Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری گیلان روز گذشته در نشست کمیته حقوقی - قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: مرکز فعلی ماده ۱۶ ظرفیت بسیار محدودی برای نگهداری افراد دارد و در آن از روش‌هایی ابتدایی و قدیمی برای ترک اعتیاد استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با انتقاد از ضعف و عدم کارآیی تنها مرکز ماده ۱۶ استان گیلان در شهر رشت افزود: وظایف و مسئولیت‌های سازمان‌ها و نهاد‌های متولی این مرکز در قانون مشخص بوده و توسط دستگاه قضایی نیز به آنان ابلاغ شده است.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به گزارش بازدید‌هایی که توسط دادستانی از این مرکز انجام شده است، اظهار داشت: در برخی استان‌ها بیش از ۱۰ مرکز نگهداری معتادان متجاهر دائر است.

حجت الاسلام خلیلی ادامه داد: مصوبات جلسات قبلی کمیته حقوقی - قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، توسط مدیران متولی اجرا نشده و اهتمامی برای گسترش مراکز ماده ۱۶ از سوی آنان وجود ندارد.

او تصریح کرد: مرکز فعلی ماده ۱۶ استان گیلان باید ظرف ۳ ماه با ظرفیت پذیرش ۵۰۰ نفر احیا شود، در غیر این صورت برای مدیرانی که در این امر تعلل ورزیده و کوتاهی کنند به دلیل ترک فعل پرونده قضایی تشکیل شده و باید پاسخگو باشند.

مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر (موضوع ماده ۱۶) سال ۱۳۹۵ در رشت راه اندازی شد.

بر اساس ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر، معتادان متجاهر به مواد مخدر و روان گردان‌ها که به صورت داوطلبانه حاضر به ترک اعتیاد نیستند، با دستور مقام قضایی برای مدت یک تا ۳ ماه در مراکز دولتی و مجاز درمان و کاهش آسیب نگهداری می‌شوند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری گیلان مرکز ترک اعتیاد معتادان متجاهر مواد مخدر ماده ۱۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۱۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف ۷۶ کیلو تریاک و حشیش از یک منزل مسکونی و دستگیری یک سوداگر مرگ در عملیات ماموران انتظامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، احمد نیکبخت اظهار کرد: با اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مرکز استان و با انجام کار دقیق پلیسی مشخص شد شخصی در یک منزل مسکونی در یکی از محلات سطح شهرستان خمینی شهر اقدام به نگهداری و توزیع مواد مخدر می‌کند که بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان خمینی شهر پس از بررسی تخصصی و کار ویژه میدانی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به منزل شناسایی شده اعزام و در عملیاتی ضربتی موفق به دستگیری متهم شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اشاره به کشف ۶۶ کیلو و ۴۸۰ گرم تریاک و ۱۰ کیلو و ۹۵۰ گرم حشیش و دو عدد ترازوی توزین مواد مخدر در بازرسی از منزل این سوداگر مرگ تصریح کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 747695

دیگر خبرها

  • نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!
  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان
  • پسران معاون سابق قوه قضائیه مازراتی، پورشه و بنز داشتند | جزئیات تکان دهنده دادگاه رسیدگی به اتهامات آقازاده‌های جنجالی | ماجرای ماده مخدر گُل چه بود؟