Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@15:19:36 GMT

احیای صنعت نوغانداری در استان البرز

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۸۵۱۷

احیای صنعت نوغانداری در استان البرز

مریم اکبری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور احیا صنعت نوغانداری به عنوان فعالیتی فراموش شده در استان البرز، مدیریت ترویج سازمان جهادکشاورزی‌ با همکاری معاونت بهبود تولیدات دامی از ابتدای سال جاری، اقدام به اجرای طرح نوغانداری و پرورش کرم ابریشم کرده است.

وی اظهار داشت: به همین منظور طرح احیای صنعت نوغانداری در این استان با مشارکت حداقل ۴۰نفر از بانوان روستایی با هدف توانمندسازی بانوان روستایی، ارتقای سطح دانش و کمک به اقتصاد خانوار در شهرستان های کرج و ساوجبلاغ برای دومین سال پیاپی به اجرا درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری گفت: دراین راستا مدیریت ترویج با توزیع رایگان ۴۰۰۰ اصله نهال توت پیوندی مخصوص نوغانداری به ارزش ۲۱ میلیون تومان در فروردین ماه سال جاری در بین بانوان روستایی، توسعه سطح باغات توت را به عنوان بستر اولیه پرورش کرم ابریشم در سنوات آتی مد نظر داشته است.

 وی بیان داشت:‌ برای مهارت آموزی زنان روستایی و کسب دانش نوغانداری، اقدام به ارایه سه مرحله آموزش با استفاده از ظرفیت علمی مرکز توسعه نوغانداری کشور در اردیبهشت ماه سال جاری کرده ایم.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی استان البرز این آموزش ها را شامل آموزش آنلاین، آموزش عملی با رعایت پروتکل های بهداشتی زمان توزیع لاروها و تشکیل گروه مجازی برای انتقال گام به گام مطالب به فراگیران عنوان کرد.

وی اضافه کرد: همچنین به منظور تشویق بانوان روستایی به اجرای کار عملی و راه اندازی سالن های پرورش، روز گذشته همزمان‌ با توزیع ۵ جعبه لارو نوغان توسط مدیریت ترویج و ۹ جعبه توسط معاونت اموردام، ملزومات جانبی شامل دستگاه بخور، دماسنج، رطوبت سنج و پودر پافسول در اختیار مجریان طرح قرار گرفته است.

اکبری یادآور شد که این فعالیت سودآور با میانگین تولید ۳۵کیلوگرم به ازای هرجعبه در یک پروسه کوتاه ۴۰روزه، ضمن برگشت سریع سرمایه، می تواند درآمدی بالغ بر چهارمیلیون تومان برای نوغاندار داشته باشد.

وی  اظهار امیدواری کرد که با احیا این صنعت نیاز داخلی نخ کشور برطرف شود.

برچسب‌ها روستائیان رونق تولید جهش تولید استان البرز پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان رونق تولید جهش تولید روستائیان رونق تولید جهش تولید استان البرز اخبار کنکور بانوان روستایی استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۸۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی در سطح مناطق البرز با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

وی افزود: طبق توافق با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز، برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و اجتماعی در سطح پارک‌ها و محلات مختلف استان البرز در مناسبت‌های پیش رو اجرا خواهد شد.

به گفته نامداری، جامعه هدف ما در این راستا، بانوان، جوانان و کودکان هستند که جهاد تبیین، فرهنگ سازی، امیدآفرینی و توجه به جایگاه والای خانواده در سطح جامعه از مهم‌ترین سیاست‌های این اقدام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بر ضرورت اهمیت ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب در کشور و ایجاد نشاط میان اقشار مختلف جامعه به ویژه توجه به مناطق کم برخوردار تاکید کرد.

وی اولویت اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی البرز را در دهه‌های کرامت و ولایت در مناطق حسن آباد، شاهین ویلا، حصارک بالا، سهرابیه، کلاک و آق تپه مهرشهر عنوان کرد.

کد خبر 6086147

دیگر خبرها

  • افزایش ۹ میلیون تنی تولید گندم در دولت سیزدهم
  • آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • دریاچه آزادی، میزبان آب های‌آرام بانوان قهرمانی کشور جوانان
  • اعلام دو رای انضباطی فوتبال بانوان
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان غربی تداوم می‌یابد
  • احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال ادامه دارد
  • دستور استاندار قم برای احیای واحد‌های تعطیل و نیمه‌راکد
  • احیای واحدهای راکد و نیمه فعال تداوم می‌یابد