Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشاورزان جنوب کشور که با انواع و اقسام مشکلات مانند هجوم آفات، سرمازدگی، کمبود و یا گرانی مواد اساسی از قبیل تولید بذر، کود و هزار و یک مشکل دیگر جوانه امید را بر دل خاک می‌کارند درست زمانی که امید به بار نشستن چندین ماه تلاش‌شان را دارند، باید تمام محصول خود را خوراک دام کنند. تحریف روزهای ابتدایی شیوع کرونا به سبک «تدبیر و امید» ظریف: انتخاب لیلاز برای مصاحبه کار دولت بود نه من! مجلس مخالف افزایش قیمت خودرو/ شورای رقابت بازار را بی‌ثبات ‌می‌کند در جریان بازدید آیت الله رئیسی از کارخانه صنایع غذایی کیوان مطرح شد؛ ضرب‌الاجل یک ماهه رئیس دستگاه قضا برای احیای تولید در کارخانه صنایع غذایی کیوان

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۱۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال قیمت خرید تضمینی گندم نان ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت خرید تضمینی گندم دوروم ۱۸هزار تومان اعلام شده است و بیش از یکهزار و ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی در کشور آماده تحویل گندم کشاورزان است.

به گزارش فارس از بندرعباس، محمد علی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی امروز، ۸ فروردین ماه به صورت نمادین اولین برداشت خوشه‌های طلایی گندم در روستای لاور فین، استان هرمزگان، با اشاره به سطح زیر کشت ۶ میلیون هکتاری گندم در کشور، گفت: در سال جاری سطح زیر کشت گندم آبی ۲میلیون هکتار و گندم دیم ۴ میلیون هکتار برنامه ریزی شده که با توجه به شرایط پیش بینی ۱۳.۵ میلیون تن تولید گندم داریم که و ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن آن خرید تضمینی می‌شود.

وی افزود: همه ساله در اوایل فروردین ماه اولین برداشت در استان‌های گرم جنوب کشور از جمله استان‌های سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و استان هرمزگان انجام می‌شود.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، امروز به صورت نمادین اولین برداشت خوشه‌های طلایی گندم با حضور در استان هرمزگان انجام می‌شود. وی با بیان اینکه برداشت گندم از فروردین ماه آغاز و تا شهریور ماه ادامه دارد، افزود: این بازه زمانی به دلیل کشت گندم در اقلیم‌های متفاوت است.

نیکبخت ضمن تشریح مهترین اقدامات برنامه ریزی شده برای رسیدن به خودکفایی در گندم با همت و مشارکت کشاورزان، گفت: اصلاح بذر‌های گندم، مصرف متعادل کود‌های شیمیایی، طرح جهش تولید در دیم زارها، توزیع سموم، طرح کشاورزی قراردادی، توسعه کشت‌های مکانیزه، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، آموزش کشاورزان و مدیریت آفات از برنامه‌های ویژه وزارت جهادکشاورزی برای توسعه کشت گندم در کشور است.

وی گفت: امسال قیمت خرید تضمینی گندم نان ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت خرید تضمینی گندم دوروم ۱۸هزار تومان اعلام شده است و بیش از یکهزار و ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی در کشور آماده تحویل گندم کشاورزان است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های خرید تضمینی گندم به استان‌ها ابلاغ شده است، افزود: ۲۱ هزار کمباین آماده برداشت گندم و غلات کشاورزان در کشور هستند و معاینات فنی آنان جهت خدمات رسانی به کشاورزان انجام شده است.

هرمزگان در سال قبل شاهد خرید تضمینی حدود ۷۰ هزار تن گندم بود، اما کشاورزان هرمزگانی از پرداخت دیرهنگام مطالبات خود گله‌مند بودند.

دیگر خبرها

  • «سود» مشوقی برای «مشارکت مردمی» در تولید
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • مردم، اتحاد، امید
  • یک سال از فرمان طالبان درباره ممنوعیت کشت خشخاش می‌گذرد/ ۷ کیلوگرم گوجه ۳۰ سنت، هر کیلوگرم تریاک حدود ۳۶۰ دلار
  • آماده شدن آیین نامه تولید بدون کارخانه
  • صادرات محصولات کشاورزی از مازندران رشد ۱۰ برابری داشته است
  • طرح‌های معدن و صنایع معدنی متعددی امسال افتتاح می‌شود
  • کشاورزان علیه دولت انگلیس
  • افزایش چشمگیر صادرات محصولات کشاورزی از آبادان
  • تحقق حدود ۱۰۰ درصد برنامه تولید در پتروشیمی بندرامام/ تولید برخی محصولات، به ۱۰۴ درصد برنامه رسید