Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته هدیه اینترنت ۲۰ گیگابایتی ایرانسل برای استادان حوزه و دانشگاه با قابلیت استفاده و اعتبار سه ماه از زمان فعال‌سازی، فعال شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بسته هدیه اینترنت ۲۰ گیگابایتی ایرانسل برای استادان حوزه و دانشگاه با قابلیت استفاده و اعتبار سه ماه از زمان فعال‌سازی، فعال شد. این بسته هدیه، بر اساس ابلاغ وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات و با توجه به درخواست استادان حوزه و دانشگاه، با هدف تسهیل در فرایندهای آموزش آنلاین در روزهای همه‌گیری بیماری کرونا، بر روی حساب آنان فعال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بسته، با اعتبار سه ماه از زمان فعال‌سازی، قابل استفاده است.

پیش از این، ایرانسل در زمان آغاز سال تحصیلی نیز، بستۀ اینترنت هدیۀ ۱۲۰ گیگابایتی را برای استادان حوزه و دانشگاه فعال کرده بود. بستۀ ۲۰ گیگابایتی فعلی، بر اساس فهرست ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، بر روی حساب استادان حوزه و دانشگاه مشترک ایرانسل، فعال شده و در دسترس آنان قرار گرفته است.

ایرانسل با آغاز شیوع بیماری کرونا در ایران در سال ۱۳۹۸ و نیز در سال ۱۳۹۹، هدایای اینترنت رایگان مختلفی را به دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان، خبرنگاران و مشترکان اینترنت پرسرعت ثابت خود نیز اختصاص داده بود.

ایرانسل همچنین در راستای مسؤولیت اجتماعی خود و برای تسهیل زندگی و آگاه‌سازی مشترکان درباره بیماری COVID-۱۹، اقداماتی برای آموزش آنلاین، ارائۀ اینترنت ثابت رایگان، کمک نقدی به مراکز درمانی و نهادهای مرتبط با پیشگیری و درمان کرونا در استان‌های مختلف، دورکاری حداکثری کارکنان، بسترسازی برای ایجاد جلسات برخی نهادها، سازمان‌ها و کسب و کارها (از جمله مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی)، رایگان کردن محتواهای ارائه شده در تلویزیون اینترنتی لنز، ارائه مکالمه رایگان به مدافعان سلامت، اهدای تبلت، سیم‌کارت و دیتای رایگان به دانش‌آموزان مناطق محروم، افزایش درگاه‌های پرداخت در اپلیکیشن ایرانسل من، تغییر اعلان‌های اطلاع رسان تماس‌های شبکه، ارائه اینترنت هدیه به معلمان دلسوز، و تغییر موقت نام شبکه را به نتیجه رسانده است.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اینترنت پر سرعت اینترنتی اینترنت برای استادان حوزه و دانشگاه ۲۰ گیگابایتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۶۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ حقیقت سریع در مورد هارد دیسک/ اولین هارد یک گیگابایتی ۲۵۰ کیلوگرم وزن داشت!

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، عرضه اولین هارد دیسک 1 گیگابایتی در سال 1980 نقطه عطف مهمی در توسعه فناوری ذخیره‌سازی بود. در آن زمان هارددیسک‌ها نسبتاً جدید بودند و به سرعت در حال تکامل بودند. هارد دیسک 1 گیگابایتی یک دستاورد پیشگامانه محسوب می‌شد زیرا ظرفیت ذخیره‌سازی بی‌سابقه‌ای را فراهم می‌کرد. با این حال بر خلاف هارد دیسک‌های مدرن که جمع و جور و سبک وزن هستند، این نسخه اولیه حدود 250 کیلوگرم وزن داشت که بسیار حجیم و کار با آن دشوار بود.

همچنین معرفی هارد دیسک 1 گیگابایتی صنعت ذخیره‌سازی را متحول کرد. تا پیش از این، گزینه‌های ذخیره‌سازی محدود بود و بیشتر کامپیوترها برای ذخیره‌سازی داده‌ها به فلاپی دیسک یا نوار کاست تکیه می‌کردند. هارد دیسک 1 گیگابایتی جهش عظیمی در ظرفیت ایجاد کرد و به کاربران این امکان را  داد تا مقادیر قابل توجهی داده را ذخیره کنند. اگرچه این هارد سنگین و دست و پا گیر بود، اما تأثیر آن غیرقابل انکار بود و زمینه را برای پیشرفت‌های آینده در فناوری ذخیره سازی فراهم کرد.

***

 

۱۱ حقیقت جالب در مورد هارد دیسک عبارتند از:

 

1. اولین هارد دیسک توسط IBM در سال 1956 معرفی شد و تقریباً به اندازه دو یخچال بود!

2. اولین هارد دیسک‌ها ظرفیت ذخیره سازی فقط 5 مگابایت داشتند!

 

3. اصطلاح هارد دیسک یا «دیسک سخت» به این دلیل استفاده می‌شود که صفحات دیسک داخل درایو که داده‌ها را ذخیره می‌کند، سخت هستند (در قیاس با دیسک‌های فلاپی که منعطف بودند و در یک جایی پلاستیکی قرار می‌گرفتند).

4. در هارد دیسک‌ها از حافظه مغناطیسی برای خواندن و نوشتن داده‌ها روی دیسک‌های در حال چرخش استفاده می‌شود.

 

5. سرعت چرخش هارد دیسک بر حسب دور در دقیقه (RPM) اندازه گیری می‌شود.

6. بالاترین RPMی که امروزه توسط هارد دیسک‌ها به دست می‌آید حدود 15000 بار است که در نتیجه دسترسی سریعتر به داده‌ها را به همراه دارد.

 

7. اولین هارد دیسک مصرفی، IBM 1311، حدود 81 هزار دلار به نرخ امروزی قیمت داشت.

8. کوچکترین هارد دیسکی که تا به حال ساخته شده است در سال 2013 ساخته شد و اندازه آن 5 میلی متر در 5 میلی متر بود.

 

9. بزرگترین ظرفیت هارد دیسک موجود در بازار امروز 20 ترابایت است.

10. هارد دیسک‌ها در معرض آسیب ناشی از شوک فیزیکی یا میدان‌های مغناطیسی هستند و ممکن است از کار بیفتند.

 

11. درایوهای حالت جامد (SSD) نوع جدیدی از دیسک‌های ذخیره‌سازی هستند که سریعتر و بادوام‌تر از هارد دیسک‌های سنتی به شمار می‌آیند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سبد غذایی رایگان به این گروه از مادران ؛ منتظر پیامک باشید
  • عملیات «وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است
  • استادان دانشگاه عنصر مهمی برای حل مشکلات فرهنگی هستند
  • عملیات«وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است
  • اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل
  • مهمترین اقدامات ایرانسل در پژوه ملی فیبر نوری در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۹۶ فقره تسهیلات برای درمان زوج‌های نابارور
  • برگزاری اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب/ هدیه‌ای که تقدیم مردم غزه شد
  • بررسی مشکلات حوزه ارتباطات شهرستان سیاهکل با حضور معاون وزیر
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد هارد دیسک/ اولین هارد یک گیگابایتی ۲۵۰ کیلوگرم وزن داشت!