Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@23:10:20 GMT

گردوغبار راه ارتباطی ۲۵روستای شرق کرمان را مسدود کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۴۹۵۹

گردوغبار راه ارتباطی ۲۵روستای شرق کرمان را مسدود کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق کرمان، امیر باقری‌زاده اظهار کرد: بر اساس اعلام داده‌های ایستگاه  پایش کیفی هوا در  فهرج شاخص کیفی ۵۰۰ و غلطت آلودگی هوا بیش از ۳ برابر حد مجاز است و هوای فهرج در وضعیت خطرناک قرار دارد.

فرماندار فهرج افزود: به‌دنبال قرارگرفتن فهرج در وضعیت خطرناک کلیه ادرات فهرج تعطیل شد و افزایش غلظت ریزگردها در فهرج موجب کاهش شعاع دید در شهر و روستاها و محورهای مواصلاتی این شهرستان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود عبور و مرور در محور فهرج - زاهدان و فهرج - ایرانشهر با کندی در حال انجام است.

گردوغبار شدید راه ارتباطی ۲۵روستا را مسدود و ادارات ریگان را تعطیل کرد

امین باقری فرماندار ریگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: شاخص آلودگی هوای امروز در ریگان ۳ برابر حد مجاز است که شرایط ریگان را بسیار خطرناک کرده است.

وی تصریح کرد: گردوغبار شدید راه ارتباطی ۲۵روستای شهرستان را مسدود و موجب کندی تردد در محور ریگان - نرماشیر و ریگان - چابهار شد.

فرماندار ریگان با بیان اینکه گردوغبار شدید تاکنون ۱۳شهروند ریگانی را راهی مراکز درمانی کرده است، وضعیت ریگان را بسیار خطرناک اعلام کرد و ادامه داد: ستاد بحران در محل فرمانداری تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰روستای ریگان هم‌اکنون در محاصره شدید گردوغبار قرار دارند، از اعزام نیروهای هلال‌احمر و بهداشت و درمان به روستاهای محاصره در گردوغبار خبر داد.

باقری با بیان اینکه نیروهای هلال‌احمر ۵ خودروی گرفتار در گردوغبار شدید را امدادرسانی کردند، بیان داشت: از شهروندان ریگانی درخواست داریم تا فروکش شدن گردوغبار در منازل خود بمانند تا شاهد کاهش مشکلات تنفسی در این شهرستان باشیم.

انتهای پیام/۸۰۰۴۲/ب/ی

منبع: فارس

کلیدواژه: آلودگی هوا شرق کرمان فهرج ریگان گردوغبار شدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۴۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه ارتباطی هشت روستای کوهستانی منطقه ریگان قطع شده است

مراد آبیار اظهار کرد: این روستاها در مناطق کوهستانی و ارتفاعات شهرستان ریگان قرار دارد و جاری شدن سیلاب و تخریب مسیر موجب مسدود شدن این راه ها شده است.

وی بیان کرد: تیم های امدادی در منطقه مستقر شده اند اما با توجه به جریان داشتن آب و سیلاب، بازگشایی مسیر بی فایده است و باید منتظر فروکش کردن آب باشیم.

فرماندار ریگان گفت : راه ارتباطی و دسترسی به روستاهای کَشنل، پیرکُهن، پیرخُشاب، کاسکو، بَردَستو، گوره‌ای، بادامک و شورآب هم اکنون قطع است.

آبیار افزود: اوضاع این روستاها تحت کنترل است و بعد از فروکش کردن آب مسیر بازگشایی می شود.
وی عنوان‌کرد: افراد از تردد و سفرهای غیر ضروری، کوهنوردان از صعود و عشایر از کوچ در شرایط فعلی بپرهیزند و دامداران و عشایر دام‌های خود را به فضای مسقف هدایت کنند.

اداره کل هواشناسی کرمان تداوم بارش‌ باران در جنوب و شرق استان طی امروز (سه‌شنبه) و فردا خبر داده بود و طبق این پیش بینی بارش باران در ساعات بعد از ظهر و شب شدت می یابد البته اوج بارش‌ها در این مناطق برای روز چهارشنبه پیش بینی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سیل راه ارتباطی بیش از ۸۰ روستای نیکشهر را مسدود کرد
  • مسدودی راه ارتباطی ۷ روستای ریگان/ مدارس شرق استان کرمان تعطیل شد
  • راه ارتباطی هشت روستای کوهستانی منطقه ریگان قطع شده است
  • بارندگی شدید در کرمان / مدارس رودبار و فاریاب تعطیل شد
  • راه ارتباطی ١٠ روستا بر اثر بارش شدید باران در جنوب کرمان قطع شد
  • آبگرفتگی معابر شهر رحمت آباد شهرستان ریگان براثر بارش شدید باران
  • کاهش آمار تصادف امسال در محورهای ارتباطی شهرستان مهاباد
  • سیلاب فروکش کرده و تمامی راه‌های ارتباطی فریمان باز هستند
  • بهره‌برداری از پروژه فیبر نوری شهرستان گلوگاه در استان مازندران
  • سپر ناسا مقابل غبارهای خطرناک ماه بالا رفت