Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@05:11:33 GMT

نگاه به زندگی پس از شنیدن تجربه های مرگ موقت

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۷۷۷۵

نگاه به زندگی پس از شنیدن تجربه های مرگ موقت

«این دنیا فضای مجازی است و ما با عینک‌هایی که داریم در حال انجام یک بازی سه بُعدی هستیم!»

این جملات بخشی از اظهارنظر تهیه کننده و مجری برنامه «زندگی پس از زندگی»، درباره زندگی و حیات است؛ برنامه ای که در ماه رمضان با موضوع بررسی تجربه‌های مرگ موقت از شبکه چهار پخش می‌شود.

عباس موزون نگاهش به زندگی و مرگ را اینگونه عنوان کرد: این دنیا فضای مجازی است؛ یک بازی بزرگ سه بعدی است؛ چشم، روح این بازی و بدن عینک بازی سه بعدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهل عالَم که جنس انس و ملک هستند، همه دور ما نشسته‌اند و ما را می‌بینند؛ هر کدام از ما نسبت به اتفاقات بازی، واکنش‌های متفاوتی داریم؛ زمانی که عینک را برداریم آن مرگ است؛ اگر واکنش‌هایمان معقول بوده باشد خوشحالیم که در حضور همه موقر بوده‌ایم و اگر واکنش‌هایمان نادرست باشد، شرمند و خجالت زده خواهیم بود. از نظر من مرگ وجود ندارد و این مرگ، فقط مرگ عینک است. ما حیاتین نداریم یعنی دو حیات نداریم یک حیات است، ما از اول بوده‌ایم و تا آخر هم هستیم.

به گزارش ایسنا، نشست خبری برنامه تلویزیونی «زندگی پس از زندگی» در ساختمان روابط عمومی صداوسیما با حضور  عباس موزون ـ تهیه کننده و مجری برنامه ـ، امین نوروزی ـ مدیر گروه ادب و هنر شبکه چهار ـ و محمد حسین رنجبران ـ مدیر کل روابط عمومی سازمان صدا و سیما ـ برگزار شد.

عباس موزون در این نشست درباره ساخت برنامه «زندگی پس از زندگی» عنوان کرد: واجب می‌دانم که بر این نکته تاکید کنم که «زندگی پس از زندگی» محصول یک کار تیمی است. سال ۹۵ و قبل تر از آن پژهش شروع  را به تنهایی شروع کردم  و با هزینه شخصی شروع شد. اما روی سخن من با مدیران سازمان عزیز صدا و سیما هست که خیلی مهم است که مدیری سوژه‌ای را که ظرفیت کار دارد تشخیص دهد و بسترش را فراهم کند. اینکه با هزینه شخصی کار شروع شد خوب بود اما کافی نبود چیزی که کار را کامل ‌کرد این بود که یک مدیر با یک دید دقیق تشخیص داد این موضوع رویه لبه تیغ را وارد سازمان کند بنابراین وقتی آقای معینی پور، مدیر شبکه چهار پذیرفتند که کار انجام شود و هزینه‌هایی شخصی که انجام شده بود را متقبل شدند کار کامل شد. نمی‌شد اینکار را با هزینه شخصی انجام داد.

او افزود: من از ۱۶ سالگی در مشهد با تئاتر و عکاسی شروع کردم و ۳۱ است که در این حوزه هستم اما در ده سالی که درتهران هستم زمینه رشد فراهم شد؛ میخواهم بگویم ما در شهرستان ها ده ها «زندگی پس  از زندگی» داریم که پدیدار نشده. نیم قرن پیش در آمریکا روانشناسی به اسم ریموند مودی  درباره اشتراکات افرادی که تجربه مرگ  داشتند پژوهش کرده است اما سابقه این مساله به زمانی برمی‌گردد که برای اولین بار روح انسان به زمین حبوط کرد؛ ما از همان زمان تجربه های نزدیک به مرگ را داشتیم. بنده از طریق پژوهش‌های آقای مودی با این مساله آشنا شدم. ایشان کتابی داشتند به اسم «زندگی پس از زندگی» که من بعد از انتخاب نام برنامه‌ام متوجه این تشابه اسمی شدم. بیشتر در کتابخانه استان قدس مشهد  مطالعه می‌کردم و از سال ۹۵ دنبال تجربه گران ایرانی بودم.

موزون با بیان اینکه از مشهد تا  هرمز که دورترین نقطه ایران است  در این برنامه مهمان داشته‌اند، درباره نحوه تشخیص ادعای دروغین تجربه مرگ توضیح داد: هفتاد مولفه برای تشخیص صحت صحبت‌های تجربه گران دارم که ده تا از این مولفه ها تکنیک‌های شخصی من است.  چیزی که شما در تلویزیون می‌بینید حداقل چهارمین مصاحبه با مهمان است. بیش ا ز۱۵۰۰ تجربه ابرازی داشتیم که تعدادی  به دلیل  اینکه به سبب بیماری، خوب بودن یا خود نمایی بوده است کنار گذاشته شده؛ حدودا ۲۰۰ – ۳۰۰ تجربه درست بوده که از میان آن‌ها هم همه قابلیت تلویزیونی شدن نداشتند.

او با بیان یکی از تکنیک‌های شخصی‌اش عنوان کرد: وقتی از کسی در دو زمان و مکان متفاوت گفت و گو می‌گیری و میبینی آن پدیده را با همان حس و حال مشابه تعریف می‌کند قلب و فطرت شما می‌گوید که  این روایت درست است. این یکی از ده تکنیک شخصی من است که  الان که بیانش کردم سوخت.

مجری و تهیه کننده «زندگی پس از زندگی» درباره تاثیر این برنامه بر مخاطبان با بیان دو مثال عنوان کرد: دیشب خانمی تماس گرفتند و گفتند کسی که به ماشین من خسارت زده  و هزینه‌اش را نمی‌داد، الان با دیدن برنامه شما زندگ زده  و مال من را پس داده و حلالیت طلبیده است. شخص دیگری هم می‌گفت آقایی با دیدن برنامه‌ای  که مهمان در آن درباره اذیت کردن همسرش و دیدین عواقب آن  در تجربه پس از مرگ صحبت کرده بود، از همسرش حلالیت طلبیده و ۴ دنگ خانه را به نامش زده است.

موزون در ادامه صحبت‌هایش عنوان کرد که دو گروه از مخاطبان برنامه هستند که دو نوع قضاوت نادرست نسبت به تجربه گران مرگ دارند. او در همین زمینه افزود: عده‌ای می‌گویند این مهمان با این پوشش نادرست چرا آن دنیا هلاک نشده و تجربه‌اش انقدر خوب بوده است؟! ما خدا نیستیم؛ شما چه می‌دانستید که این شخص خیریه ای دارد و هفتاد یتیم را سرپرستی می‌کند اما ما در برنامه درباره آن صحبت نکرده‌ایم. گروهی دیگر هم هستند که اگر در برنامه ببینند مهمان چیزی گفته است که ممکن است رفتاری در خودشان را نقد کند، می‌گویند این شخص دروغگو بود؛ در واقع وقتی می‌رسد به قسمتی که خودشان دوست ندارند، قضاوت می‌کنند.

او افزود: من تازه الان بعد از چندین سال پژوهش و کار در این زمینه به پنج حکمت رسیدم که چرا خداوند امکان تجربه مرگ و بازگشتن به دنیا را به شخصی می‌دهد. اجداد،  پدر و مادر، خود شخص، فرزندانش و نسل فرزندانش در این مساله تاثیر دارند. مالک اشتر به امام علی (ع) گفت من در جنگ به همان اندازه که تو کشتی، کشته ام یکی هم کمتر؛ امام فرمودند تو فقط کشته‌ای من به هفت نسلش نگاه کردم اگر یکی از آن‌ها اهل نجات بود نکشتم و زخمی‌اش کردم تا زنده بماند. شخصی را داشتیم که همه جرایم را به جز قتل مرتکب شده و پس از اینکه از تخت بیمارستان برخاسته خیر شده است و دائم در حال کمک به دیگران است.

تهیه کننده برنامه «زندگی پس از زندگی» در پایان با تاکید بر اینکه هیچ سانسوری در این برنامه اعمال نشده است، اظهار کرد: اگر سانسوری بخواهد شکل بگیرد من برنامه را رها می‌کنم و این تخیلات افراد شکاک است. جز در یک مورد که روح از بدن خارج شده و گناه بسیار زشتی را دیده بود که نمی‌شد پخش کرد، هیچ چیز دیگری سانسور نشده است که آن هم اگر شد در فضای مجازی می‌آوریم.

پوشش این نشست مجازی برای لحظاتی با مشکل دریافت توسط خبرنگار ایسنا همراه بود که به محض قرار گرفتن جریان کامل نشست بر روی سایت معاونت سیما، این گزارش کامل می شود.

این گزارش کامل می شود.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زندگی پس از زندگی شبکه چهار سیما زندگی پس از زندگی تهیه کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۷۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه اسطوره انگلیسی به توهین طرفدار معروف پپ

به گزارش "ورزش سه"، آلن شیرر به توهین لیام گالاگر، خواننده مشهور و هوادار منچسترسیتی، پاسخ داد. او به دلیل انتقاد از پپ گواردیولا از شیرر درخواست کرده بود دهانش را ببندد!

پپ گواردیولا پس از بازی در جام حذفی مقابل چلسی در فاصله کم بعد از بازی مقابل رئال مادرید در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، از مسئولان لیگ برتر انگلیس به دلیل برنامه‌ریزی‌هایی که داشته‌اند به شدت انتقاد کرد.

شیرر، اسطوره نیوکسل، هم در واکنش به عصبانیت گواردیولا این سوال را مطرح کرده بود که چرا به جای چنین واکنشی با بازیکنانی که در اختیار دارد، تغییراتی در ترکیب تیمش ایجاد نکرده است.

این سوال به مذاق طرفدار مشهور سیتی خوش نیامده و او در برنامه اکس(توییتر سابق) خشم خود را برو داد و خطاب به شیرر نوشت:"دهانت را ببند!"

شیرر در پاسخ به حمله این خواننده در اکس نوشت:"اوه کوتاه بیا لیام. با عصبانیت به پشت سرت نگاه نکن مرد!"

جمله با "عصبانیت به پشت سر نگاه نکن مرد" نام یکی از آهنگ‌های معروف گروه قبلی گالاگر بود که شیرر با این عبارت سعی کرد به او کنایه بزند.

دیگر خبرها

  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • تشریح برنامه کاری احمدیان در روسیه
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبگان حوزوی داریم
  • کنایه اسطوره انگلیسی به توهین طرفدار معروف پپ
  • چرا تندروها ظریف را ترسو، واداده، وسط باز، سازشکار و فریب خورده نامیدند؟/ ایرانیان چه زندگی را انتخاب کرده اند؟ / آیا عهدنامه ترکمانچای منفی بود؟
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه وحدت است
  • سحر دانشور: حوزه زنان رسانه ندارد!
  • آموزش: ده برنامه ضروری که باید روی رایانه جدید خود نصب کنید!
  • ارزیابان آزمون استخدامی معلمان از سوگیری شخصی پرهیز کنند
  • چرا خواندن کتاب های روان شناسی به زندگی شخصی ما کمک می کنند