Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-16@19:14:38 GMT

عبور ۲۶استان از پیک کرونا

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۰۹۹۲

عبور ۲۶استان از پیک کرونا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، علیرضا رییسی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما افزود: با عبور از قله و پیک کرونا در کشور به شرایط بهتری می رسیم.
وی ادامه داد: از نظر زمانی تعداد بستری ها و فوتی ها معمولاً تأخیر حدود 12 روزه را دارند یعنی اگر کاملاً سیر نزولی را طی کنیم هنوز این شرایط ادامه خواهد داشت، البته سیر نزولی شروع شده ولی به کف نمودار نرسیده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 رییسی با اشاره به این که تعداد شهرهای قرمز در کشور کم شده است گفت: شهرهای با وضع نارنجی در کشور افزایش پیدا کرده است و انتظار داریم در هفته های آینده با رعایت شیوه نامه های بهداشتی؛ سیر نزولی ادامه پیدا کند و به شرایطی برسیم که تعداد ورودی به بیمارستان ها بسیار کم شود و به دنبال آن؛ تعداد فوتی ها هم کاهش پیدا کند.
وی افزود: تعدادی از شهرهای قرمز هنوز به پیک کرونا نرسیده اند بنابراین در 46 شهر قرمز هنوز میزان بستری در آنجا نسبت به یکصدهزار نفر جمعیت بالا است.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: ساده انگاری نباید داشته باشیم چون با کوچکترین غفلت؛ مشکل ایجاد می شود.
 رییسی گفت: در استان های بوشهر و هرمزگان گونه کرونای هندی تأیید شده داریم و همچنین کرونای آفریقای جنوبی تأیید شده در هرمزگان و آذربایجان غربی و شهرهای دیگر داشتیم.
وی افزود: فعلاً با هوشیاری و تجربه دانشگاه های علوم پزشکی، این شرایط را خیلی خوب محدود و قرنطینه ایجاد کردند و بیشتر افرادی که مبتلا بودند خارجی ها بودند که شناسایی شدند و در هتل قرنطینه کامل انجام دادند.
 رییسی ادامه داد: افرادی که تا کنون مبتلا بودند و قرنطینه شدند مرگ و میر نداشتند.
وی گفت: ممکن است جهش کرونا در کشور ما هم صورت بگیرد و الزاماً این گونه نیست که از کشور دیگر وارد شود.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: اگر یک جهش کرونای آفریقایی در ایران پیدا کردیم به این معنی نیست که حتماً از آفریقا آمده ، ممکن است ویروس ایرانی باشد که جهش صورت گرفته آن مشابه کرونای جهش یافته آفریقایی باشد.

خبر در حال تکمیل است ...

حجم ویدیو: 3.72M | مدت زمان ویدیو: 00:02:00 دانلود ویدیو پربیننده ترین فواید پوست هندوانه آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۲/۱۷) واکسن کوپاستور اواخر اردیبهشت و برکت در خردادماه می‌آید / در مذاکرات تقریبا همه تحریم های اصلی برطرف شده است ادامه پیک کرونا در تهران تا یک ماه دیگر واکسن کرونا فایزر-بایون‌تک تایید شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا پیک کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۰۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط مبهم است | واشنگتن به دنبال جنگ با ایران نیست | اسرائیل پاسخ ندهد، درگیری ادامه پیدا نمی‌کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید توصیه‌هایی که آمریکا به اسرائیل کرده پیرامون این محور است که اسرائیل به گونه‌ای عمل کند که موضوع خاتمه پیدا کند.

«شرایط مبهم است.» این واکنش عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در تحلیل فضای بعد از حمله گسترده سپاه پاسداران به مواضع اسرائیل است .

سیدمحمد صدر ضمن اینکه اقدام سپاه برای حمله موشکی به اسرائیل را مناسب ارزیابی می‌کند، می‌گوید آمریکا به دنبال جنگ با ایران است.

او همچنین این نکته را اضافه می‌کند که نه تنها خود آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست بلکه این توصیه را به اسرائیل هم دارد و بر همین اساس احتمال می‌دهد که پاسخ‌ها ادامه‌دار نخواهد بود.

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با سیدمحمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را می‌خوانید:

****

سیدمحمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین در تحلیلی از حمله سپاه پاسداران به اسرائیل، گفت: حمله ایران به اسرائیل اقدام بسیار مناسبی بود چراکه برابر اقدامی که اسرائیل علیه کنسولگری ایران در دمشق انجام داده بود، آنهم مکانی دیپلماتیک بود، اقدامی خلاف عرف دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی بود بنابراین باید پاسخ مناسبی داده می‌شد که این اقدام صورت گرفت.

اگر اسرائیل پاسخ ندهد، درگیری ادامه پیدا نمی‌کند

وی افزود: البته در حال حاضر اعلام شده که فعلاً ایران به این عملیات ادامه نخواهد داد اما چنانچه اسرائیل عکس‌العملی نداشته باشد، احتمالاً دیگر ادامه‌ای نخواهد داشت.

این تحلیلگر سیاست خارجی گفت: این نکته مهمی است که همه برنامه‌های اسرائیل در این مدت بر مبنایی قرار داشته که تلاش کند میان ایران و آمریکا جنگ ایجاد کند چراکه خودش می‌داند توان مقابله با ایران را ندارد، البته اخبار و اطلاعات تا این لحظه گویای این مورد است که آمریکا فعلاً به دنبال جنگ با ایران نیست.

آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست

صدر ضمن تاکید بر اینکه آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست، تصریح کرد: توصیه‌هایی که آمریکا به اسرائیل کرده پیرامون این محور است که اسرائیل به گونه‌ای عمل کند که موضوع خاتمه پیدا کند، بنابراین با توجه به این قضایا فعلاً معلوم نیست که چه اتفاق خاصی خواهد افتاد و شرایط بسیار مبهم است.

دیگر خبرها

  • رییسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رییسی و پوتین درباره حمله سپاه به اسرائیل چه گفتند؟
  • تسلیت رییسی در پی درگذشت پدر شهیدان دهنوی
  • با دستور رئیسی تولید پژو پارس ادامه پیدا می‌کند (فیلم)
  • فیلم| سخنگوی تعزیرات حکومتی: تولید پژوپارس با رفع مشکلات ادامه پیدا می کند
  • ماجرای کودک دوساله تنها در کوهستان چه بود؟
  • تغییرات اقتصادی در کابینه رییسی؛ استراتژی راهبری یا ضرورت بیرونی؟
  • شرایط مبهم است | واشنگتن به دنبال جنگ با ایران نیست | اسرائیل پاسخ ندهد، درگیری ادامه پیدا نمی‌کند
  • آیا اسراییل به حمله موشکی ایران پاسخ می دهد؟
  • سرلشکر باقری: عملیات ما به همه اهدافش رسید/ قصدی بر ادامه آن وجود ندارد