Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش بر استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه و فعالیت های توسعه ای با مشارکت بخش خصوصی تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید نظری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش در تشریح اقدامات این شرکت گفت: طبق اساسنامه شرکت، از آذر 98 مجوز فعالیت در قالب هلندینگ چند رشته ای از بورس دریافت شده و مجوز تغییر نام به هلدینگ سرمایه گذاری و توسعه کیش نیز از سوی ثبت شرکت ها در بهمن 98 اخذشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اساسنامه ها و مستندات مربوطه نیز به دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد برای دریافت مجوز ارسال شده که در صورت انجام شدن، این طرح به عنوان الگو به سایر مناطق معرفی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش بسترسازی برای رشد و توسعه اقتصادی، صــنعتی، عمرانی، بازرگـانی منطقه آزاد كیش از طریق جذب سرمایه های داخلی و خارجی و ارائه خدمات پشتیبانی به تمامی فعالان اقتصادی منطقه در چارچوب سیاست های كلی نظام جمهوری اسلامی ایران را از اهداف مهم این مجموعه عنوان کرد.
وی افزود: در جهت تحقق اهداف ذکر شده سرمایه گذاری درتمامی فعالیت های توسعه ای با سایر سرمایه گذاران تا سقف چهل و نه درصد و با رعایت سیاست های كلی اصل (44) قانون اساسی مشارکت می کنیم.
به گفته نظری اطلاع رسانی درخصوص شناسایی، جذب و هدایت سرمایه گذاران توانمند داخلی و خارجی برای استفاده بهینه از منابع و امكانات و ظرفیت های منطقه و كمك به ارتقای سرمایه گذاری درمنطقه آزاد تجاری – صنعتی كیش از مهم ترین محورهای فعالیت این مجموعه است.
نظری استفاده از تسهیلات مالی و اعتباری بانك ها و موسسات اعتباری و كارگزاری در سازمان بورس اوراق بهادار در چارچوب موازین شرعی و مقررات قانونی، بررسی طرح های سرمایه گذاری و ارایه خدمات پشتیبانی و اقتصادی به اشخاص حقیقی و حقوقی درزمینه توسعه سرمایه گذاری، تهیه بسته های سرمایه گذاری به منظور ایجاد و شناسایی فرصت ها و طرح های سرمایه گذاری در قالب طرح جامع منطقه آزاد تجاری – صنعتی كیش را از دیگر موارد مد نظر برای تحقق سیاست های کلان این شرکت برشمرد.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش همچنین با تشریح بودجه های مصوب و اصلاحی این مجموعه با توجه به میزان فعالیت ها و اقدامت انجام شده گفت: بودجه مصوب سال 98 مبلغ 31 میلیارد و 700 میلیون تومان بود که با توجه به فعالیت ها و اقدامات خوب انجام شده مبلغ اصلاحی را برای رقم 42 میلیارد و 300 میلیون تومان به دبیرخانه ارسال کردیم و عملکرد ما با عدد 78 میلیارد و 700 میلیون تومان محقق شد.
به گفته نظری در سال 99 بودجه مصوب این شرکت رقم 50میلیارد و 800 میلیون تومان تعیین شد و در بودجه اصلاحی با توجه به عملکرد مطلوب 6 ماهه به رقم 326 میلیارد تومان اصلاح شد.
وی رقم بودجه مصوب سال 1400 را نیز مبلغ 560 میلیارد تومان عنوان کرد.
سعید نظری در بخش دیگر سخنان خود اخذ موافقت اصولی اوراق خرید دین به مبلغ 3 هزار میلیارد ریال در دو مرحله از سازمان بورس و همچنین اخذ موافقت اصولی تاسیس دو صندوق زمین و ساختمان که هردو برای نخستین بار در تاریخ مناطق آزاد در کیش اجرا شد، صدور بیمه تکمیلی درمان بومیان جزایر هندورابی و کیش، صدور بیمه تکمیلی نیروهای حجمی سازمان، صدور بیمه تکمیلی اعضاء خانه مطبوعات، برون سپاری بیمه خدمات درمانی و عمر، ایجاد چند طرح مشارکتی جدید با ارزش افزوده و سود خالص 5 میلیارد و پانصد میلیون تومان و تامین منابع مالی سازمان تا 5 سال آینده را از مهم ترین اقدامات این شرکت در سال 99 برشمرد.
پرهیز از خام فروشی اراضی، تحصیل بیش از 1000میلیارد تومان منابع نقد و شبه نقد نزد شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش، تأمین 2000میلیارد تومان منابع مالی از سال 98، تحقق801 میلیارد تومان سود خالص شرکت، برنامه ریزی جهت تکمیل و راه اندازی پایانه جدید فرودگاه کیش و تأمین منابع مالی، اقدام برای اجرای طرح ملی مسکن در زمینی به مساحت 8 هزارمتر مربع با تعداد 250 واحد مسکونی، راه اندازی و فعال کردن تمامی طرح های عمرانی مشارکتی با بخش خصوصی، اخذ موافقت اصولی تاسیس هلدینگ سرمایه گذاری و توسعه کیش به منظور عرضه سهام آن در بازار سرمایه و ثبت شرکت توسعه عمرانی هندورابی - کیش با هدف جذب سرمایه گذاران و توسعه این جزیره نیز از دیگر دستاوردهای شرکت سرمایه گذاری توسعه کیش است که نظری به تشریح آن پرداخت.
سعید نظری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش در پایان ضمن اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیتهای بازار سرمایه و مشارکت با بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در فعالیت های توسعه ای ، از برنامه ریزی برای انعقاد 5 قرارداد مشارکت در ساخت در نیمه اول سال 1400خبرداد.
بنا براعلام مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه گذاری کیش، طرح های مشارکت در ساخت جدید و برگزاری فراخوان شناسایی متقاضیان سرمایه گذاری در برنامه های مشارکتی، گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی با عمان از طریق شرکت کیش العالمیه ، پیگیری و تسریع در شکل گیری شرکت توسعه عمرانی هندورابی - کیش ، خرید 3 فروند هواپیمای مسافربری از مهمترین برنامه های این شرکت در سال 1400 است

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش سرمایه گذاری میلیارد تومان میلیون تومان منطقه آزاد فعالیت ها توسعه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۲۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده فروش ۱۲۰۰ میلیارد تومانی سینمای ایران! آیا رواست که سرمایه‌ها این‌گونه از کشور خارج شوند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سال گذشته فروش بالای هزار میلیارد تومانی گیشه برای سینمای دچار بحران در جذب مخاطب یک اتفاق مهم و اساسی به شمار می‌رفت. در میان خیل فیلم‌هایی که دخل و خرج خود را نمی‌توانستند با هم مطابقت بدهند و اصلا بود و نبود آنها بر پرده سینما فرقی نمی‌کرد و حتی ساخته شدن بسیاری از آنها شکست مطلق برای سازندگان بود، گیشه بالای هزار میلیاردی (البته فقط برای چند فیلم) خوشحال کننده بود.

حتی این عدد آن‌چنان شوقی ایجاد کرد که به سرعت آن را به کل سینما چسباندند و مسئولان آن را جزو افتخارات دوران کاری خود می‌دانند و از این فروش به عنوان تحول در سینما یاد می‌کنند.
خیلی هم خوب؛ به هر حال اتفاق خوب، خوب است و باید از آن حرف زد، ولی نکته قابل اهمیت اینکه باید آن را آنالیز کرد و دلایل و چرایی آن را بررسی کرد. برای شما پرسش نیست که چرا فقط چهار یا پنج فیلم توانستند رقم‌های گیشه را جابه‌جا کنند؟ چرا اکثر فیلم‌ها نه تنها بازگشت مالی نداشتند که هزینه‌های اولیه ساخت را هم برنگردانند؟

براساس گزارش اعتمادآنلاین، تعارف که نداریم، کیفیت چند فیلم پرفروش را حداقل خودمان می‌دانیم، اینکه چه جنسی به مخاطب ارائه دادیم قبل از همه خودمان مطلعیم، پس نمی‌توانیم مدعی شویم کیفیت باعث جذب مخاطب فروش این چند فیلم شده است. البته که فضای کمیک و شاد حاکم بر فیلم و حضور بازیگران شناخته‌شده در فروش فیلم تاثیرگذار هستند، اما دلیل اصلی و کافی نیست، چرا که فیلم‌های کمدی دیگری هم سال گذشته اکران شدند اما به فروش این چند فیلم نرسیدند.

ماجرا چیست؟

سال گذشته ۲۲ مرداد بود که قربان نجفی کارگردان فیلم «فصل ماهی سفید» در گفت‌وگو با اعتماد درباره نحوه تبلیغات فیلم‌ها در ماهواره‌ها گفته بود: رسانه‌های خارجی فارسی‌زبان هفته‌ای ۵ هزار تا ۱۵ هزار دلار از فیلمساز می‌گیرند تا فیلم‌هایشان را در رسانه‌شان تبلیغ کنند.
همان زمان قربان نجفی توضیح داده بود متاسفانه یکی از همین فیلم‌های روی پرده مبلغ گزافی حدود ۲۵۰ هزار دلار به این ماهواره‌ها داده و تمام تبلیغات را برای فیلمش گرفته و البته همین دوستان سینماگر ما قیمت را بالا برده‌اند تا دست کسی به تبلیغات آنجا هم نرسد.

دقت کنید، این نکات را سینماگری که سال گذشته فیلم روی پرده اکران داشته و طبیعتا از مناسبات اکران و تبلیغات فیلم‌ها اطلاع داشته بیان کرده است.

اینکه فیلم‌ها چرا و چگونه در ماهواره‌ها و شبکه‌های فارسی زبان تبلیغ می‌کنند اصلا موضوع این نوشته نیست. حتی اینکه آیا تبلیغات ماهواره‌ها در جذب مخاطب تاثیر دارد هم منظور نظر ما نیست، آنچه قابل تحلیل است مبلغ هنگفتی است که پشت فروش هزار و دویست میلیاردی سود سینمای ایران نهفته است و اینکه سال گذشته پخش‌کننده‌ها برای تبلیغ فیلمشان هزینه‌های بالایی به ماهواره دادند تا فیلمشان دیده شود و مخاطب از آن استقبال کند.

ما گفته قربان نجفی مبنی بر اینکه رقم ۲۵۰ هزار دلار برای تبلیغ یک فیلم شده را حساب نمی‌کنیم، اما شما در نظر بگیرید تعداد فیلم‌هایی که سال گذشته در شبکه جم تبلیغ داشتند چقدر بوده؟ بالای ۱۰ فیلم سال گذشته در شبکه جم تبلیغ داشتند، از فسیل و هتل و شهر هرت گرفته تا ویلای ساحلی و هاوایی و…، آن هم نه یک بار و حتی ده بار، به طرز مشمئزکننده‌ای بیشتر از هزار بار. تبلیغ فیلم‌ها آنقدر زیاد بود که لابه‌لای این تبلیغ‌ها سریال‌ها و برنامه‌های جم هم پخش می‌شد، از زیرنویس گرفته تا تیزر و عکس و… فیلم‌های در حال اکران سینماهای ایران از سر و روی شبکه جم می بارید. کمااینکه در حال حاضر هم وضع برای فیلم‌های تمساح خونی و بی‌بدن و سال گربه همین‌گونه است.
حالا شما خودتان محاسبه کنید برای تبلیغات هزار باره فیلم‌ها در شبکه‌های جم چقدر هزینه شده باشد خوب است؟

بر اساس شنیده‌های موثق ما، سال گذشته از سینمای ایران رقم بیش از صد میلیارد تومان به شبکه ماهواره‌ای جم تبلیغ داده شده و پخش‌کننده‌ها چنین رقم بالایی را برای تبلیغ فیلم‌شان هزینه کرده‌اند.

بله، یک‌ونیم میلیون دلار ارز از کشور خارج شده است.حالا این پرسش به وجود می‌آید که با توجه به این پرداخت بالا به ماهواره‌ها، آیا سود اصلی از اکران فیلم‌های کمدی را سینمای ایران برده یا ماهواره‌ها؟
سریال‌های پلتفرم‌ها که از همان دقایق ابتدایی انتشار ، بلافاصله در ماهواره‌ها با زمان‌بندی کامل پخش می‌شود، تبلیغات فیلم‌های ایران که به ماهواره‌ها داده می‌شود…. آیا رواست که سرمایه‌های کشور این‌گونه از کشور خارج شود؟

ما در روزهای آتی به واکاوای و چرایی این موضوع خواهیم پرداخت!

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896837

دیگر خبرها

  • پشت پرده فروش ۱۲۰۰ میلیارد تومانی سینمای ایران! آیا رواست که سرمایه‌ها این‌گونه از کشور خارج شوند؟
  • مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان
  • سرمایه گذاری ۱۷۵ میلیارد تومانی در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری ایلام هزینه
  • تضمین رشد اقتصاد در سایه سرمایه‌گذاری شرکت‌های جوان دانش‌ محور
  • ایجاد شغل برای ۱۳۶ نفر با بهره برداری از واحد تولیدی نخ ابریشم
  • حجم ۸۰۰۰ میلیارد تومانی معاملات در بازار سرمایه توسط کرمانشاهیان
  • شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است
  • مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد
  • شرایط اخذ رتبه بندی شرکت
  • چرا صنعت نفت برای سرمایه گذاری خارجی با وجود تحریم ها جذاب بود؟