Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری جماران: «در جستجوی مصلحت»، عنوان جدیدترین کتاب خاطرات روزنوشت اکبر هاشمی رفسنجانی است که امسال منتشر می شود.

این کتاب شامل خاطرات هاشمی از وقایع جنجالی سال 1377 است. روزنوشت های این سال از آن روز اهمیت دارد که ناگفته هایی را از دولت نوپای سیدمحمد خاتمی و وقایعی همچون دستگیری غلامحسین کرباسچی،  کتک زدن وزرای کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت، استیضاح وزیر کشور و قتل های زنجیره ای را روایت می کند؛ وقایعی که هنوز پرونده آنها باز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جماران برای نخستین بار و به صورت اختصاصی روزنوشت های برهه ای حساس از این سال یعنی آذرماه 1377 را منتشر می کند.

بخش شانزدهم این روزنوشت ها در پی می آید:

 

 

دوشنبه 16 آذر 1377  - 17  شعبان  1419 - 7 دسامبر 1998

 

در مسایل جهانى، پیام آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [رییس‌جمهور] به سعودی‌ها در مورد نفت، مورد توجه است. چند روز پیش، من به آقاى خاتمى گفتم، به طور جدى با سعودى‌ها وارد مذاکره شود و اضافه کردم، اگر نشود، خودم اقدام خواهم کرد؛ بالاخره پیام فرستاده است. بازتاب تشکیل حزب «جبهه مشارکت مردمى» هم وسیع است؛ معمولاً آن را تشکلى در مقابل محافظه‌کاران تفسیر کرده‌اند.

تلاش اسراییلى‌ها، براى جلوگیرى از سفر آقاى [بیل] کلینتون، [رییس‌جمهور آمریکا] به خاورمیانه قابل توجه است. قرار است به اسراییل و منطقه خودگردان فلسطینى‌ها برود و در فرودگاه غزه فرود آید؛ مى‌ترسند، باعث تقویت موقعیت فلسطینى‌ها بشود.

همزمان مطرح‌شدن دست داشتن آقاى [سیدعلی‌اکبر] محتشمى در سقوط هواپیما در لاکربى هم با توجه به سفر آقاى کوفى‌عنان، [دبیرکل سازمان ملل] به لیبى و اظهار امید به حل شدن معضل لاکربى، مسأله تازه‌اى است. در ترکیه، پس از سقوط دولت [مسعود] ایلماز، هنوز امکان تشکیل دولت جدید، پیش نیامده و بحران کابینه باقى است؛ با این همه بدهى خارجى - بیش از 100 میلیارد دلار- و تورم شدید 90 درصد.

با پخش خبر مفقود شدن فرد دیگرى در تهران - آقاى [محمد] مختارى شاعر- مسأله ناامنى مخالفان و تبلیغات علیه نظام، در مورد حذف مخالفان، اوج گرفته است. غربى‌ها، نظام و محافظه‌کاران را متهم مى‌کنند و محکوم شدن مهندس [عزت‌الله] سحابى، مدیر مجله ایران‌فردا و محاکمه فائزه، مدیر روزنامه زن را هم چاشنى مى‌کنند.

بعد از نماز صبح، در ساحل قدم زدم. سپس اخبار گوش دادم. بخش دیگری از کتاب «باد و باران در قرآن»، نوشته مرحوم [مهدی] بازرگان را خواندم؛ کتاب خوبى است. طرحى از یک مهندس جانباز خواندم، دربارة احداث کانال آبى در داخل جزیره کیش به منظورهاى متعدد استفاده بندرى و ماهیگیرى و تولید برق و شیرین‌کردن آب و منظره سیاحتى و... که به نظرم منطقى نیامد. براى مدیریت کیش فرستادم.

در مسیر برگشت، آقاى کمالى، مدیر یک شرکت هوایى، گزارشى از مشکلات شرکت‌هاى غیر دولتى هواپیمایى داد که در اثر رکود و گرانى ارز و گران شدن سوخت، دچار مشکل شده‌اند و احتمال ورشکستگى وجود دارد و فعالیت‌هاى خود را با پس‌دادن بخشى از هواپیماهاى اجاره‌اى کم کرده‌اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 خاورمیانه خاطرات آیت الله هاشمی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطرات آیت الله هاشمی از سال 77 خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی از سال 77 سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۲۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«محمد جعفر عبدالهی» رییس کل دادگستری خراسان جنوبی شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر شنبه طی مراسمی محمد جعفر عبدالهی به عنوان رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی معارفه شد.

محمد جعفر عبدالهی در این مراسم اظهار کرد: فرصت خدمت بسیار کوتاه است و از این فرصت باید برای نافع ترین خدمت‌ها به مردم استفاده لازم داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: دفاع از اصول و ارزش‌های اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی، پناهگاه و ملجا مردم ستمدیده بودن و حفظ و کرامت مردم به هنگام مراجعه به دستگاه قضائی از جمله اولویت‌های کاری است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: دفاع از حقوق و آزادی‌های شرعی و قانونی مردم و پیگیری سند تحول قوه قضائیه از دیگر برنامه‌های ما است.

حجت الاسلام علی موحدی راد، رئیس کل سابق دادگستری خراسان جنوبی نیز در این مراسم اظهار کرد: در مدت ۲۳ ماه خدمت در خراسان جنوبی خاطرات خوبی برای من رقم خورد چرا که استانی با مردمان فهیم، صبور، مؤمن و با بصیرت است.

وی بیان کرد: تمام سعی و تلاش من بر این است که در مدت خدمت در خراسان جنوبی فضایی توأم با احترام، صمیمیت و آرامش برای کار در مجموعه دادگستری را فراهم کنم.

رئیس کل سابق دادگستری خراسان جنوبی یادآور شد: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این مدت با نصایح خود راهنمایی‌های ارزنده‌ای داشتند و مسیر را برای ما روشن کردند

موحدی راد گفت: بعد از ۱۶ سال از تأسیس خراسان جنوبی کانون وکلای دادگستری استان به صورت مستقل از کانون وکلای خراسان بزرگ در دوران مسئولیت تأسیس شد.

وی یادآور شد: تلاش برای اجرای سند تحول قوه قضائیه از دیگر موضوعات اولویت داری بود که در دوران مسئولیت پیگیری شد.

کد خبر 6083309

دیگر خبرها

  • از محاکمه کرباسچی تا قطعی شدن کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی
  •   همۀ دوستان و دشمنانِ خاورمیانه در روایت نیویورک تایمز
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • چرا مدیریت خودروسازان دولتی محکوم به واگذاری به بخش خصوصی است؟
  • پمپئو در کتابش درباره راضی کردن ترامپ به ترور سردار سلیمانی چه نوشته است؟
  • یک محکوم به قصاص در کجور با گذشت اولیای دم به زندگی بازگشت
  • مفتی اعظم روسیه، تلاش‌های رهبر ایران در راستای استقرار عدالت و صلح را ستود
  • جریمه‌های میلیونی برای بازی جنجالی لیگ دسته اول
  • «محمد جعفر عبدالهی» رییس کل دادگستری خراسان جنوبی شد
  • پیام استاندار فارس در تبریک روز بزرگداشت سعدی