Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر طالبان بدون اعلام آتش‌بس به مناسبت عید فطر خواستار اجرای کامل توافقنامه قطر شد و هشدار داد که مسئولیت عدم تعهد آمریکا به این توافق با آمریکا است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مولوی «هبت‌الله آخوندزاده» رهبر طالبان با انتشار پیامی به مناسبت فرارسیدن عید فطر بدون اعلام آتش‌بس در ایام عید، با اشاره به خروج نیروهای خارجی از افغانستان گفت که «کشور در آستانه آزادی و استقلال قرار دارد و جهاد 20 ساله نزدیک است به ثمر برسد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر موضع این گروه برای ایجاد یک «نظام خالص اسلامی» در افغانستان اظهارداشت: «ما به همه ملت خود اطمینان می‌دهیم که پس از پایان اشغال، چنان نظام افغان‌شمول اسلامی به میان خواهد آمد که تمام اقشار کشور به مبنای اهلیت و استعداد خود در آن جا ‌داشته باشد».

رهبر طالبان در ادامه نیز با درخواست پیوستن دیگر جناح‌ها به این گروه تاکید کرد: «بر افغان‌های ایستاده در طرف مقابل یکبار دیگر صدا می‌کنم که دیگر هیچگونه تلاشی برای ادامه جنگ نکنند، این کشور خانه مشترک همه افغان‌هاست».

ملاهبت الله افزود: «آغوش امارت اسلامی به روی همه افغان‌ها باز است، به آن‌هایی که در گذشته در صف مخالف ما بودند دست عفو و هم‌دلی را دراز می‌نمائیم، و آن‌ها را به همراهی در راه حق دعوت می‌دهیم».

وی با استقبال از تصمیم آمریکا و دیگر کشورهای خارجی برای خروج نیروهایشان از افغانستان نیز تاکید کرد که همه بخش‌های توافقنامه قطر باید عملی شود اما آمریکایی‌ها تاکنون بارها از این توافق سرپیچی کرده‌اند.

رهبر طالبان همچنین ضمن انتقاد از عدم آزادی زندانیان این گروه، عدم خروج سران طالبان از فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل و تاخیر در خروج از افغانستان به آمریکا هشدار داد: «اگر آمریکا بر وعده‌هایش وفا نمی‌کند، جهان باید شاهد باشد که مسئولیت عواقب آن به‌عهده آمریکا خواهد بود. امارت اسلامی به هر قیمت از استقلال و آزادی کشور خود دفاع می‌کند و این چیز را در بیست سال گذشته ثابت کرده است».

رهبر طالبان: به آستانه حاکمیت نظام اسلامی رسیده‌ایم/ جهاد ما برای پایان اشغال بوده و استبررسی اجرای توافقنامه دوحه در نشست معاون رهبر طالبان با نمایندگان آمریکاپیام رهبر طالبان: اگر توافق نقض شود با قاطعیت آماده دفاع هستیمرسانه افغانستانی: رهبر طالبان با اعلام آتش‌بس مخالفت کرده است

ملا هبت الله خاطرنشان کرد که طالبان خواستار روابط خوب و مثبت با جهان، منطقه و کشورهای همسایه است و اطمینان داد که از خاک افغانستان به هیچ‌کسی ضرر نمی‌رسد و از دیگر کشورها نیز خواست تا در امور داخلی افغانستان مداخله نکنند.

بیانیه می‌افزاید: از سازمان ملل متحد و دیگر کشورهای ذیدخل می‌خواهیم که بی‌طرفی کامل خود را در قضیه افغانستان نشان دهند و در مسائل زندگی، عقیده و تفکر مردم افغانستان، تلاشی نکنند که با واکنش ملت ما روبه‌رو شوند.

وی با متهم کردن دولت افغانستان به تخریب روند صلح با اشاره تلویحی به «نشست استانبول» گفت: «امارت اسلامی یک جهت مهم قضیه است. هر روند سیاسی که در مورد حل مسئله‌ افغانستان ‌باشد و از امارت اسلامی امید و توقع اشتراک در آن وجود داشته باشد باید پیش از پیش با جزئیات باید در جریان آن قرار گیرد تا براساس ارزش‌های دینی و منافع علیای ملی خود ارزیابی کرده و در مورد آن تصمیم لازم را اتخاذ نماید».

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان امارت اسلامی رهبر طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۸۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به سیاست‌ها در قبال زنان و دختران افغانستان گفت عادی‌سازی روابط با کابل مشروط به تغییر رفتار طالبان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های غربی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفتند این کشور همراه با متحدان خود، طالبان را تحت فشار می‌گذارد.

این وزارتخانه همچنین تصریح کرد هر گام مهمی در جهت عادی‌سازی روابط با طالبان مشروط به تغییر عمیق در رفتار کابل است.

وزارت خارجه آمریکا پیش از این نیز در گزارش سالانه خود اعلام کرده بود واشنگتن تاکنون تصمیم نگرفته که طالبان یا هر نهاد دیگری را به عنوان دولت افغانستان یا به عنوان بخشی از چنین حکومتی به‌رسمیت بشناسد.

در این گزارش آمده است، طالبان فرمان‌های تحدیدی علیه زنان و دختران صادر کرده‌اند که با تعهدات این کشور در کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم طالبان: خبر واگذاری پایگاه به آمریکا ساختگی است + عکس جامعه اطلاعاتی آمریکا: قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان اما با رد این گزارش گفته بود: همه مردم افغانستان مسلمان هستند و حقوق‌شان بر اساس شریعت اسلامی تعریف شده و تأمین می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد: آنچه در آمریکا و سایر کشورهای غربی، به‌عنوان فرهنگ و حقوق بشر تعریف شده با افغانستان متفاوت است بنابراین غربی‌ها فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • حماس: قصد خروج از قطر را نداریم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • آموزش‌های ورزشی و پیامدهای قانونی ناشی از تعلل
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • برای تعامل جهان با طالبان در تلاش می‌کنیم