Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@19:18:21 GMT

ایستگاه بعدی طلا پس از ثبت بزرگترین رشد هفتگی سال

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۳۷۵۴

خبرگزاری آریا - پس از این که طلا بزرگترین رشد هفتگی در سال میلادی جاری را رقم زد و قیمت این فلز ارزشمند از مرز 1800 دلار عبور کرد، تحلیلگران صعود قیمت تا مرز 1900 دلار را بعید نمی دانند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، طلا در معاملات روز جمعه در یک مقطع بیش از 70 دلار افزایش نشان داد و بالای 1840 دلار در هر اونس معامله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا با 15 دلار و 60 سنت معادل 0.9 درصد افزایش، در 1831 دلار و 30 سنت بسته شد و برای کل هفته 3.2 درصد افزایش قیمت ثبت کرد که بزرگترین افزایش هفتگی از هفته منتهی به 29 اکتبر بود. این نیروی صعودی جدید پس از گذشت بیش از دو ماه روند تحکیم در پایین مرز 1800 دلار ایجاد شد.
رشد چشمگیر قیمت پس از انتشار گزارش اشتغال ماهانه آمریکا روی داد که ضعیفتر از حد مطلوب بود و نشان داد اقتصاد آمریکا در آوریل تنها 266 هزار شغل ایجاد کرده است. اگرچه این رقم همچنان مطلوب است اما بازارها انتظار داشتند آمار، رشد یک میلیون شغل جدید را نشان دهند. ناامیدی حاصل از انتشار آمار اشتغال با بازبینی شده آمار مارس از 916 به 770 هزار شغل جدید، مضاعف شد.
بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی شرکت تی دی سکیوریتیز به کیتکونیوز گفت: آنچه دیدیم ناامیدی بسیار قابل توجه بود. اقتصاد برای احیا ثانیه شماری می کند اما به نظر می رسد سرعت احیای اقتصادی دستکم در بخش اشتغال ممکن است به اندازه ای که امید می رفت، قوی نبوده باشد.
به گفته باب هابرکورن، کارگزار ارشد کالا در شرکت آر جی او فیوچرز، به نظر می رسد دشواری در استخدام افراد باشد که کارفرمایان را وادار کرده است دستمزدها را افزایش دهند. دستمزدها افزایش پیدا کرده زیرا کارفرمایان برای استخدام افراد با مشکل روبرو شده اند. به عنوان مثال در فلوریدا ماه مه ممکن است آخرین ماهی بوده باشد که در آن مردم مجبور نبودند در جست و جوی کار باشند تا بتوانند بیمه بیکاری دریافت کنند. گزینه های زیادی وجود دارند و کارفرمایان مایل هستند دستمزدهای بالاتری بپردازند.
میلک خاطرنشان مرد این وضعیت در خصوص انتظارات سیاست پولی تاثیرگذار است. بانک مرکزی آمریکا همچنان بر موضع خود برای ادامه سیاستهای انبساطی تا زمان رسیدن به اشتغال حداکثری پایبند خواهد ماند. به نظر می رسد آمریکا برای مدتی مسئله بیکاری را خواهد داشت. در واکنش به این آمار، نرخهای واقعی پایین آمد، دلار آمریکا عقب نشینی کرد و قیمت طلا افزایش یافت.
هابرکورن به کیتکونیوز گفت: رشد انتظارات تورمی هم به حرکت افزایشی طلا در هفته گذشته سرعت بخشید. طلا و نقره در مقایسه با مجموع بازار کالاها در چند ماه گذشته حرکت قیمت قابل توجهی نداشته اند. اکنون که تقاضا برای خرید ارزان شکل گرفته، حرکت قیمت صعودی شروع شده است. مردم به دلیل نگرانیهای تورمی، به دنبال خرید کالاها هستند.
آیا ایستگاه بعدی طلا 1900 دلار است؟
سطح مقاومتی مهم بعدی طلا 1851 دلار است که میانگین قیمت 200 روزه است. هابرکورن گفت: طلا در این سطح قیمت نسبت به کل مجموعه کالاها همچنان ارزان است. این حقیقت که طلا با قدرت از مرز 1800 دلار عبور کرده، برای این فلز مثبت محسوب می شود. سرمایه گذاران به دنبال ورود به بازار طلا و نقره هستند. اگر طلا موفق شود به بالای 1850 دلار حرکت کند، می تواند به 1900 دلار برسد و از این مرز قیمت عبور کند.
شون لاسک، یکی از مدیران شرکت والش تریدینگ اظهار کرد: آمار اشتغال آوریل سوالات زیادی را درباره آینده اقتصاد ایجاد کردند. این اتفاق برای دلار و بازده اوراق قرضه منفی بوده و برای فلزات مثبت است. طلا می تواند تا مرز 1895 دلار پیشروی کند.
آمار اقتصادی مهم هفته جاری
بر اساس گزارش کیتکونیوز، عمده آمار اقتصادکلان در نیمه دوم هفته منتشر می شود که شامل شاخص قیمت مصرف در روز چهارشنبه، شمار متقاضیان بیمه بیکاری و شاخص قیمت تولیدکننده آمریکا در روز پنج شنبه و خرده فروش و تولید صنعتی آمریکا در روز جمعه خواهد بود. آمار تورم روز چهارشنبه به دقت از سوی بازار دنبال می شود تا روند رشد فشارهای تورمی ارزیابی شود.
انتهای پیام
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۳۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۴ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۲۴ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت نفت در معاملات امروز آسیا در روز سه‌شنبه تقریباً ثابت مانده است. سرمایه‌گذاران همچنان در حال بررسی خطر نگرانی‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه هستند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۴ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۲۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۹ سنت معادل ۰.۳۵ درصد کاهش ۸۲ دلار و ۸۵ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی ۲۹ سنت در روز گذشته کاهش قیمت داشتند که نشان می‌داد افزایش تنش‌های اخیر بین رژیم صهیونیستی و ایران تاثیر کمی بر عرضه نفت منطقه در کوتاه مدت داشته است.

اما تحلیلگران عقیده دارند هنوز چندین خطر در بازار نفت وجود دارد. یکی از آن‌ها تصویب تحریم‌های جدید آمریکا علیه بخش نفت ایران است که تحریم‌های فعلی را گسترده‌تر کرده و شامل بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌های خارجی که نفت خام ایران را فراوری می‌کنند هم می‌شوند.

تحلیلگران بارکلیز در روز دوشنبه اعلام کردند احتمال ۹۰ دلاری شدن قیمت نفت در سال جاری میلادی هنوز پابرجاست. این تحلیلگران عقیده دارند تهدید فوری مخاطرات ژئوپلیتیکی برای زیرساخت‌های بازار از بین رفته، ولی روند این تهدیدات از اکتبر سال گذشته میلادی نگران کننده است.

انتظار می‌رود ذخایر نفت خام آمریکا طی یک هفته گذشته افزایش داشته باشد در حالی که ذخایر محصولات پالایشی این کشور احتمالاً پایین آمده است.

دیگر خبرها

  • برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت طلا کاهش یافت