Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@18:28:51 GMT

ظرفیت سردخانه‌های کرمانشاه تا ۳۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۲۲۰۳

ظرفیت سردخانه‌های کرمانشاه تا ۳۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت

نوربخش حاتمی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در یک برنامه توسعه سه ساله کشاورزی در استان کرمانشاه با تولید و اشتغالزایی پایدار و تاکید بر حفظ منابع آب و خاک میزان تولیدات محصولات کشاورزی از ۴.۳ میلیون تن در سال ۹۷ به ۵.۱ میلیون تن در سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: یکی از مشکلات کشاورزی در استان کرمانشاه در محصولاتی مانند گوجه، سیب زمینی، پیاز، سبزیجات و غیره عرضه زیاد محصولات در فصل برداشت با قیمت پایین و نبود خریدار و پس از انبار شدن افزایش قیمت آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش ظرفیت انبارها و سردخانه‌های این استان تصریح کرد: ظرفیت سردخانه‌های استان کرمانشاه از پنج هزار تن در سال ۹۸ به ۵۰ هزار تن در سال ۹۹ افزایش پیدا کرده و ۲۰ برابر ظرفیت فعلی ۱۰۰ هزار تن در حال ساخت و ۳۰ برابر ظرفیت یعنی ۱۵۰ هزار تن مجوز برای ساخت صادر و در ۲ سال آینده این ظرفیت به ۳۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

حاتمی خاطر نشان کرد: ایجاد صنایع تبدیلی در کنار کشاورزی یکی از مواردی است که به تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن کمک خواهد کرد و در طرح توسعه کشاورزی استان کرمانشاه ظرفیت صنایع تبدیلی از یک میلیون و ۴۶۴ هزار تن در سال‌های گذشته به ۲ میلیون و ۲۲۳ هزار تن افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت تولیدات گلخانه‌ای در استان کرمانشاه بیان کرد: میزان زمین‌های کشت گلخانه‌ای در سال ۹۷، ۲۸ هکتار بوده که هم اکنون به ۴۸ هکتار افزایش و ۳۴ هکتار گلخانه دیگر در حال ساخت و پروانه بهره برداری ۱۲ شهرک گلخانه‌ای دیگر صادر شده است.

کد خبر 5207475

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه جهادکشاورزی کرمانشاه تولیدات کشاورزی محصولات کشاورزی واحد های گلخانه ای انبار کالا ویروس کرونا روز قدس روز جهانی قدس بوشهر شب قدر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا عکس استانها ماه مبارك رمضان فلسطین واکسن کرونا ماه رمضان ۱۴۰۰ گرگان استان کرمانشاه هزار تن تن در سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۲۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیر جهاد کشاورزی کنگاور با اعلام اینکه در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ حدود یک هزار هکتار گیاه روغنی دیم کاملینا و یک هزار و پنج هکتار کلزا در زمین‌های کشاورزی این شهرستان کشت شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود از زمینهای زیر کشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی برداشت و تحویل مراکز خرید شود.
«محمدخزایی» اظهار کرد: این شهرستان با دارا بودن حدود ۵۰ درصد سطح زیر کشت کاملینا و حدود ۲۵ درصد سطح زیر کشت کلزای استان مهمترین قطب تولید دانه‌های روغنی در کرمانشاه محسوب می‌شود.
وی یادآور شد: محصول کاملیا و کلزا به صورت تضمینی با نرخ مصوب توسط مراکز خرید مستقر در شهرستان از کشاورزان خریداری می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی کنگاور با بیان اینکه دانه روغنی کاملینا از قابلیت بسیار خوبی برای کشت در مزارع دیم برخوردار است، ادامه داد: این محصول از جمله گیاهان دانه روغنی مقاوم به خشکی و سرما است که در برابر آفات و بیماری‌ها مقاومت قابل توجهی دارد.
خزایی با اشاره به امکان کاشت و برداشت مکانیزه این محصول گفت: کاملینا می‌تواند محصول مناسبی در چرخه تناوب زراعی غلات دیم باشد و بازده و سودآوری مناسبی در این اراضی داشته باشد.
شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد
  • پیش‌بینی برداشت ۳۳۰ هزار تن گندم در کرمانشاه
  • مهار اتش سوزی سردخانه نگهداری خرما در بم