Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@08:19:18 GMT

صادق خان بار دیگر شهردار لندن شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۲۵۴۶

صادق خان بار دیگر شهردار لندن شد

همانطور که انتظار می‌رفت "صادق خان" بار دیگر به عنوان شهردار لندن انتخاب شد که این مایه مسرت حزب اپوزیسیون کارگر است که از یکسری نتایج ناامید کننده در سایر انتخابات محلی آسیب دیده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، صادق خان که نخستین مسلمانی است که شهرداری یک پایتخت بزرگ غربی را در انتخابات ۲۰۱۶ و برای اولین به دست گرفت، بار دیگر در همین سمت انتخاب شد و توانست رقیب اصلیش یعنی "شان بیلی"، کاندیدای حزب محافظه کار بوریس جانسون،‌ نخست وزیر را از میدان به در کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادق خان مسلمان موفق شد با نتیجه ۵۵.۲ در مقابل ۴۴.۸ در این رقابت و همانطور که انتظارش می‌رفت،‌ پیروز شود اگرچه باید به این نکته هم اشاره کرد که فاصله‌اش با رقیب کمتر از پنج سال قبل است.

صادق خان که کارزار انتخاباتی‌اش را بر روی اشتغال‌زایی و تقویت اقتصاد گردشگری در لندن معطوف کرده، گفت: عمیقا بابت اعتماد مردم لندن که باعث شد تا من بار دیگر بتوانم شهردار این شهر بمانم، خوشوقتم. به شما قول می‌دهم تا هر کمکی از دستم برمی‌آید برای ایجاد آینده‌ای بهتر و روشن تر برای لندن پس از این روزهای تاریک پاندمی کرونا صرف کنم.

صادق خان، عضو سابق پارلمان بود که جای بوریس جانسون را در زمانیکه به سمت نخست وزیری رسید، گرفت؛ این شهردار مسلمان با انتقادهایی بابت افزایش جرایم خشن در لندن به ویژه چاقوکشی نوجوانان روبرو بوده است.

سوابق وی در رسیدگی به این مساله و سایر مسائل امنیتی در لندن با یکسری توئیت‌های خشمگینانه از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا روبرو بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لندن شهرداري انتخابات کارگر چاقوکشی بار دیگر صادق خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۲۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پله‌های برقی تهران نونوار می‌شود

شهردار تهران گفت: سال گذشته ۶۰ دستگاه پله‌برقی خریداری شد و از این ماه نصب پله‌برقی‌ها آغاز شده است و تا سه ماه آینده نصب آن‌ها به پایان خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا زاکانی امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه‌ای برای واردات پله‌برقی از چین وجود ندارد و در واقع پله‌برقی در داخل تولید می‌شود.

وی افزود: سال گذشته ۶۰ دستگاه پله‌برقی خریداری شد و از این ماه نصب پله‌برقی‌ها آغاز شده است و تا سه ماه آینده نصب آن‌ها به پایان خواهد رسید.

شهردار تهران با اشاره به نصب دوربین روی لباس حریم‌بان و شهربان، خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای سامان‌یافتگی و ایجاد شرایط مناسب صورت گرفته است تا دستگاه‌های مسئول بتوانند نظارت بهتری داشته باشند.

زاکانی در خصوص موضع شهرداری در انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضع شهرداری در انتخابات پشتیبانی است، در دوره نخست بر اساس ظرفیت‌ها و توان خود پشتیبانی کردیم و در دوره دوم هم این وظیفه را داریم.

وی با اشاره به واردات واگن‌های مترو و اختلافات میان شهرداری و وزارت کشور تصریح کرد: کارفرمای واردات واگن‌های مترو وزارت کشور است که ۱۰۷۱ دستگاه در دو قرارداد برای واردات انجام شد، اما اختلاف‌ها در مورد تأیید بسته ورودی از چین بود و اختلاف نظری در این باره وجود ندارد.

شهردار تهران گفت: به این قرارداد باید طی ۱۰ روز پاسخ داده می‌شد، اما طول کشید و مورد اعتراض مهدی چمران، رئیس شورای اسلام شهر تهران قرار گرفت، به هر حال این کار انجام شد.

زاکانی با اشاره به زمان واردات واگن‌ها عنوان کرد: سال جاری واردات واگن‌ها انجام می‌شود و طی چهار سال واردات به پایان می‌رسد.

کد خبر 745440

دیگر خبرها

  • تولید انرژی با توربین‌های بادی خیابانی/ کربن‌زدایی لندن با بهره‌گیری از انرژی‌های پاک
  • رد پای قرآن سرقتی از ایران این‌بار در حراجی ساتبیز لندن
  • پیش‌بینی ونگر از تقابل امشب بایرن مونیخ و آرسنال
  • حراج قرآن سرقتی از ایران این‌بار در ساتبیز لندن!
  • پله‌های برقی تهران نونوار می‌شود
  • واکنش تحلیلگر ایرانی ساکن لندن به فعالیت مجدد گشت ارشاد: به مسئولان التماس می کنم دست از این رفتارهای حیرت آور در خیابان ها با جوان های خودمان بردارید
  • میراث دریانوردان از لندن؛ بایرن مونیخ در خانه به چه چیز برای حذف آرسنال نیاز دارد؟
  • انتقاد شدید گاردین از دخالت‌های لندن در مناقشات بین‌المللی
  • روسیه تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس را غیرقانونی خواند
  • شهردار جدید شهر سی سخت معرفی شد