Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهاد کتابخانه های عمومی کشور با صدور اطلاعیه ای به مصاحبه حجت الاسلام پژمانفر نماینده مجلس شورای اسلامی پاسخ داد.

به گزارش برنا، روابط عمومی و امور بین الملل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در پی مصاحبه های اخیر حجت الاسلام پژمانفر نماینده محترم مجلس شورای اسلامی به خصوص مصاحبه اخیر با موضوع بررسی تخلفات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در کمیسیون اصل ۹۰ توضیحات زیر جهت تنویر افکار عمومی و رفع شبهات ایجاد شده ارایه می شود:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    ایشان در طول بیش از یک‌سال‌ونیم گذشته طی مکاتبات متعددی مواردی را نسبت به نهاد اعلام کردند که پاسخ دقیق برای ایشان ارسال شد، اما ظاهراً به هیچ‌یک از پاسخ‌ها توجهی نشده و نشانۀ این ادعا تکرار برخی سؤالات درحالی‌که پاسخ کامل و گزارش مشروح آن قبلاً برای ایشان ارسال شده است، می‌باشد.

۲.    برخی از سؤالات که ایشان به‌عنوان تخلفات نام برده‌اند صرفاً از شایعات و تهمت‌های منتشره در فضای مجازی صورت گرفته که البته پاسخ آنها نیز داده شده است.

۳.    ایشان در یکی از مصاحبه‌های اخیر اعلام کرده‌اند که به بررسی عملکرد نهاد خواهند پرداخت درحالی‌که اولاً رسیدگی به عملکرد نهاد در حیطۀ وظایف کمیسیون فرهنگی می‌باشد و کمیسیون اصل نود به بررسی شکایت‌ها از دستگاه‌ها می‌پردازد.

ثانیاً مجلس محترم نمایندۀ ناظری به تصویب مجلس در هیئت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور دارد و عجیب این است که نکات مطرح‌شده به‌عنوان تخلفات نهاد به هیچ‌وجه با نمایندۀ ناظر مجلس در نهاد مطرح نشده است.

۴.    در مورد افزایش حقوق و مزایای کتابداران به ایشان پاسخ مستدل و مشروح و با آمار دقیق ارائه شد که چرا در سال ۱۳۹۹ نهاد امکان افزایش بخش باقی‌مانده از پنجاه درصد را نداشته است.

۵.    طبیعی است امکان افزایش حقوق کتابداران نیازمند مساعدت نمایندگان محترم در افزایش بودجه سال ۱۴۰۰ نهاد بوده که البته برخی از نمایندگان محترم تلاش و مساعدت قابل‌توجهی در این زمینه به عمل آوردند اما از سوی ایشان که در اطلاعیه‌ها خود را خواهان افزایش حقوق کتابداران نشان می‌دهند کمترین تلاش و مساعدت برای ترمیم بودجۀ نهاد صورت نگرفته است.

۶.    البته در مورد نظرات واقعی ایشان در مورد امکان پرداخت حقوق و مزایای کتابداران از نیم‌درصد نیز مطالب دیگری موجود است که در صورت لزوم اعلام خواهد شد.

۷.    دربارۀ برخی از ادعاهای ایشان، دستگاه‌های مسئول نظارتی عدم تخلف نهاد را رسماً به ایشان اعلام کرده‌اند، با این حال، ادعای تخلف نهاد از سوی ایشان تکرار می‌شود.

۸.    طبیعی است استفاده از احساسات پاک کتابداران و ادعای افزایش ۷۵ درصدی حقوق آن هم بدون توجه به مقررات، میزان اعمال‌شده در سال قبل، و بودجه و درآمد نهاد اقدامی صحیح نیست.

۹.    اینکه علیرغم پاسخ کتبی و مستدل نهاد در مورد افزایش حقوق کتابداران، تعداد کتابخانه‌های تأسیس‌شده و... ایشان قبل از برگزاری جلسه، دو بار مصاحبه کرده و نهاد را به تخلفات متعدد متهم می‌کنند جای تعجب دارد. انتظار طبیعی این بود که فرایند قانونی طی شود و پس از تشکیل کمیسیون و استماع پاسخ‌های نهاد و ارائۀ مدارک قانونی، نسبت به اعلام احراز تخلف یا عدم تخلف اعلام نظر شود.

لذا ادعای تخلف‌های متعدد نهاد در رسانه‌ها به این شکل جز خدشه به حیثیت خدمتگزاران این نهاد نمی‌باشد.

۱۰.    متعاقباً گزارش‌های مستند عملکرد نهاد برای اطلاع عموم منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه های عمومی مصاحبه مجلس شورای اسلامی کمیسیون اصل ۹۰ فضای مجازی مجلس حقوق بودجه درآمد حقوق درآمد روابط عمومی فضای مجازی کتابخانه های عمومی مجلس شورای اسلامی مصاحبه مجلس تخلف درآمد نهاد نهاد کتابخانه های عمومی کشور افزایش حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۹۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شورای نگهبان به ادعای یک نماینده درباره جریمه بی‌حجابی

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است» درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» تاکید کرد: تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و شورای نگهبان ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان ندارد.

هادی طحان نظیف با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است»، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» با تاکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهارنظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جا‌هایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.

منبع: ایسنا

tags # بی حجاب ، حجاب اسلامی سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • واکنش شورای نگهبان به ادعای یک نماینده درباره جریمه بی‌حجابی
  • واکنش شورای نگهبان به ادعای یک نماینده درباره جریمه بی حجابی
  • میزان افزایش حقوق کارگران، مجلسی‌ها را عصبانی کرد | وزیر کار زیر تیغ استیضاح؟
  • احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران جدی شد؛ حقوق کارگران چه عددی است؟
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در نوبت بررسی در مجلس است
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم ۰.۵ درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌ها در نوبت بررسی مجلس است