Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:40:57 GMT

تنوع سلایق مهم‌ترین عامل در جلب مشارکت حداکثری است

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۲۰۵۵

تنوع سلایق مهم‌ترین عامل در جلب مشارکت حداکثری است

مهدی  احمدی فولادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با فراهم کردن تنوع حضور سلایق مختلف در میان نامزدهای انتخاباتی می توانیم انتظار داشته باشیم تا بیشتر آحاد مردم از جناح ها و حتی آرای خاکستری را در این انتخابات داشته باشیم . 

وی توضیح داد : شهید مطهری تاکید می کردند که مردم را در انتخابات آزاد بگذارید و آنها بعد از چند بار رفتن به راه اشتباه ، در نهایت راه درست را پیدا می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون باید این تاکید معلم شهید انقلاب را سرلوحه قرار داد و می بایست برای انتخابات پیش رو اجازه داده شود تا سلایق مختلف نامزدهای اصلی و قدر خود را به این عرصه وارد کنند و این حق انتخاب متنوع به مردم داده شود.

مسئول شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان شهرستان ساری گفت : در صورت اعمال سلیقه و حذف نامزدهای یک جناح از گردونه انتخابات و باقی گذاشتن یک تیپ یا حزب نمی توان انتظار داشت که حضور و مشارکت حداکثری مورد نظر رقم بخورد . 

وی افزود : باید از آخرین انتخاباتی که پیش از این برای مجلس شورای اسلامی برگزار شد و در آن رقابت جدی وجود نداشت و مشارکت در پایین ترین میزان بود ، درس گرفت. انتخابات مجلس با مشارکت ۴۰ درصدی رقم خورد و علت اصلی آن هم حذف نامزدهای یک جناح و خارج کردن میدان انتخابات از رقابت بود.

احمدی فولادی گفت :  اگر در انتخابات پیش رو ریاست جمهوری هم شیوه عدم رقابتی پیاده شود ، آن گونه که برای مجلس شورای اسلامی رقم خورد ، ما حتی شاهد مشارکت میزان کمتری از مردم نسبت به آن انتخابات خواهیم بود و این وضعیت در شان نظام جمهوری اسلامی که یکی از مشخصه های آن مردم سالاری است ، نخواهد بود.

وی افزود : من توصیه ام به دست اندرکاران انتخابات این است که اگر اعتقادی به اهمیت رای و حضور مردم دارند ، باید اجازه دهند تا احزاب ، گروه ها و جناح ها با افراد قدر و اصلی خود وارد عرصه رقابت انتخاباتی شوند. قطعا در این صورت با با مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای مواجه خواهیم شد.

حل مشکلات کشور از مسیر صندوق‌های رای 

این فعال سیاسی اصلاح طلب مازندران تاکید کرد : به طور قطع رد صلاحیت های کور و ناعادلانه مانعی بر سر راه حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو خواهد بود و تبعات ناخوشایندی را برای کشور و نظام رقم خواهد زد. 

وی اضافه کرد : ما اصلاح طلبان معتقدیم که کشور با مشکل جدی مواجه است و شاهد انسداد و بن بست در بعضی از زمینه ها هستیم . به طور قطع بر این اعتقادیم که راه خروج از این بن بست ها هم صندوق های رای است ، چون تجربه ۴۰ ساله انقلاب اسلامی نشان داده است هر کجا مردم به صورت جدی مشارکت و حضور داشتند ، هیچ بن بستی تاب نیاورد. اکنون نیز بر این باوریم که باید از طریق صندوق های رای مشکلات کشور را حل کرد.

احمدی فولادی حضور در پای صندوق های رای را تنها راه بایسته بن بست شکنی و حل معضلات جامعه دانست و تاکید کرد : اعتقاد داریم که حتی اگر از آسمان سنگ هم ببارد نباید صندوق را رها کنیم. با حضور پای صندوق های رای ضمن بیان اعتراض خود ، نشان می دهیم که در میدان هستیم .

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان مازندران با تاکید بر این که حضور حداکثری مردم در انتخابات مهم ترین عامل تقویت کننده نظام جمهوری اسلامی است ، گفت : این نظام حاصل خون های شهدای زیادی است که پای آن ریخته شد و تقویت نظام چیزی جدای از مسئولان است ، چرا که برخی از مسئولان کشور نشان داده اند به فکر منافع گروهی خود هستند و آن را بر پیگیری منافع مردم ترجیح می دهند.

احمدی فولادی افزد : توصیه من به مردم این است که نسبت به تعیین سرنوشت خود احساس مسئولایت کنند و با دید باز وارد عرصه انتخابات شوند و تحت تاثیر بمباران تبلیغات گروه های مختلف مخالف نظام قرار نگیرند و گول تبلیغات سوء آنان را نخورند . 

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲۸ خرداد ماه به صورت همزمان برگزار می شود .

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ احزاب و انتخابات مشارکت انتخاباتی مازندران انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ احزاب و انتخابات مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ احزاب و انتخابات مشارکت انتخاباتی مازندران انتخابات ریاست جمهوری اخبار کنکور مشارکت حداکثری صندوق های رای احمدی فولادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۲۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی

استاندار لرستان از برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی به‌صورت الکترونیکی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت شامگاه چهارشنبه در جلسه هیئت استانی بررسی تبلیغات انتخابات لرستان، اظهار داشت: انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات، اضافه کرد: تجهیزات برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی فراهم شده‌ است.

مشارکت 47درصدی مردم لرستان در انتخابات + جزئیات

استاندار لرستان عنوان کرد: فرآیند آموزشی برگزاری انتخابات الکترونیکی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صداوسیمای مرکز این استان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: برنامه‌های لازم برای انجام مناظرات تخصصی و بیان توانمندی‌های کاندیداها با حضور ناظران اصلی عضو شورای تبلیغات انتخابات در صداوسیمای لرستان تدارک‌ دیده شده‌ است.

شفقت با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در دور نخست انتخابات مجلس شاهد حضور پرشور مردم بودیم و ان‌شاءالله در دور دوم نیز شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.

انتهای پیام/ 645/

دیگر خبرها

  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • حمایت ۳۰۰۰ میلیارد ریالی از طرح مسکن خراسان‌ جنوبی