Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس قوه قضاییه در جریان بازدید از کارخانه صنایع غذایی کیوان در استان همدان برای راه‌اندازی مجدد تولید در این کارخانه ضرب‌الاجل یک ماهه تعیین کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اولین برنامه از سفر به استان همدان از کارخانه صنایع غذایی کیوان که روند تولید در آن متوقف شده است، بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارخانه یکی از کارخانجات برند کشور در حوزه تولید محصولات خوراکی است که در جریان خصوصی سازی به فردی واگذار شده که با به تعطیلی کشاندن این کارخانه و بیکاری کارگران، جریان تولید را متوقف نموده است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه توقف تولید در کارخانه‌های کشور برای هیچ فردی قابل قبول و خوشایند نیست گفت این کارخانه با همین وضعیت فعلی اگر درست مدیریت می شد می ‌توانست حداقل با 500 کارگر به فعالیت بپردازد، متاسفانه امروز 50 کارگر دارد و مثل شمع در حال آب شدن است. 

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه کارخانه صنایع غذایی کیوان باید از حالت تعطیلی خارج شود، خطاب به مدیران و کارگران کارخانه عنوان کرد: به هیچ وجه اجازه خروج تجهیزات از کارخانه را ندهید.

آیت الله رئیسی افزود: کاهش تدریجی تعداد کارگران کارخانه صنایع غذایی کیوان و فرسوده شدن تجهیزات این کارخانه ممکن است به تعطیلی کامل و صددرصدی آن بینجامد و بر همین اساس، به هر نحو ممکن باید از تعطیلی این کارخانه جلوگیری شود.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه مالک یک کارخانه به هیچ عنوان حق تعطیلی کارخانه‌‌اش را ندارد، گفت: سوال جدی این است که مالک چرا اجازه داده است این کارخانه پس از واگذاری  به این روز بیفتد؛ به هیچ عنوان بنا نیست که یک مالک بیاید و کارخانه‌ای را تحویل بگیرد و سپس چراغ تولید در آن کارخانه را خاموش کند. قانون اجازه نمی دهد که مالک یک کارخانه، بعد از گذشت مدتی از تصدی مالکیت آن کارخانه، چراغ تولید آن را خاموش کند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه یکی از شروط واگذاری‌ها در اجرای اصل 44 قانون اساسی این است که واگذاری با رونق تولید، افزایش اشتغال و بهبود کیفیت محصولات همراه باشد، گفت: مالک این کارخانه باید در دادگستری حاضر شده و پاسخگوی بیکاری کارگران و تعطیلی توقف تولید باشد.

رئیس قوه قضاییه همچنین تاکید کرد: اگر مالک فعلی به معنای واقعی، آماده راه اندازی دوباره روند تولید در این کارخانه باشد از نظر ما مانعی نیست اما اگر حاضر به اجرای قانون نشد، باید موضوع را از طریق وزارت صمت و سازمان خصوصی سازی دنبال کرد تا به نحو قانونی خلع ید انجام شود.

در پایان این بازدید، رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه باید ظرف مدت حداکثر یک ماه، خط تولیدهای کارخانه صنایع غذایی کیوان به راه بیفتند، گفت: استاندار و رئیس کل دادگستری همدان در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی این استان ظرف 10 روز آینده، از مسئولین مربوطه دعوت کرده و سخنان و مشکلات آنها را بشنوند و حداکثر ظرف مدت یک ماه مشکلات مربوطه را حل کنند. اگر مشکلات مربوط به این کارخانه در همدان قابل رفع و رجوع شدن نبود، به ما بگویید تا در تهران آن را پیگیری کنیم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس قوه قضاییه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۰۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها / بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره انتقادات در خصوص تعیین روز پنجشنبه به عنوان دومین روز تعطیل پایان هفته و ایجاد فاصله میان اقتصاد کشور با دنیا اظهار کرد: این حرف به نوعی درست است و به همین دلیل نیز پیشتر در کمیسیون اجتماعی روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیل پیشنهاد شده بود. طبیعی است که با تعطیلی پنجشنبه با عدم سرویس‌دهی دستگاه‌های دولتی روی بخش خصوصی اثرات منفی خواهد گذاشت، اما ان شاءالله این تاثیرات با رضایتمندی که ایجاد می‌شود، جبران می‌شود.

دستگاه‌های مندرج در قانون خدمات کشوری عبارتند از: کلیه وزارتخانه ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات یا نهاد‌های عمومی غیردولتی، شرکت‌های دولتی و کلیه دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آن‌ها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانک‌ها و بیمه‌های دولتی.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار کارگر با احیای ۲۱۵۱ واحد تولیدی
  • ارسال نامه‌های هشدار به قانون جوانی جمعیت به دستگاه‌ های اجرایی
  • جزییات جدید از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها
  • بانک‌ها مشمول تعطیلی «پنجشنبه» می‌شوند
  • بانک‌ها مشمول تعطیلی «پنحشنبه» می‌شوند؟
  • خبر جدید از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها / بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند
  • تعطیلی «پنجشنبه» شامل بانک‌ها خواهد شد؟
  • جزئیات اقدامات سازمان بازرسی/جلوگیری از تعطیلی ۵۴۸ واحد تولیدی
  • بیشترین بازرسی‌های استاندارد از صنایع غذایی و کشاورزی
  • اخذ دفاع و توضیح از ۱۵۳ مدیر مستنکف در اجرای قانون جوانی جمعیت