Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@19:42:55 GMT

تظاهرات در کربلا و بغداد به دنبال ترور اخیر

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۳۲۳۴

تظاهرات در کربلا و بغداد به دنبال ترور اخیر

به گزارش میدل ایست نیوز، «ایهاب الوزنی»، فعال مدنی برجسته در کربلا صبح امروز در حمله‌ای مسلحانه در مقابل منزلش ترور شد که این امر خشم مردم در این استان و حضور گسترده نیروهای امنیتی را به دنبال داشت.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق در پی این حادثه اعلام کرد که عناصر تروریستی، ایهاب الوزنی را در خیابان الحداد در کربلا ترور کردند و پلیس به محض اطلاع، اقدامات و تشکیل تیم متخصص برای تحقیقات در خصوص این جنایت را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترور این فعال مدنی، خشم مردم در استان را به دنبال داشت و صدها تظاهرکننده در مرکز شهر جمع شده و با شعار علیه دولت عراق که نتوانسته از تظاهرات کنندگان حفاظت و عاملان ترور فعالان را مجازات کند، اقدام به آتش زدن لاستیک کردند.

به گفته یک فعال در هیئت هماهنگی تظاهرات کربلا، ترور الوزنی بی‌جواب نخواهد ماند، صدها تظاهرکننده هنوز در خیابان‌ها هستند و ترور این فعال مدنی نشان دهنده ناتوانی دولت در حمایت از ملت و تداوم اقدام عناصر مسلح در ترور فعالان و تظاهرات کنندگان است.

وی تاکید کرد که تظاهرکنندگان از حقوق خود عقب نخواهند نشست و دولت باید اقداماتی عملی برای مجازات مجرمان اتخاذ کند و به وعده و وعید و تشکیل کمیته‌های حقیقت یاب اکتفا نکند.

کربلا شاهد تنش بی‌سابقه‌ای است به گونه‌ای که صدها تن از عناصر امنیتی در مناطقی از استان از جمله محل حادثه ترور، نزدیکی بیمارستان و نزدیکی ساختمان‌های اداری استان مستقر شدند.

صدها تظاهرکننده از مناطق دیگر برای مشارکت در تشییع جنازه ایهاب الوزنی حضور یافتند اما نیروهای امنیتی مانع از ورود آنها به استان شدند.

همچنین ده‌ها تن از معترضان در مرکز بغداد در محکومیت ترور فعال مدنی کربلایی تجمع کردند.

به نقل از شفق نیوز، ده‌ها تن در میدان التحریر بغداد تجمع کردند تا خشم خود را از ترور ایهاب الوزنی ابراز کنند.

در این راستا نیروهای حافظ قانون در اطراف میدان برای تامین امنیت منطقه مستقر شدند.

311311

کد خبر 1513126

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عراق فعال مدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۳۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد

سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی با حضور اساتید دانشگاه و مرکز پژوهش‌های کربلا (وابسته به عتبه حسینی)، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، سندیکای دانشگاهیان کربلا، مرکز مطالعات راهبردی حشد الشعبی، کمیته فرهنگی ستاد اربعین و بنیاد بین‌المللی اربعین در دانشکده فنی دانشگاه صنعتی فرات الاوسط امروز پنجشنبه -سی ام فروردین ۱۴۰۳- در کربلا آغاز شد.

حجت الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین در حاشیه این همایش اظهار داشت: در این همایش یک‌روزه، اساتید دانشگاه‌ها، مراکز علمی، پژوهشی و فرهنگی کشورمان و دانشگاه شهید بهشتی، معاونت پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حضور دارند.

وی افزود: در مجموع ۱۲۶ مقاله در قالب ۸۳ مقاله فارسی، ۳۹ مقاله عربی، ۴ مقاله فرانسوی و انگلیسی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.همچنین ۹۱ مقاله از ایران و ۲۵ مقاله از عراق به این دبیرخانه ارسال شده است.

احمدی با اشاره به اینکه ۱۰ مقاله نیز از سوی کشورهای کویت، نیجر، پرتغال، افغانستان، یمن و سوریه به دبیرخانه این همایش ارائه شده است، افزود: همچنین دو مقاله مشترک ایران و عراق نیز ارائه شده است؛ سه مقاله منتخب در این همایش ارائه می‌شود و ۲۵ مقاله از ایران و عراق و سایر کشورها در پنل‌ها ارائه می‌شود.

دانشگاه فنی الفرات الاوسط که در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد، یک مؤسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط حومه شهر نجف واقع شده است.

این موسسه همچنین دارای یک پردیس شعبه در کوفه است. دانشگاه فنی الفرات الاوسط (ATU) که به طور رسمی توسط وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه آموزش عالی عراقی بزرگ است.

دانشگاه فنی الفرات الاوسط (ATU) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکتری در چندین زمینه تحصیلی می شود.

در این همایش یک روزه آیت الله سیدمجتبی حسینی نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق، محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، سیدمحمود رضا آقا میری رئیس دانشگاه شهید بهشتی و عبدالمحسن ناجی المحیسن رئیس دانشگاه فنی الفرات الاوسط عراق سخنرانی خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌
  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • ببینید | کشف لاشه موشک احتمالا اسرائیلی در بغداد
  • ایجاد ۴۵۰۰ فرصت شغلی در استان سمنان
  • ۱۹۵ هزار شغل در کشور تثبیت شد
  • قمی: سرمایه زوال ناپذیر هنر انقلاب، خون صدها هنرمند شریف است
  • ماموریت مشترک گروسیان و پورحمیدی با پیراهن آبی
  • صدها نفر پس از فوران‌های آتشفشانی در اندونزی از منطقه تخلیه شدند
  • تشکیل ۱۴۱۷ پرونده تخلف تعزیراتی نوروزی در خراسان رضوی
  • مردم آمریکا در حمایت از غزه ورودی فرودگاه شیکاگو را مسدود کردند+ فیلم