Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر ضرورت برخورد با ظریف و عاملان انتشار فایل صوتی وی، گفت: ما نمی‌توانیم منافع ملی را در صحبت های خود نادیده گرفته و مطالب دشمن شادکن به زبان بیاوریم و سپس با یک عذرخواهی کار را تمام کنیم.

وی بیان کرد: اظهارات وزیر امور خارجه سزاوار برخوردهای جدی تر و قاطع تری است چرا که نمی‌توان با منافع ملت ایران و مردم مسلمان منطقه این‌ گونه بازی کرد و سپس با یک عذرخواهی موضوع را تمام شده دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ظریف باید پاسخگوی اظهارات خود بیشتر از یک عذرخواهی باشد، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی هم حتما به این موضوع ورود می‌کند، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد و به وظایف نظارتی خود عمل می کند.

عزیزی ادامه داد: پذیرفتنی نیست که مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران با اظهارات خود امنیت ملی کشور، مسائل منطقه و راهبردهای نظام اسلامی را مورد خدشه قرار دهند.

وی با اشاره به بخشی از اظهارات ظریف در عذرخواهی از مردم و خانواده شهید سلیمانی مبنی بر اینکه اگر می‌دانستم جمله‌ای از آن عرایض انتشار عمومی پیدا می‌کند، حتما همچون گذشته آن را بر زبان نمی‌آوردم، گفت: معنای این حرف وزیر امور خارجه آن است که احتمالا وی در جاهایی که مطمئن باشد اظهارات و فایل صوتی وی پخش نمی شود، بسیاری از مسائل کشور را حتی اگر برخلاف منافع ملی باشد، بازگو می‌کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: صرفا پخش نشدن مصاحبه ها و فایل‌های گفتگو نباید عاملی باشد که مسئولان هر حرفی بزنند، بلکه آنان باید راهبرد نظام اسلامی، منافع ملی و امنیت منطقه را در اظهارات خود مد نظر داشته باشند.

عزیزی اظهار داشت: موضوعات کلان نظام جمهوری اسلامی و مسائل طبقه بندی شده باید در اظهارات مسئولان مدنظر قرار گیرد و افشا نشود. البته در همه جای دنیا اینگونه است و مگر مقامات اروپایی و آمریکایی هر چیزی را که در ذهن خود دارند، به زبان می آورند که مسئولان ما گاهی هر آنچه در ذهن دارند، مطرح می‌کنند؟

وی گفت: اظهارات وزیر امور خارجه موید مسیر اشتباهی است که وی سال‌هاست آن را انتخاب کرده است و باید بیشتر از این پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه لازم است دستگاه‌های امنیتی و نظارتی و به ویژه مجلس شورای اسلامی این موضوع را مورد پیگیری دقیق قرار دهند، تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم حتماً این موضوع را پیگیری می کند تا پاسخ های قانع کننده تری از ظریف بگیرد چرا که تاکنون پاسخ‌های وی درباره اظهاراتی که در آن فایل صوتی مطرح کرده، قانع کننده نبوده است.

کد خبر 5204703 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: ابراهیم عزیزی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی محمد جواد ظریف وزارت خارجه انتخابات 1400 فلسطین روز قدس مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان برجام روز جهانی قدس ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی انتخابات ریاست جمهوری سید عباس عراقچی محمد جواد ظریف قاسم سلیمانی وزارت امور خارجه مجلس شورای اسلامی امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۲۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه نماینده مردم قم در مجلس در پی عملیات شکوهمند «وعده صادق»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی در حمایت از عملیات شکوهمند «وعده صادق» بیانیه ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن‌الرحیم و هو المستعان و المعین
سپاس خداوند متعال را که یکبار دیگر عزت و اقتدار را به مردم شریف ایران اسلامی ارزانی داشت.
عملیات شکوهمندانه و موفقیت‌آمیز "وعده صادق" که بر اساس حق مشروع نظام مقدس جمهوری اسلامی در دفاع از امنیت خود طراحی و برنامه‌ریزی شده بود، به همه مستکبران جهان نشان داد که ایران مقتدر، شجاعانه از عزت، آبرو و امنیت خویش دفاع می‌کند و در این مهم ذره‌ای خوف به خود راه نخواهد داد.
رژیم منحوس صهیونیستی در این چند سال اخیر بار‌ها دست به ترور کور دانشمندان و مقامات نظامی ما زد که هر بار با صبر راهبردی نظام اسلامی روبرو شد، اما این‌بار که به خود جرئت حمله به کنسولگری ما (که به مثابه خاک کشور است) را داد، با پاسخ کوبنده و سیلی فراموش نشدنی ایران قوی روبرو شد؛ و این سیلی در واقع اخطاری دردناک بود، تا هم رژیم اشغالگر و هم همه حامیانش بدانند، که جمهوری اسلامی بر سر حفظ امنیت آب و خاک خویش با احدی شوخی ندارد.
اینجانب ضمن تبریک این پیروزی عزتمندانه به محضر مقام معظم رهبری، خانواده محترم شهدا، همه مردم غیور ایران اسلامی و بخصوص مردم انقلابی استان قم، از زحمات مجاهدانه سرداران تا سربازان مخلص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تلاش‌های خالصانه نیرو‌های مسلح در راه آزادی، امنیت و اقتدار ایران عزیز تشکر و قدردانی می‌نمایم؛ و خاضعانه از درگاه خداوند منان، پایان ظلم ظالمان عالم با ظهور عاجل حضرت حجت بن الحسن المهدی ارواحنافداه را مسئلت دارم.
نماینده مردم شریف استان قم
احمد امیرآبادی فراهانی

دیگر خبرها

  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • ورود وزیر امور خارجه به نیویورک
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • نگرانی عمیق محافل صهیونیست از ورود تمام عیار حزب‌الله به جنگ
  • آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند
  • اظهارات جدید شهردار پاریس درباره امنیت المپیک ۲۰۲۴
  • بیانیه نماینده مردم قم در مجلس در پی عملیات شکوهمند «وعده صادق»
  • هیچ توجیهی برای کوتاه آمدن از حجاب وجود ندارد