Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@08:10:22 GMT

لیگ دسته اول؛ جهش خیبر به رتبه پنجم با ۵گل

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۰۹۰۱

خیبر با نتیجه‌ای پُرگل از سد قشقایی گذشت و به رتبه پنجم جدول لیگ یک رسید تا در هفته‌های آینده با روحیه‌ای مضاعف برای صعود به لیگ برتر تلاش کند.

به گزارش تابناک ورزشی، هفته بیست‌وسوم مسابقات لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های ایران امشب (شنبه) به پایان رسید که نتایج بازی‌های امروز به شرح زیر است:

* رایکای بابل 2 - آرمان گهر سیرجان صفر
گل‌ها: علی خسرونژاد (22) و جواد شفیعی‌پور (35)

* فجرسپاسی شیراز یک - بادران تهران 2
گل‌ها: پوریا پورعلی (64) برای فجر و پیمان نامور (12) و امیر زلیکانی (76) برای بادران

* شاهین بوشهر یک - پارس جنوبی جم یک
گل‌ها: میلاد شعبانلو (7+90) برای شاهین و مهرداد هدایتیان (52) برای پارس جنوبی

* خیبر خرم‌آباد 5 - قشقایی شیراز یک
گل‌ها: علی درخشان (5 - گل به خودی)، عارف رستمی (45 و 48)، جواد نصیر (3+45) و بهرام احمدی (67) برای خیبر و مهدی لیموچی (88) برای قشقایی

* استقلال خوزستان صفر - ملوان بندرانزلی صفر

* شهرداری آستارا صفر - نود ارومیه یک
گل: محمد زینالی (3+90 - پنالتی)

قرار بود تیم‌های گل ریحان البرز و استقلال ملاثانی هم از ساعت 20:30 به مصاف هم بروند که این مسابقه به دلیل اعتصاب و غیبت بازیکنان تیم کرجی برگزار نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این نتایج، بادران با 38 امتیاز به جایگاه دوم جدول رسید و اختلاف خود را با مسِ صدرنشین به عدد چهار رساند. استقلال خوزستان هم با 37 امتیاز در جایگاه سوم جدول ایستاده و خیبر تا رتبه پنجم جدول بالا آمد. نود ارومیه هم با وجود غلبه بر شهرداری آستارا، با 22 امتیاز در رتبه هفدهم جدول باقی ماند.

نتایج سایر دیدارهای هفته بیست‌وسوم لیگ دسته اول که روز گذشته برگزار شد، به شرح زیر است:

مس کرمان صفر - خوشه طلایی ساوه یک
هوادار تهران یک - چوکای تالش صفر

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 فطریه نشست وین دعای روز بیست و پنجم رمضان خیبر خرم آباد لیگ دسته اول بادران لیگ یک نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 فطریه نشست وین دعای روز بیست و پنجم رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۰۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمت جدید چمپیونزلیگ: این تیم‌ها همیشه هستند!

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از فصل آینده قرار است به جای برگزاری در هشت گروه، در یک لیگ مشخص برگزار شود و هر تیم به جای سه حریف در مرحله گروهی باید برابر هشت تیم قرار بگیرد تا تغییرات گسترده و قابل توجهی در این مسابقات ایجاد شود. 

پس از این اصلاحات بزرگی که در این رقابت‌ها صورت گرفته است، 36 باشگاه اجازه دارند که برای اولین دوره در این مسابقات حضور پیدا کنند که چهار سهمیه بیشتر از گذشته است. سهمیه‌های اضافه شده قرار است به تیم سوم در جدول رده‌بندی لیگ یک فرانسه، قهرمان یکی از لیگ‌های کوچک‌تر با برگزاری مسابقات انتخابی و دو تیمی که بهترین عملکرد را در فصل قبل رقابت‌های اروپایی داشتند برسد. 

مورد آخر به این معناست که بوندسلیگا در حال حاضر به دنبال کسب پنجمین سهمیه حضور در لیگ قهرمانان است که می‌تواند به تیم پنجم حاضر در جدول این رقابت‌ها برسد. با این حال، لیگ برتر هم در آستانه غلبه بر بوندسلیگا در جنگ برای کسب دو سهمیه بیشتر است. سری آ هم از شرایط خوبی برخوردار است. 

مجموعا 25 تیم بر اساس جایگاهی که در جدول لیگ‌هایشان به دست می‌آورند، به علاوه دو قهرمان لیگ قهرمانان و لیگ اروپا و دو سهمیه اضافه که به آن اشاره شد و هفت باشگاه از طریق مسابقات انتخابی قرار است در این رقابت به میدان بروند. 

در صورتی که شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند، باشگاه‌های زیر فرصت حضور در فرمت جدید لیگ قهرمانان را خواهند داشت:

انگلیس: آرسنال، لیورپول، منچسترسیتی، استون ویلا
اسپانیا: رئال مادرید، بارسلونا، خیرونا، اتلتیکو مادرید
آلمان: بایرلورکوزن، بایرن مونیخ، اشتوتگارت، لایپزیش
ایتالیا: اینتر، میلان، یوونتوس، بولونیا
فرانسه: پاری سن ژرمن، برست، موناکو
هلند: آیندهوون، فاینورد
پرتغال: اسپورتینگ لیسبون
بلژیک: اندرلخت
اسکاتلند: سلتیک
اتریش: سالزبورگ
سهمیه اضافه بر اساس عملکرد فصل گذشته: دورتموند (پنجم در بوندسلیگا)، رم (پنجم در سری آ)

اگر مدافع عنوان قهرمانی موفق به کسب سهمیه از طریق لیگ خودش شده باشد، تیمی که بالاترین ضریب یوفا از طریق مسابقات انتخابی لیگ قهرمانان را به دست آورد هم می‌تواند سهمیه مستقیم دریافت کند. اگر شرایط همین طور بماند، این تیم شاختار خواهد بود. 

اگر مدافع عنوان قهرمانی لیگ اروپا موفق به کسب سهمیه از طریق لیگ خودش شده باشد، تیمی که بهترین ضریب شخصی یوفا را داشته باشد، بدون توجه به این که قهرمان لیگش بوده یا نه می‌تواند سهمیه را دریافت کند. این تیم در حال حاضر بنفیکا است.

دیگر خبرها

  • استقلال و از دست رفتن برتری سرنوشت ساز!
  • فرمت جدید چمپیونزلیگ: این تیم‌ها همیشه هستند!
  • هفته بیست و هفتم لیگ دسته یک؛ پیروزی استقلال ملاثانی
  • سایپا چطور صدرنشین را زمین‌گیر کرد
  • صدرنشین لیگ دسته اول در اندیشه راه اندازی تیم فوتبال بانوان
  • هفته ۲۷ لیگ یک فوتبال؛ شکست خیبر صدرنشین در روز توقف چادرملو
  • لیگ دسته اول فوتبال| شکست خیبر و توقف چادرملو و فجر سپاسی
  • ترمز خیبر کشیده نشد!
  • شکست خیبر برابر سایپا/ چادرملو در گیلان متوقف شد
  • پرسپولیس جای استقلال را در صدر گرفت/ پیکان و استقلال خوزستان شگفتی‌سازان نیم فصل دوم