Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و بودجه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ضمن تشریح مبالغ توزیع شده از محل وجوه متمرکز توسط این سازمان، از پرداخت بیش از ۶۳ هزار و ۱۲۸میلیارد ریال (بیش از ۶۳۱۲ میلیارد تومان) در سال ۱۳۹۹ به شهرداری ها و دهیاری های کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی اکبر اسدی  با بیان مطلب فوق اظهار کرد: از محل اعتبارات تبصره(۲) ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۴۸ هزارو ۸۱۹ میلیارد ریال بین شهرداریها و دهیاریها توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این اعتبار، مطابق قانون به نسبت ۱۲ درصد شهرداری کلانشهرها، ۵۳ درصد سایر شهرداری ها و ۳۵ درصد دهیاری ها توزیع می شود، ادامه داد: سهم شهرداری کلانشهرها از کل وصولی ۴۶۸۷ میلیارد ریال، سهم سایر شهرداری ها ۳۰ هزار و ۴۶۲ میلیارد ریال و سهم دهیاری ها ۱۳ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال بوده است.

اسدی ادامه داد: از محل سایر ردیف ها و طرح های مندرج در قانون بودجه سنواتی با پیگیری های به عمل آمده از سازمان برنامه و بودجه تاکنون مبلغ ۱۴ هزار و ۳۰۹ میلیارد ریال به طرح ها و ردیف های مندرج در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور اختصاص یافه است.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور، وی تاکید کرد: این اعتبار بر اساس مفاد توافقنامه های مبادله شده با سازمان برنامه و بودجه کشور به شهرداری ها و دهیاری ها اختصاص یافته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان شهرداريها سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور شهرداری ها و دهیاری ها میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۹۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان مالیات خودرو اعلام شد

بر اساس احکام مالیاتی بودجه سال ۱۴۰۳، خودروهای بالای ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد می‌شوند.

به گزارش مشرق، بر اساس بند پ تبصره ۶ احکام مالیاتی قانون بودجه سال ۱۴۰۳، انواع خودروی سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که قیمت روز خودروی آنها بیش از سی و پنج میلیارد (۳۵/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد (۱) می‌شوند.

مأخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند قیمت روز خودرو بر مبنای ماده (۳۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین می‌شود. سازمان مزبور مکلف است مراتب را به نحو مقتضی بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راهور به اطلاع اشخاص مشمول برساند.

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی مکلفند مالیات سالانه مربوط به خودروهای تحت تملک خود و فرزندان کمتر از هجده سال و محجور تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن سال ۱۴۰۳ پرداخت کنند و در صورت عدم پرداخت مشمول حکم ماده (۱۹۰) قانون مالیات‌های مستقیم هستند.

ثبت نقل و انتقال خودروهایی که به موجب این بند برای آنها مالیات وضع شده است قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال، شامل مالیات بر دارایی نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است؛ متخلفان از حکم این بند در پرداخت مالیات متعلقه مسؤولیت تضامنی دارند.

پلیس راهور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است فهرست مالکان و خودروهای مشمول را مطابق با درخواست سازمان امور مالیاتی کشور حداکثر تا پایان فروردین سال ۱۴۰۳ به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال و امکان دسترسی برخط جهت استعلام موردی را برای این سازمان فراهم کند.

مالیات تعیین شده در اجرای این بند قطعی است و اعتراض اشخاص در اجرای تبصره (۱) ماده (۲۱۶) قانون مالیات‌های مستقیم قابل رسیدگی خواهد بود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه
  • پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
  • قیمت پیامک ۴تومان گران شد!
  • قیمت پیامک ۴ تومان گران شد/ افزایش ۸۰۰ میلیارد تومانی درآمد دولت
  • میزان مالیات خودرو اعلام شد
  • توضیحات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درباره واردات واگن‌های مترو
  • مالیات خودروهای لوکس در سال جدید چگونه محاسبه می شود؟
  • احکام مالیاتی قانون بودجه سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد
  • استان مرکزی از توانمندی‌های سرمایه‌گذاری خوبی برخوردار است
  • توزیع بیش از ۳۴ هزار میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده در قزوین