Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها - منصور اوجی، شاعر شهیر و شناخته شده کشور، دارای نشان درجه یک هنری در حوزه ادبیات، شامگاه شنبه ۱۸ اردیبهشت در ۸۴ سالگی دار فانی را وداع گفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شیراز ، منصور اوجی، شاعر شهیر و شناخته شده کشور، دارای نشان درجه یک هنری در حوزه ادبیات، شامگاه شنبه 18 اردیبهشت در 84 سالگی دار فانی را وداع گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر به همین اندازه کوتاه و دردناک و تلخ  بود. خبری که نه شهروندان شیرازی انتظار آن را می‌کشیدند و نه در تقویم هفته شیراز جایی داشت اما قطعا برنامه‌های امروز ستادنکوداشت شیراز را متاثر از خود خواهد نمود.

آری کوچ ابدی منصور اوجی، خاطر شهروندان شیرازی و فرهنگ دوستان سراسر کشور به ویژه دوستداران فرهنگ و ادب در شهر شعر و ادبیات و طرب را در  پنجمین روز از هفته شیراز حزین و غمین نکرد زیرا  ارادت اوجی به کوچه پس کوچه‌های شعر و ادب شیراز به حدی بود که شیراز شالوده و کلیدواژه اشعار وی گشته و  پیش از اینکه کرونا بساط دورهمی‌ها را جمع کند«کجاهای جهان‌های شیراز» در سال 98 از وی منتشر شد.

منصوراوجی فارغ التحصیل رشته فلسفه و علوم تربیتی از دانشسرای عالی تهران بود  و در رشته زبان و ادبیات انگلیسی نیز از دانشگاه شیراز فوق لیسانس خود را گرفته بود.  همشهری و همرفیق دو سیمین ادبیات معاصر، دانشور و بهبهانی، از شاعران طراز اول شعر نیمایی در عصر جدید بود که به ویژه اشعار  همچون آه کوتاهش ازجمله مجموعه‌های «شعرهایی به کوتاهی عمر» ،  «کوتاه مثل آه» او ورد زبان ادب دوستان است. 

منصور اوجی درگذشتتحقق مدیریت واحد شهری با رویکرد جدید برگزاری هفته شیراز؛ برنامه‌ها متناسب با شرایط استان برنامه‌ریزی می‌شودشورای شهر شیراز| از پیشنهاد تشکیل دبیرخانه دائمی هفته شیراز تا لزوم آمادگی برای موج دوم کرونا

پنجمین روز از هفته شیراز عمدتا به رونمایی از محصولات موسیقایی اختصاص یافته است. برنامه شب موسیقایی هفته نکوداشت شیراز نامی است که برای شامگاه 19 اردیبهشت قرار داده شده تا دوستداران موسیقی و فرهنگ شیراز گرد هم آمده یا از راه‌های غیرحضوری برنامه‌های فرهنگی نهادهای متولی فرهنگ و هنر و ادب را شاهد باشند.

رونمایی از آلبوم «ترانه شیراز» که بازآفرینی قطعات فولکلور شیرازی است با پژوهش خشایار طیار و تنظیم کاوه پیمان و خوانندگی محمد ذاکرحسین معرفی و اجرای دو قطعه از این آلبوم و همچنین رونمایی از نماهنگ «سرو ناز» با صدای هفت خواننده شیراز  از جمله برنامه‌های این شب موسیقایی است.

اجرای قطعه «شب‌های شیراز» با صدای محمد رضازاد و در پایان اجرای دو قطعه از آلبوم آوازهای محلی شیراز  آن هم برای اولین بار از دیگر برنامه‌های  شهرداری شیراز در پنجمین روز از هفته شیراز است که همگی  امشب یکشنبه در ساعت 18 و در باغ جهان نما به همت سازمان فرهنگی شهرداری شیراز ازآنها رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/424

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هفته شیراز منصور اوجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۷۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم رونمایی از مجموعه کتب سردلبران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با ایام میلاد امام حسن مجتبی (ع) مراسم رونمایی از مجموعه کتاب سر دلبران با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل نمایشگاه قرآن برگزار شد.

در این مجموعه کتب به بیان جایگاه اهل بیت (ع) در بیان ادیبان مسیحی پرداخته شده است.

محمدمهدی اسماعیلی در بخشی از این مراسم گفت: در راستای گسترش فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی از طرح‌های خلاقانه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت می‌شود.

در این مراسم همچنین شبیر فیروزیان سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ، میهمانان خارجی و جمعی از اصحاب رسانه در محل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حضور داشتند.

کد خبر 6063508 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • جایزه شعر و ادبیات محلی به نام حیدرعلی طالب‌پور بروجنی پایه‌گذاری می‌شود
  • از رویایی نیمه تمام تا شیرینی طلای جهان و تلخی بازماندن از مسابقات آسیایی
  • مراسم رونمایی از مجموعه کتب سردلبران برگزار شد
  • سند مشترک تعامل فرهنگ و اقتصاد رونمایی می‌شود
  • بررسی ترانه‌های ماندگار در برنامه «شب های فرهنگ»
  • آثار تخصصی و جدید پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن رونمایی شد
  • سند برش استان خوزستان رونمایی شد
  • رونمایی سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان
  • برنامه مسابقات هفته‌های دوم تا چهارم لیگ برتر فوتبال امید‌
  • پایه‌گذاری جایزه شعر و ادبیات محلی به نام حیدرعلی طالب‌پور بروجنی