Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، سیدکاظم موسوی امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: برداشت کلزا از شانزدهم اردیبهشت آغاز و تا اوایل خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که سطح قابل برداشت کاشت کلزا در این شهرستان ۸۵۰ هکتار است ادامه داد: با برنامه ریزی‌های انجام شده دو مرکز خرید در این شهرستان کلزا را از کشاورزان خریداری می کنند و اُفت زنی بر اساس دستورالعمل خرید کلزا صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد ادامه داد: دانه کلزا به صورت تضمینی توسط دولت به قیمت ۱۱ هزار و ۵۵۰ تومان خریداری می‌شود.

کشت گیاه دارویی مورینگا برای نخستین بار در فیروزآباد

وی همچنین با بیان این که برای نخستین بار در شهرستان فیروزآباد درخت مورینگا در سطح دو هزار و  ۵۰۰ مترمربع کشت شد، اظهار داشت: همه اجزای این درخت اعم از ریشه، ساقه، پوست، گل و میوه دارای خواص دارویی، تغذیه‌ای و بهداشتی است و در صورت سازگاری کشت با اقلیم منطقه می‌تواند ارزآوری خوبی برای کشاورزان داشته باشد.

موسوی با بیان این که این گیاه در دوره یک ساله به مرحله برداشت می رسد و عمر آن بدون آبیاری تا ۲۵ سال است، خاطرنشان کرد: این گیاه در شرایط سختی آب و هوا و شوری زیاد آب نیز مقاوم است و از تمام قسمت‌های گیاه اعم از ریشه، برگ، شاخه، گل، بذر و… استفاده‌های دارویی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد بیان کرد: گیاه مورینگا به معجزه گر معروف است که دارای ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن بوده و برای درمان بیماری هایی چون سرطان، فشار خون، بالا بودن چربی های مضر همچنین برای تنظیم قند خون و کاهش وزن مفید است.

وی ضمن اشاره به رشد سریع و تحمل پذیری به شرایط سنگلاخی، گرما و کم آبی این گیاه گفت: با توجه به بحران کم آبی کشت این گیاه علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، در اشتغال کشاورزان و رونق اقتصادی خانوارها نقش موثری دارد که در صورت موفق بودن کاشت این گیاه می‌تواند گزینه خوبی برای کشت در این شهرستان طی سال‌های آتی باشد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: کشت کلزا کشت مورینگا سید کاظم موسوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۱۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان داروها و فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران گفت: بیش از ۱۲۰۰ گیاه دارویی داریم که از این تعداد صرفا از ۳۰۰ گیاه، دارو ساخته شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امیرحسین جمشیدی امروز در سیزدهمین همایش طلای سبز و دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی اظهار کرد: صنعت داروهای گیاهی از سال 1360 در کشور آغاز به کار کرده است. 

وی افزود: صنعت تولید داروهای گیاهی تنها صنعتی است که تولید دانش مستقیماً به تولید محصول در آن می‌انجامد با این وجود، بیش از 1200 گیاه دارویی داریم که از این تعداد صرفا از 300 گیاه، دارو ساخته شده است و 4400 فرآورده طبیعی و بیش از 2000 فرآورده سنتی داریم. 

گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان داروهای طبیعی و فرآورده‌های طب سنتی ایران گفت: امیدوارم در سال 1403 ثبات بیشتری در بازار ارزش‌آفرین داروهای گیاهی و طب سنتی که اسناد بالادستی هم بر استفاده از ظرفیت‌های آن تاکید دارند، داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شکوفه‌های بیدمشک فرصتی برای استشمام عطر بهار
  • پیش بینی تولید بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ تن محصول کلزا در میاندوآب
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • برگزاری نخستین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم از مزارع دهلران
  • فقط ۳۰ درصد دانش کشاورزی وارد مزرعه شده است
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم در شهرستان دهلران