Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@09:06:40 GMT

درخواست دو میلیون دُز واکسن کرونا برای اتباع افغانستانی

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۹۸۷۵

درخواست دو میلیون دُز واکسن کرونا برای اتباع افغانستانی

«کریم همتی» رییس جمعیت هلال‌احمر در پاسخ به این سوال که آیا جمعیت هلال‌احمر از طریق مجامع بین‌المللی واکسن برای اتباع وارد می‌کند، گفت: نکته‌ای که وجود دارد، این است که جمعیت مهاجران افغانستانی در کشور ما حدود دو الی سه میلیون نفر هستند، این افراد بعضا مشکل شناسنامه دارند و یا کد شناسایی ندارند.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: وزارت کشور در تلاش است تا برای این افراد کد شناسایی در نظر گرفته شود تا بتوانیم واکسیناسیون این افراد را نیز انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: درخواست ما از صلیب سرخ این بود که دو میلیون دُز واکسن برای همین گروه هدف در اختیار ما قرار دهند، تا بتوانیم این افراد را هم واکسینه کنیم.

همتی با بیان اینکه در واکسیناسیون سراسری تفاوتی ندارد که چه کسی واکسن دریافت می‌کند، خاطرنشان کرد: در واکسیناسیون سراسری همه افراد باید واکسینه شوند. متاسفانه تا این لحظه تامین این دو میلیون دُز برای این افراد محقق نشده است و ما در حال پیگیری هستیم و تا این لحظه برای این گروه خاص واکسنی در اختیار ما قرار داده نشده است.

وی ادامه داد: اگر این افراد جزو گروه‌هایی باشند که در اولویت ما هستند واکسن برای آن‌ها تزریق می‌شود به طور مثال اگر یک تبعه افغانستانی در بیمارستان جزیی از کادر درمان است برای این افراد تزریق واکسن انجام می‌شود. گروه‌های هدف این اتباع نیز با دستورالعملی که روز گذشته اعلام شده است، می‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند.

رییس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه هموطنان ما در سایر کشور‌ها نیز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: روز گذشته قرار شد وزارت کشور برای این افراد کد اختصاصی اعلام کند تا براساس اولویت افراد ۸۰ سال به بالا نیز بتوانند واکسن دریافت کنند.

همتی همچنین در خصوص وضعیت مراکز هلال احمر در سایر کشور‌ها گفت: وضعیت مراکز خارج از کشور جمعیت هلال احمر نسبت به سال ۹۸ و ۹۹ بسیار بهتر شده است. این مراکز سامان گرفته‌اند، بسیاری از افراد ماموریت‌شان در این مراکز به پایان رسیده است و این افراد مشخص شده‌اند.

وی درباره بیمارستان نجف اشرف جمعیت هلال احمر تصریح کرد: بیمارستان نجف اشرف یک بیمارستان مجهز و به روزی است، اما با یک سری مشکلات مالی روبرو است. اگر ان‌شاءالله این مشکلات حل شود و دستور مساعدی مبنی بر کمک در آینده به ما داده شود ما نیز آمادگی داریم در خردادماه بخش‌هایی مانند اورژانس، رادیولوژی و ... را در این بیمارستان راه‌اندازی کنیم.

او درباره تفاهم‌نامه با پادگان‌ها برای آموزش به سربازان گفت: این تفاهم‌نامه را در گذشته با معاونت ستاد کل نیرو‌های مسلح داشتیم. مقرر شده است در ۴۰ پادگان آموزشی در ۱۷ استان کشور مباحث آموزشی از سوی جمعیت هلال احمر به سربازان آموزش داده شود.

رییس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: آموزش سربازان در راستای ایجاد یک جامعه تاب‌آور می‌تواند موثر باشد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا اتباع افغان جمعیت هلال احمر رییس جمعیت هلال احمر برای این افراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۹۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۵ هزار نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، سیدمحمد مهدی سجادی با اشاره به ادامه عملیات امدادرسانی در سیلاب جنوب استان گفت: از ۲۸ فروردین ماه تاکنون، ۱۱ شهرستان سراوان، سیب و سوران، ایرانشهر، نیکشهر، چابهار، سرباز، کنارک، میرجاوه، زاهدان، خاش و مهرستان شامل ۶۷ روستا تحت تأثیر آبگرفتگی قرار گرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: در این مدت ۳۰۸ نیروی عملیاتی کادر و داوطلب در قالب ۶۰ تیم با بکارگیری ۶۰ خودروی امدادی در عملیات‌ها مشارکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: امدادگران به هزار و ۲۱۲ خانوار شامل پنج هزار و ۱۲۰ نفر امدادرسانی کردند و هزار و ۳۹ نفر اسکان داده شدند.

سجادی با اشاره به توزیع اقلام اضطراری میان خانواده‌های تحت تأثیر آبگرفتگی اظهار کرد: ۴۴۲ بسته غذایی ۷۲ ساعته، هزار و ۴۵۸ تخته پتو، ۷۵۸ تخته موکت، ۲۱۶ دستگاه چادر امدادی، ۱۳ شعله والور و دو هزار و ۴۹۰ کیلو نایلون پوششی توزیع شده است.

وی در پایان گفت: امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6082256

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۵ هزار نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان
  • سیل و آب‌گرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • اعزام ۱۰ تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی ها به مردم غزه
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی‌ها به مردم غزه
  • یاس، طرحی برای توانمندی دختران در مناطق کم برخوردار
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش
  • امدادرسانی به ۱۳۵ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان
  • سیل و آبگرفتگی در این ۷ استان