Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@11:38:50 GMT

برداشت دانه‌های روغنی کلزا از مزارع گچساران آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۲۳۱۷

برداشت دانه‌های روغنی کلزا از مزارع گچساران آغاز شد

لیلا عطا زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان سطح زیر کشت کلزا در شهرستان گچساران ۸۱۲ هکتار به صورت آبی و ۶۳ هکتار به صورت دیم کشت شده است.

وی افزود: با توجه به کم بارشی های اخیر کشت‌های دیم قابل برداشت نیستند،اما پیش بینی می شود در کشت‌های آبی در هر هکتار ۲ تن دانه‌های روغنی برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیر جهاد کشاورزی گچساران بیان کرد: از مجموع دانه‌های روغنی کشت شده در مزارع این شهرستان ۵۰۰ هکتار در منطقه لیشتر کشت شده است.

عطازاده عنوان کرد: در مجموع پیش بینی می‌شود بیش از ۱۵۰۰ تن دانه‌های روغنی تحویل کارخانه روغن کشی در شهرستان گچساران شود.

وی ابراز داشت: کلزای تولیدی طبق قراردادی که با کشاورزان بسته شده با قیمت هر کیلو ۱۱ هزار تومان به صورت تضمینی خریداری و به کارخانه روغن کشی گچساران تحویل داده می شود.

یک کارخانه روغن کشی در شهرستان گچساران فعال است که ظرفیت خرید سالانه بیش از ۳۵ هزار تن دانه روغنی را دارد.

این کارخانه علاوه بر دانه‌های روغنی کلزای استان کهگیلویه وبویراحمد دانه‌های روغنی استان‌های خوزستان و فارس را هم خریداری می کند.

بیش از ۳۵ هزار هکتار زمین قابل کشت در مناطق مختلف گچساران وجود دارد.

شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد و در همسایگی استان خوزستان قرار دارد.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد کلزا گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد کلزا گچساران کهگیلویه و بویراحمد کلزا گچساران اخبار کنکور دانه های روغنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۲۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت

صلاح الدین حق‌گوی مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: با استقبال کشاورزان سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان با بیش از ۱۰۰ هکتار افزایش، به حدود ۱۵۰ هکتار رسیده که افزایش ۵ برابری را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه برداشت دانه روغنی کلزا از اواخر خردادماه آغاز می‌شود و تا دهم تیرماه ادامه دارد، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال از مزارع کلزای شهرستان، ۳۶۲ تن محصول برداشت شود.  

مودت کارشناس مسئول نباتات صنعتی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی هم گفت: از ۵ هزار هکتار برنامه ابلاغی استان، ۴ هزار و ۳۵۰ هکتار از مزارع کشت شده و در مقایسه با پارسال که ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار بود، افزایش ۱۰۰ درصدی در سطح کشت داریم.  

به گفته کارشناسان، کلزا در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولی کم‌خرج است و در تناوب زراعی، سبب افزایش تولید ۲۰ تا ۲۵ درصدی گندم هم خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان