Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره آموزش متوسطه، آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به افزایش حوزه‌های امتحانات نهایی گفت: امسال حدود ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در حوزه‌های نهایی استان برای امتحانات نهایی حضور دارند که در پایه دوازدهم قریب به ۳۵ هزار و در پایه نهم حدود ۶۵ هزار دانش‌آموز در کل استان اصفهان امتحان نهایی می‌دهند.

حسین نادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، مسئولیت آموزش و پرورش برای سلامت دانش‌آموزان در امتحانات را مهم دانست و اظهار کرد: خودمراقبتی و نظارت بر دانش‌آموز بعد از جلسه امتحان در محیط بیرون از مدرسه در کوچه و خیابان بر عهده خانواده است، تاکید مسئولان بر این است که خانواده‌ها حتماً به این موضوع فکر کنند و برگزاری امتحانات به طور حضوری تنها برای رسیدن به حق اصلی فرزند آنها و نوعی دستیابی به عدالت آموزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره اینکه امسال حدود ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در حوزه‌های نهایی استان، امتحانات حضوری می‌دهند، افزود: در پایه دوازدهم قریب ۳۵ هزار و در پایه نهم حدود ۶۵ هزار دانش‌آموز در کل استان اصفهان امتحانات نهایی می‌دهند.

رعایت فاصله اجتماعی با افزایش حوزه‌های امتحانی

رئیس اداره آموزش متوسطه، آموزش و پرورش اصفهان، تصریح کرد: برای رعایت فاصله اجتماعی دانش‌آموزان در امتحانات تعداد حوزه‌های امتحانی در استان برای این تعداد دانش‌آموز افزایش پیدا کرده است و همان طور که امتحانات سال گذشته بدون مشکل برگزار شد امسال هم سلامت دانش‌آموزان و رعایت پروتکل بهداشتی و حضور مراقبان سلامت در جلسه امتحان نهایی اولویت اصلی کار آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: به خانواده‌هایی که نگران این موضوع هستند، پیشنهاد دادیم که خودشان یک روز قبل از امتحان نهایی فرزندشان به مدرسه و محل حوزه امتحان او بیایند و از نزدیک محل و نحوه فاصله‌گذاری و تهویه هوا را بازدید کنند تا به اطمینان برسند.

نادیان در خصوص اینکه هر فردی در محیط بیرون احتمال دارد ناقل ویروس کرونا باشد، خاطرنشان کرد: توجه به سلامت دانش‌آموز در محیط مدرسه وظیفه آموزش و پرورش است، از سوی دیگر لازم است که خانواده به فرزند خود هشدار دهند بعد از خروج از مدرسه، در کوچه و خیابان و محیط بیرون به فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی توجه لازم را داشته باشند و بعد از امتحان دادن با نظارت دقیق خودشان فرزند را به خانه ببرند.

والدین ناظر کمک کننده مدرسه باشند

رئیس اداره آموزش دوره اول و دوم متوسطه، آموزش و پرورش اصفهان درباره اینکه بعضی از خانواده‌ها تاکید بر غیرحضوری بودن برگزاری امتحانات دارند، گفت: در صورت غیرحضوری بودن امتحانات به طور ناخواسته عده‌ای از دانش‌آموزان با تقلب در فضای مجازی و استفاده از کمک دیگران معدل‌های بالایی کسب می‌کنند و این نوع امتحان عادلانه نیست و دانش‌آموزانی که شایستگی ورد به یک رشته تحصیلی را دارند، این فرصت را از دست می‌دهند.

وی در توصیه به خانواده‌ها گفت: والدینی که دانش‌آموزان آنها پایه هفتم، هشتم، نهم، دهم و یازدهم هستند و امتحانات آنها غیرحضوری است اگر آینده دانش‌آموز برای آنها مهم است خودشان به عنوان یک ناظر امتحان به کمک مدیر مدرسه بیایند و اجازه ندهند دانش‌آموز به سمتی غیرمنطقی و تقلب کردن پیش برود.

نادیان اظهار کرد: والدین ناظر کمک کننده مدرسه باشند تا دانش‌آموز واقعاً مواردی را که یاد گرفته برای امتحان پایان سال تحصیلی بنویسد، به دلیل اینکه اگر بدون یادگیری کامل و با تقلب به پایه بالاتر برود به طور یقین در پایه‌های تحصیلی بالاتر دچار مشکلات بیشتری می‌شود.

کد خبر 491827

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دانش آموزان فصل امتحانات مدارس اپیدمی کرونا امتحانات حضوری شیوه نامه امتحانات حضوری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان پایه نهم و دوازدهم نگرانی والدین خودمراقبتی در کرونا امتحانات پایان سال امتحانات خرداد 1400 آزمون های حضوری پایه نهم و دوازدهم افزایش حوزه های امتحانی تحصیل وزارت آموزش و پرورش امتحانات نهایی دوازدهمی ها امتحانات 1400 برگزاری امتحانات حضوری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق هزار دانش آموز امتحانات نهایی آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۲۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان در ۴ درس می‌توانند «تک ماده» کنند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، براساس اعلام آموزش و پرورش، شرط ۲ عنوان درس نهایی و دو عنوان درس غیرنهایی برای استفاده از تک ماده حذف شد و دانش آموزان می توانند تا ۴ درس را بدون درنظر گرفتن نهایی و یا غیرنهایی تک ماده کنند.

در این راستا، محمود امانی طهرانی امروز درباره امکان تک ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان اظهار کرد: پیشتر گفته شده بود که ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرنهایی می‌توانند از تک ماده استفاده کنند اما پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهایی شدن همه امتحانات دوره متوسطه دوم، استفاده از تک ماده برای ۴ درس امتحان نهایی میسر شد.

وی افزود: بسیاری از مصوبات اخیر در باب ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سنجش و پذیرش دانشجو است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: ضوابط در آیین نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود اما اکنون همه امتحانات از داخلی تبدیل به نهایی شده است و در واقع این یک مصوبه ویژه به حساب نمی آید.

دیگر خبرها

  • مسئولان با افزایش تعداد دروس تک ماده راه فرار را به دانش آموزان یاد می‌دهند
  • ۲۰ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری متقاضی شرکت در بزرگترین ماراتن علمی کشور
  • تاثیر۵۰ درصدی نمرات امتحان نهایی در کنکورسراسری
  • افزایش قبولی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با تاثیر سوابق
  • دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند
  • چرا دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند؟
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • دانش‌آموزان در ۴ درس می‌توانند «تک ماده» کنند
  • امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی
  • دانش‌آموزان در ۴ درس امتحان نهایی می‌توانند تک ماده کنند