Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@22:07:53 GMT

تولید گل محمدی در داورزن خراسان رضوی افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۱۷۱۶

تولید گل محمدی در داورزن خراسان رضوی افزایش یافت

علیرضا دلبری روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان داورزن ۶۵ هکتار بود که امسال بطور میانگین سه تن گل از هر هکتار برداشت شد.

وی ادامه داد: با هدف افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع آب حدود ۲۰ درصد از گلستان‌های گل محمدی این شهرستان به روش آبیاری قطره ای آبیاری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: این شهرستان با کشت گیاهانی همچون فلفل، شیربادیون، مرزه، شوید، خاکشیر، کنجد، زیره سبز، آویشن، رازیانه، گل گاوزبان، نعنای فلفلی، گل محمدی، شیرین بیان و خارشتر یکی از قطب‌های تولید گیاهان دارویی در خراسان رضوی محسوب می‌شود.

سطح زیر کشت محصولات کشاورزی داورزن ۲۰ هزار هکتار شامل ۱۷ هزار هکتار کشتزار و سه هزار هکتار باغ است.

چهار هزار و ۷۵۰ بهره‌بردار در حوزه کشاورزی، باغداری و دامپروری داورزن فعال هستند و شغل ۸۵ درصد جمعیت این شهرستان کشاورزی و دامداری است.

مرکز شهرستان ۲۱ هزار نفری داورزن در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

برچسب‌ها گیاهان دارویی کشاورزی گیاهان داورزن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیاهان دارویی کشاورزی گیاهان گیاهان دارویی کشاورزی گیاهان داورزن اخبار کنکور گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۱۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: پرورش شتر، ظرفیت مغفول در این شهرستان است.

سعید خسروجردی در حاشیه بررسی مکان‌یابی مجتمع شترداری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: شهرستان داورزن به دلیل واقع شدن در حاشیه کویر ظرفیت بسیار مناسبی برای شترداران است.

وی از وجود ۱۷۰۰ نفر شتر در این منطقه خبر داد و افزود: با توجه به پتانسیل‌های موجود قطعاً امکان افزایش جمعیت شتر در این منطقه وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن گسترش صنعت شترداری در داورزن را نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط دانست و تصریح کرد: شهرستان داورزن با ۱۷۰۰ نفر شتر از جایگاه قابل قبولی در خراسان رضوی برخوردار است.

وی گفت: با توجه به خشکسالی‌های سال‌های اخیر و کاهش بارش‌ها پرورش شتر در بین دام‌های پرواری دیگر سبک و سنگین دام به‌صرفه‌تری است.

خسروجردی با بیان اینکه امکان تهیه علوفه از منابعی چون ظرفیت علوفه‌ای خارشتر و نیز امکان چرا در بیابان‌ها برای این دام‌ها فراهم است، اظهار کرد: شهرستان داورزن به دلیل واقع شدن در حاشیه کویر برای شترداری بسیار مناسب است. 

وی افزود: تحقیقات علمی نشان داده شیر شتر دارای ارزش غذایی بسیاری بوده که می‌تواند فراورده‌های زیادی از آن تولید و با استفاده از همین پتانسیل ثروت ایجاد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن در پایان ایجاد مجتمع شترداری برای ساماندهی شترداران منطقه را یک امر ضروری دانست و گفت: تولیدات صنعت پرورش شتر که می‌تواند سرچشمه درآمدهایی شود که ماده اولیه آن شیر و پشم و کود شتر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • افت سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی/ ۳۸ کارگاه گلاب‌گیری در فرخد فعال هستند
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان