Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-23@15:04:42 GMT

دختر بچه 700 ساله (تصاویر)

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۲۷۰۹

دختر بچه 700 ساله (تصاویر)

به گزارش جام جم آنلاین ، باستان شناسان اسکلت یک دختربچه پنج ساله را کشف کرده اند که موهایی روشن داشته و احتمالا از طبقه اشراف بوده است. این اسکلت مربوط به سده 1300 میلادی است.

سن این دختر از روی اسکلت 700 سال تخمین زده شده است. بقایای این انسان در حین کارهای نوسازی در ماه آوریل هشت اینچ زیر زمین پیدا شد که البته در یک تابوت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین جسدی است که در قلعه آلکازار که قدیمی ترین کاخ سلطنتی در اروپا است، یافت شده.

لباس های او بیشتر از بین رفته بود و فقط مقداری پارچه ، چرم کفش و دو دکمه مروارید باقی مانده بود.

شش جعبه حاوی ماده ای مانند خاک نیز در بدن یافت شد ، اما هنوز آنالیز نشده است و حاکی از آن است که مردمان صدها سال پیش رسوم عجیبی داشته اند.

محققان امیدوارند بتوانند نمادی یا مهر متمایز برای یافتن سرنخی از هویت وی پیدا کنند تا اطلاعات بیشتری از مردمان باستان به دست بیاورند.

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اسکلت باستان لباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۲۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل اغفال دختر ۱۸ ساله در شمال شهر تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی ولی‌پور گودرزی؛ رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: اواسط فروردین ماه سال جاری در پی فقدان دختری حدوداً ۱۸ ساله و شکایت خانواده وی به پلیس، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

وی افزود: پدر فرد فقدانی ماجرا را این‌طور توضیح داد، دختر ۱۸ ساله‌ام ۸ ماهه قبل با پسر جوانی که به مشروبات الکلی اعتیاد شدیدی دارد دوست شد و قصد داشت تا ازدواج کند که با مخالفت شدید من روبه‌رو شد؛ فرزندم به بهانه رفتن به سوپر مارکت از خانه بیرون رفت اما دیگر بازنگشت.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: با تحقیقات میدانی مشخص شد فقدانی به همراه مرد جوان از خانه فرار کرده و آنها در مسیر از مغازه خوراکی تهیه کردند و بدین ترتیب در ابتدا با بازبینی دوربین‌های مداربسته چهره این مرد جوان شناسایی و در نهایت با رصدهای اطلاعاتی مخفیگاه وی شناسایی شد.

سردار ولی‌پور گودرزی متذکر شد: پس از اقدامات پلیسی نامحسوس و شبانه‌روزی و با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به‌همراه فقدانی به اداره چهارم پلیس آگاهی منتقل شد.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: متهم پس از انتقال به اداره چهارم هدف تحقیقات قرار گرفت و به جرم خود مبنی بر اغفال دختر جوان با شگرد وعده‌های دروغین ازدواج و مهاجرت اعتراف کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وبا صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، فقدانی تحویل خانواده‌اش شد و متهم برای کشف جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان قرار گرفت.

کد خبر 6084321

دیگر خبرها

  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد
  • کشف کلاه‌خود ۲۵۰۰ ساله
  • فریب دختر ۱۸ ساله با وعده ازدواج و مهاجرت
  • جسد پیرمرد ۷۰ ساله در ارتفاعات روستای دالاهو پیدا شد
  • حمله مرگبار پلیس آمریکا به بیمار جنسی؛ او به سراغ دختـر ۷ ساله آمده بود! | فیلم
  • جراحی موفق خونریزی مغزی اپیدورال، برروی دختر ۹ ساله سراوانی
  • دستگیری عامل اغفال دختر ۱۸ ساله در شمال شهر تهران
  • بازداشت مرد الکلی به دلیل اغفال و فراری دادن دختر ۱۸ ساله
  • (عکس) دختر ۹ ساله‌ای که به لقب هرکول معروف شد
  • دختر ۹ ساله‌ای که به لقب هرکول معروف شد/ عکس