Web Analytics Made Easy - Statcounter

اپراتور بزرگترین خط لوله بنزین آمریکا در پی حمله باج افزاری، کل شبکه خود که منبع تقریبا نیمی از تامین سوخت کرانه شرقی این کشور است را تعطیل کرد.

به گزارش ایسنا، شرکت کلونیال پایپ لاین در تلاش برای ازسرگیری فعالیتهایش است و یک شرکت امنیت سایبری را برای تحقیق درباره این موضوع استخدام کرده است. مقامات اجرایی و سایر سازمانهای فدرال نیز مطلع شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته الان لیسکا، تحلیلگر ارشد تهدید در شرکت امنیت سایبری "رکوردِد فیوچر"، به نظر می رسد در این حمله از یک گروه باج افزاری به نام دارک ساید استفاده شده است.

شرکت کلونیال با ظرفیت حدود ۲.۵ میلیون بشکه در روز در سیستم خود از تگزاس و کارولینای شمالی و یک خط دیگر به ظرفیت ۹۰۰ هزار بشکه در روز به نیویورک، شاهرگ نیمه شرقی آمریکا به شمار رفته و منبع اصلی بنزین، دیزل و سوخت جت برای کرانه شرقی است.

تهدیدات هک برای زیرساختهای حیاتی رو به افزایش بوده و باعث شده است کاخ سفید با برنامه ای برای افزایش امنیت نیروگاهها و شرکتهای نیرو و انرژی واکنش نشان دهد. نگرانی ویژه ای در خصوص خطوط لوله وجود دارد زیرا نقش محوری در بسیاری از بخشهای اقتصاد آمریکا ایفا می کنند.

جدیدترین حمله سایبری در شرایطی روی داده که صنعت انرژی آمریکا با کاهش محدودیتهای کرونایی، آماده سفرهای تابستانی و تقاضای بالاتر برای سوخت می شود. همچنین این حمله یادآوری ناخوشایندی از حادثه مشابهی است که باعث شد سیستمهای ارتباطی چندین اپراتور خط لوله گاز طبیعی آمریکا در سال ۲۰۱۸ از کار بیافتند.

هکرها در حملات باج افزاری، نرم افزار مخرب را به شبکه های شرکتها و سازمانها ارسال می کنند که به رمزنگاری اطلاعات می پردازند و سیستمها تا زمانی که قربانیان باج پرداخت نکنند، قفل می مانند. این باج از صدها دلار تا میلیونها دلار می رسد که در قالب رمزارز پرداخت می شود.

شبکه های فناوری اطلاعات شرکتهای نیرو و انرژی که ایمیل و سایر فعالیتهای روتین از طریق آنها انجام می شود معمولا از شبکه های فناوری عملیاتی که اعمال واقعی مانند تحویل برق یا گاز طبیعی را کنترل می کنند، جدا هستند و به همین دلیل اقدام کلونیال در تعطیلی هر دو شبکه غیرمعمول محسوب می شود.

بسیاری از شرکتها باج را پرداخت کرده و اطلاعاتشان را بازپس می گیرند اما حتی زمانی که این اتفاق روی می دهد، بنا بر احتیاط بخشهای بزرگی از شبکه خود را تعطیل می کنند تا خدمات اضطراری را احیا کرده و به دنبال نشانه هایی از احتمال دسترسی هکرها به سیستمهای حیاتی برای دلایل دیگری مانند جاسوسی یا حملات مخرب بیشتر می گردند.

کلونیال روز جمعه اعلام کرده بود که مشکلات شبکه دارد. کارکنان کلونیال تلفنی به مشتریانشان درباره مشکلات فنی اطلاع داده بودند اما درباره منشا این مشکلات توضیح نداده بودند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اگر این اختلال برطرف نشود، بازارهای سوخت روز دوشنبه بهم خواهند ریخت. موسسه امریکن پترولیوم که گروه تجاری صنعت نفت آمریکاست اعلام کرده است وضعیت را زیر نظر دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمله سایبری باج افزار خط لوله بنزین آمریکا باج افزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۰۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران فرونشست در اصفهان/ استانداری: در سال گذشته بیش از ۳۰ مورد حادثه و در سال جاری تا کنون ۱۲ حادثه داشته ایم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه به دلیل شرایط فرونشست زمین حوادث شکستگی شبکه‌های آب و فاضلاب طی چند سال اخیر افزایش یافته است، افزود: در سال گذشته بیش از ۳۰ مورد حادثه و در سال جاری تا کنون ۱۲ حادثه گزارش شده است.

به گزارش ایلنا؛ منصور شیشه فروش در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه شکستگی لوله در خیابان میر اصفهان اظهار کرد: اخیراً تعداد حوادث شکستگی لوله آب و فاضلاب در این خیابان رو به افزایش است و طی یک هفته سه مورد حادثه در این خیابان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه این حادثه امروز در مقطع پایین پل و به علت نشت آب و فرونشست زمین اتفاق افتاده است، تصریح کرد: تیم فنی و حوادث شرکت آب و فاضلاب به محل اعزام و ضمن انجام حفاری و پایش خطوط لوله از لحاظ نشت یابی نسبت به ایمن سازی و پر سازی محل اقدام نمودند و توسط پلیس راهور اقدامات ترافیکی انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه عملیات نشت یابی خطوط لوله آب شرب در محور خیابان فردا هم انجام خواهد شد، اضافه کرد: با توجه به تعدد وقوع حوادث شکستگی شبکه آب در امتداد خط لوله مقرر شد پس از نشت یابی عملیات تعویض خطوط لوله فرسوده آب و فاضلاب انجام شود.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط فرونشست زمین حوادث شکستگی شبکه‌های آب و فاضلاب طی چند سال اخیر افزایش یافته است، افزود: در سال گذشته بیش از ۳۰ مورد حادثه و در سال جاری تا کنون ۱۲ حادثه گزارش شده است.

شیشه فروش تصریح کرد: از جمله حوادث سال گذشته می‌توان به نشست خیابان و شکستگی شبکه فاضلاب در محور اتوبان شهید آقابابایی و نیز خیابان شهیدان کاظمی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ کیلومتر کیلومتر از شبکه‌های فاضلاب شهر اصفهان فرسوده و ۳۰ کیلومتر از شبکه‌ها در شرایط بحرانی از لحاظ فرسودگی قرار دارد، افزود: ضروری است که وزارت نیرو برای مدیریت و بهبود این شرایط برنامه‌ریزی فوری داشته باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ
  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین
  • آغاز لوله‌گذاری آبرسانی به روستا‌های محروم خرمشهر
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • وقوع ۱۲ حادثه به دلیل فرونشست در اصفهان
  • بحران فرونشست در اصفهان/ استانداری: در سال گذشته بیش از ۳۰ مورد حادثه و در سال جاری تا کنون ۱۲ حادثه داشته ایم
  • اجرای بیش از ۳ هزار کیلومتر شبکه گاز در استان کرمان در سال ۱۴۰۲
  • تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد