Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@19:53:10 GMT

اشرف‌غنی سه‌شنبه را در افغانستان عزای عمومی اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۲۰۵۵

اشرف‌غنی سه‌شنبه را در افغانستان عزای عمومی اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی طلوع امروز اعلام کرد که اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در پی انفجارهای روز گذشته در کابل، سه شنبه را عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، اشرف غنی در پیامی در این ارتباط اعلام کرد: گروه های تروریستی چه با نام داعش و چه با نام طالبان نمی توانند اراده فرزندان افغانستان را در دستیابی به علم و دانش تضعیف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالیست که ساعاتی پیش اعلام شد که شمار شهدای انفجارهای مرگبار دیروز در شهر کابل- پایتخت افغانستان- به ۶۸ نفر افزایش یافته است.

آمارهای جدید شمار زخمی‌های این حادثه را ۱۶۵ نفر مورد تأیید قرار داد.

به گزارش مهر، روز گذشته، سه انفجار پیاپی در حوزه سیزدهم امنیتی شهر کابل رخ داد. بر اساس اعلام شاهدان عینی، این حادثه در نزدیکی مدرسه دخترانه سیدالشهداء در غرب کابل روی داد.

این حادثه ناشی از انفجارهایی بود که به دلیل منهدم شدن یک خودرو بمب گذاری شده مقابل این مدرسه به وقوع پیوست.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در واکنش به انفجارهای غرب شهر کابل، پایتخت افغانستان اعلام کرد: ما این انفجارها را محکوم می‌کنیم.

سخنگوی طالبان در ادامه ضمن تأکید بر عدم دخالت در این رویداد، اعلام کرد گروهک تروریستی داعش مسئول این حوادث بوده است.

کد خبر 5208204

منبع: مهر

کلیدواژه: اشرف غني افغانستان شهر کابل انفجار بمب فلسطین ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق ایران قدس اشغالی روسیه سوریه افغانستان روز قدس عربستان سعودی مسجدالاقصی اسرائیل ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۲۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان

درحالی که حکومت طالبان همواره نقض حریم هوایی افغانستان را محکوم می‌کنند، منابع محلی از ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان ولایت‌های جنوبی افغانستان خبر می‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع محلی از ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس این بار در ولایت‌های قندهار و کاپیسا خبر دادند.

هرچند تاکنون هیچ کشوری مالکیت این پهپادها را به عهده نگرفته اما حکومت طالبان همواره تأکید داشته است گشت‌زنی مستمر هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در فضای افغانستان نقض آشکار حریم هوایی این کشور است.

براساس گزارش منابع محلی در قندهار، دوشنبه (سوم ‌حمل) هواپیماهای بدون‌سرنشین در آسمان قندهار به طور مداوم در حال پرواز بودند.

برخی منابع محلی در کاپیسا نیز تصاویری از پرواز پهپادهای ناشناس در آسمان حصه اول و حصه دوم شهرستان «کوهستان» ثبت کردند و اذعان داشتند این پهپادها حدود ساعت 14 روز سه‌شنبه نیز مشاهده شده‌اند.

پیش از این گشت‌زنی هواپیماهای بدون سرنشین در برخی ولایت‌های افغانستان از جمله پکتیکا، کنر، بدخشان، پنجشیر، نیمروز و هرات قابل مشاهده شده بود.

ادامه گشت‌زنی هواپیماهای بدون سرنشین در آسمان افغانستانطالبان: گشت زنی پهپادهای آمریکایی در آسمان افغانستان نقض آشکار حریم هوایی استفیلم| خالی شدن آسمان افغانستان پس از تصرف کابل توسط طالبان

«شیرمحمد عباس استانکزی» معاون سیاسی وزارت خارجه حکومت طالبان نیز پیش از این در اظهاراتی تصریح کرده بود: گشت زنی مداوم پهپادهای آمریکا در فضای افغانستان نقض آشکار حریم هوایی این کشور است و باید متوقف شود.

استانکزی به آریانانیوز نیز گفته بود: در آسمان افغانستان هواپیماهای بدون سرنشین حضور دارند و ما بارها درباره این موضوع به آمریکایی‌ها اعتراض کردیم.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هیئت بلندپایه ‎ترکمنستان وارد کابل شد
  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد
  • برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل
  • استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد
  • پیشنهاد بزرگان اهل تشیع به آغاز پروژه‌ای عمرانی در غرب کابل
  • طالبان: آماده همکاری با «او.آی.سی» در قضیه فلسطین هستیم
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم