Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، دکتر قاسم اویس روز یکشنبه در گفت  و گو با خبرنگاران گفت که کار ثبت نام از داوطلبان برای انجام کارآزمایی بالینی مرحله سوم این واکسن در مازندران ادامه دارد و تاکنون یکهزار و ۲۰۰ نفر در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران ثبت نامشان را نهایی کرده اند.

وی با اعلام این که سهمیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران سه هزار داوطلب است ، افزود که شهروندان ساکن شهرستان های ساری ، قائمشهر ، میاندرود و جویبار به عنوان زیرمجموعه این دانشگاه می توانند برای شرکت در کارآزمایی واکسن ایرانی - کوبایی داوطلب شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مازندران ۲ دانشگاه علوم پزشکی دارد. دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت دارد و کارآزمایی بالینی بر روی شهروندان داوطلب بابلی را نجام می دهد. این دانشگاه هم سه هزار سهمیه دارد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران خواستار مشارکت شهروندان واجد شرایط شهرستان های چهارگانه در کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی - کوبایی شد و گفت : داوطلبان برای ثبت نام به سامانه اینترنتی به آدرس https://www.pasteurcovac.ir  مراجعه کنند .

وی  افزود : شهروندان ۱۸ تا ۸۰ ساله ای که ساکن شهرستان های ساری ، قائمشهر ، میاندرود و جویبار باشند ، در صورت برخورداری از سلامت عمومی و نداشتن بیماری‌های زمینه می توانند در این کارآزمایی شرکت کنند.

امنیت بالای واکسن ایرانی - کوبایی 

دکتر اویس به شرکت کنندگان در کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی - کوبایی انیستیتو پاستور ایران نستب به امنیت بالای این واکسن اطمینان خاطر داد و گفت : از آن جایی که این واکسن از امنیت بالایی برخوردار است و تجربه ساخت واکسن مشترک ایران و کوبا در هپاتیت نیز وجود دارد، تاکنون بیشتر مدیران مراکز بهداشتی و درمانی استان برای شرکت در کارآزمایی ثبت نام کرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام این که خودش و ۲ فرزندش هم برای شرکت در کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی - کوبایی داوطلب شده اند ، افزود : افرادی که در کارآزمایی شرکت می کنند ، در اولویت دریافت دز کامل واکسن کرونا قرار خواهند گرفت.

وی افزود : دانشگاه علوم پزشکی مازندران علاوه بر این که هزینه ایاب و ذهاب داوطلبان را تا مبلغ ۱۵۰ هزار تومان پرداخت می کند ، از هر داوطلب سه بار آزمایش مختلف رایگان گرفته و جواب آزمایشات را تحویل آنان خواهد داد.

واکسن ایرانی - کوبایی که هم اکنون در مرحله کارآزمایی بالینی قرار دارد ، واکسنی نوترکیب با نام کنژوگه است که توسط انستیتو فینلای کوبا و با مشارکت انستیتو پاستور ایران تولید شده است. این واکسن پس از گذراندن موفق فاز یک و دو، وارد فاز سوم کارآزمایی بالینی شده و تا پس از تایید نهایی در انستیتو پاستور ایران نیز تولید و واکسیناسیون عمومی با آن آغاز شود.

مرحل سوم کارآزمایی این واکسن مشترک ایران و کوبا در هشت دانشگاه علوم پزشکی کشور از جمله مازندران و بابل انجام می شود.

این واکسن بر پایه دانش ساخت واکسن کزاز طراحی و ساخته شده و از نظر ایجاد لختگی و عوارض جانبی بسیار ایمن و دارای عوارض کمتری است.

مرگ تایید شده بر اثر واکسن در مازندران رخ نداد

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین با بیان این که همه واکسن های کرونای تولیدی دنیا در شرایط اضطرار از سازمان بهداشت جهانی تاییدیه گرفتند، اظهار داشت : هر یک از این واکسن ها دارای عواض است و این عوارض به نسبت های مختلف ازجمله جمعیت ، داشتن بیماری های مختلف زمینه ای در آن جمعیت متفاوت است.

وی با اعلام این که تا کنون ۱۱۰ هزار نفر از گروهای های هدف تعیین شده از سوی وزارت بهداشت از جمله کادر درمان دولتی و بخش خصوصی،سالمندان  و جانبازان مازندران واکسن کرونا دریافت کردند ، گفت : چهار نفر از این تعداد پس از دریافت واکسن فوت شدند که با بررسی های صورت گرفته هیچ ارتباط منطقی بین دلایل مرگ این افراد با عوارض واکسن کرونا به دست نیامده است.

اویس افزود : همان طوری که بسیاری از افراد دارای  بیماری خاص از جمله سرطان برای ادامه حیات خود عکسبرداری هایی انجام می دهند یا داروهایی می خورند که دارای عوارض جدی است ، واکسن کرونا نیز عوارضی دارد ، اما طبق بررسی های صورت گرفته بیشترین عوارض واکسن کرونا ایرانی - کوبایی تب و لرز بوده که امری طبیعی در همه واکسن ها محسوب می شود.

بر اساس اعلام دانشگاه‌ علوم پزشکی مازندران و بابل هم‌اکنون ۷۹۴ بیمار مبتلا به کووید  ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۹۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند. 

برچسب‌ها واکسن کنژوگه ساری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران مازندران بابل واکسن کرونا هپاتیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واکسن کنژوگه ساری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران واکسن کنژوگه ساری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران مازندران بابل واکسن کرونا هپاتیت اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی مازندران کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی واکسن کرونا واکسن ایران ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۷۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۱۵ هزار یزدی در نوبت اول آزمون سراسری‌

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید محسن میرحسینی گفت: در سال جاری ۱۵ هزار و ۳۲۴ نفر در استان یزد برای شرکت در نوبت اول آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها داوطلب شده‌اند که از این تعداد ۷ هزار و ۱۶۷ نفر در محل دانشگاه یزد به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در آزمون سراسری امسال درصد شرکت داوطلبان زن در استان یزد ۶۳ درصد و داوطلبان مرد ۳۶ درصد است، افزود: در این آزمون ۹ هزار و۶۸۸ نفر داوطلب زن و ۵ هزار و ۶۳۶ نفر داوطلب مرد هستند.

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه یزد در برگزاری آزمون‌های سراسری در خصوص زمان و مکان برگزاری این آزمون در دانشگاه یزد تصریح کرد: محل آزمون داوطلبان گروه آموزشی علوم ریاضی صبح روز پنجشنبه در ساختمان توحید، داوطلبان گروه آموزشی علوم انسانی در همان زمان، در سالن‌های فجر، غدیر و ساختمان علوم است.

میرحسینی اظهار داشت: داوطلبان گروه‌های آزمایشی هنر عصر روز پنجشنبه در سالن‌های غدیر و ساختمان توحید و داوطلبان گروه زبان‌های خارجی نیز عصر همان روز در محل سالن فجر به رقابت خواهند پرداخت.

وی یادآور شد: محل آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه در محل سالن‌های غدیر، فجر و ساختمان توحید است. 

میرحسینی تأکید کرد: به‌منظور رفاه شرکت‌کنندگان، داوطلبینی که حوزه امتحانی آنها سالن‌های غدیر و فجر است از ورودی دانش واقع در بلوار دانشگاه و داوطلبینی که حوزه امتحانی آنها ساختمان‌های توحید و علوم است از ورودی بصیرت واقع در بلوار شهیدان اشرف به دانشگاه وارد شوند. 

وی ادامه داد: کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به‌همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز دوشنبه ۳ اردیبهشت تا روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت در سایت سازمان سنجش برای مشاهده و پرینت فعال خواهد شد.

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه یزد در برگزاری آزمون‌های سراسری خاطر نشان کرد: به همراه داشتن کارت ورود به آزمون به همراه یک کارت شناسایی معتبر عکس دار الزامی است.

دیگر خبرها

  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • جزئیات اعزام زائران مازندرانی به حج عمره
  • رقابت بیش از ۱۵ هزار یزدی در نوبت اول آزمون سراسری‌
  • شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی
  • رقابت بیش از ۳۸ هزار داوطلب مازندرانی در آزمون سراسری
  • ضرورت توجه به مطالبات پرستاران در مازندران