Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@20:46:45 GMT

طعم خوش خوشبختی را در زندگی بچشید

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۳۵۶۸

طعم خوش خوشبختی را در زندگی بچشید

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گاهی اوقات افراد احساس می‌کنند تحت شرایط بیرونی،کنترل می‌شوند، اما واقعیت این است که زندگی شما عمدتا با انتخاب و تصمیمات شخصی خودتان در هر زمینه ای تعیین می‌شود و شما به خاطر خودتان همین جایی هستید که قرار گرفته‌اید.

شما در نتیجه انتخاب‌ها و تصمیمات گذشته خود، در موقعیت فعلی قرار گرفته اید، ولی اگر می‌خواهید در آینده، جای دیگر و در موقعیت خوبی باشید در حال حاضر، باید انتخاب و تصمیم‌گیری جدید و بهتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مهم‌ترین اکتشافات در اندیشه قرن ۲۰، نقش اصلی اقداماتی است که انجام می‌دهید؛ به گونه‌ای که یک عمل به عنوان چیزی با نتیجه تعریف می‌شود.

بیشتر بخوانید

برنامه روزانه رشد و توسعه شخصی خود را ایجاد کنید

با استفاده از این تعریف، حتی عمل نکردن را هم می‌توان یک عمل دانست، زیرا عمل  یا اقدام نکردن از طرف شما، نتیجه‌ای دارد که می‌تواند زندگی شما را به طور چشمگیری تحت تأثیر قرار دهد.

به عنوان مثال، شخصی که نتواند مدرسه را به پایان برساند و تحت آموزش‌های بیشتری قرار بگیرد، در اصل هیچ عملی انجام نداده است، اما از آنجا که این موضوع می تواند آسیب ها و عواقب زیادی را برای آینده آن فرد به همراه داشته باشد، می‌تواند یک عمل نیز تلقی شود.

مهم‌ترین اقداماتی که شما در تعیین کیفیت زندگی خود انجام می‌دهید، حول فضایل و ارزش‌هایی است که تصمیم می‌گیرید آن‌ها را بپذیرید و براساس آن‌ها زندگی کنید. زیرا آن‌ها به اندازه دم و بازدم در زندگی شما مهم هستند.

واقعیت این است هر کاری که انجام می‌دهید، عمدتا توسط آنچه که شما در مورد زندگی و مردم احساس می کنید، تعیین می‌شود.

وقتی شما مطابق با ارزش‌های خود زندگی می‌کنید، احساس خوبی نسبت به خود دارید و وقتی هم با ارزش‌های خود ناسازگار هستید، احساس بدی نسبت به خود دارید.

خوشحال باشید و احساس خوب داشته باشید

ارسطو، یکی از بزرگ ترین فلاسفه تاریخ، وقتی فهمید که همه اقدامات بشر بر روی سعادت فرد اثرگذار است، زمینه جدیدی در تفکر به وجود آورد و اظهار کرد که همه ما از این نظر یکسان هستیم.

همه ما به دنبال خوشبختی هستیم و آن را تعریف می‌کنیم. بنابراین، هر کاری که انجام می‌دهیم صرفاً گامی در جهت دستیابی به نهایت سعادت است که به دنبال آن می‌گردیم، اما صحبت های ارسطو در همین جا متوقف نشد و در ادامه به این نکته اشاره کرد که فقط خوب‌ها می‌توانند خوشبخت باشند و فقط نیکوکاران می‌توانند خوب باشند. بنابراین، همه سعادت‌ها با توانایی فرد در ایجاد و زندگی سرشار از ارزش‌ها و فضیلت‌هایی که باعث تقویت آن می شود ارتباط دارند.

از نخستین روز‌های تمدن بشر، هدف از آموزش این بود که ارزش‌ها را به شخصیت جوانان القا کند.

در ۲۰۰ سال اول توسعه تاریخی آمریکا، دیده شد که هدف مدارس، آموزش ارزش‌ها و هدف خانه، آموزش دین است و جوانان با خواندن داستان‌ها، شعر‌ها و نمایشنامه‌های زنان و مردان در دوره‌های زمانی گذشته که بیشترین ارزش‌ها را نشان می دادند، آموزش هایی می‌بینند تا زندگی شادتری داشته باشند.

ارسطو در ادامه به این نکته اشاره کرد که اگر شما بدون ارزش‌های مشخصی تربیت نشده باشید، می‌توانید با تصمیم‌گیری درباره نوع شخصی که می‌خواهید باشید و سپس با عملکردی مانند ارزش‌هایی که آن شخص دارد، ارزش‌های خودتان را بالا ببرید.

آینده و زندگی خود را بسازید

نکته شگفت انگیز در مورد انسان بودن، این است که شما در شکل دادن و ساختن شخصیت خود آزاد هستید و می‌توانید در هر زمان از زندگی، به ویژه با توجه به ارزش‌های خود، انتخاب‌ها و تصمیمات جدیدی بگیرید و به گونه‌ای زندگی خود را شروع کنید که انگار از قبل این ارزش‌ها را داشته آید.

شاید میزان اصلی خوشبختی، توانایی شما در دستیابی به سه هدف مشترک احترام به خود، عزت نفس و غرور شخصی باشد که همه افراد این سه هدف را می‌خواهند و شما نیز فقط در صورت داشتن آن ها، می توانید مقدار کافی از احساس خوب نسبت به خود را داشته باشید.

برگرفته از مقاله برایان تریسی

بیشتر بخوانید

مثبت‌اندیشی و تأثیر آن در شانس

ترجمه از فاطمه میرزایی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زندگی شاد موفقیت در زندگی روانشناسی ارزش های خود ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۳۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینگام: هر تیمی جز رئال جلوی سیتی زانو می‌زد

به گزارش "ورزش سه"، بازی دیشب برابر سیتی برای جود بلینگام پایانی باشکوه داشت. او روی گل رئال تاثیر داشت و در ضربات پنالتی موفق شد یکی از پنالتی‌های رئال را گل کند.

او بعد از پیروزی برابر سیتی در مصاحبه با شبکه تی‌ان‌تی اسپورتس حاضر شد و در مورد برنامه تاکتیکی تیمش حرف زد: «آنچلوتی راهی برای بسیاری از ما پیدا می‌کند تا در زمین با آزادی کامل بازی کنیم. تیم‌هایی هستند که در سبک و الگوی بازی خود ساختار مشخصی دارند و تماشای بازی آنها بسیار جالب است. این یکی از بزرگترین نقاط قوت ماست. آنچلوتی مردی است که قبل از بازی به شما احساس آرامش و اعتماد به نفس می‌دهد. فکر می‌کنم ما خیلی شبیه بازی رفت بازی کردیم. چند بازیکن نقش‌هایی را بازی کردیم که به آنها عادت نداشتیم. من برای پرس باید نزدیک محوطه جریمه سیتی می‌رفتم. بعد، وقتی توپ را ریکاوری می‌کردیم، چون خیلی جلو بودم، به زحمت توپ به من می‌رسید. باید به شکلی متفاوت و فداکارانه کار می‌کردیم و تیم آن برنامه را به طرز درخشانی پیاده کرد. نیمکت نشین‌ها نیز عالی بودند و در نهایت ما کار را تمام کردیم.»

جود بلینگام قبل از بازی نگران نبود: «نگرانی؟ نه، ما همیشه به توانایی خود اطمینان داریم. فکر می‌کنم قبل از بازی، همه سیتی را به‌عنوان شانس اول صعود در نظر می‌گرفتند و آنها را در فینال می‌دیدند. ما چیزی برای نگرانی نداشتیم. به استعداد و کیفیت آنها احترام گذاشتیم و با تمرکز وارد زمین شدیم. این برد مثل یک آرامش ذهنی است. بازی که تمام شد، عملا مثل مرده‌ها بودم. من قبلاً مقابل سیتی بازی کرده‌ام. برابر این تیم گاهی فکر می‌کنید به هدف نزدیک شده‌اید، ولی کار شما را در یک لحظه تمام می‌کنند. برای شکست دادن آنها باید خیلی سخت تلاش کنید. بردن سیتی پاداش بزرگی بود.»

در ادامه از او درباره فشار بازی در باشگاهی مانند رئال مادرید پرسیده شد: «من بیشتر از فشار، احساس مسئولیت می‌کنم. اگر می‌خواهید به باشگاهی مانند رئال مادرید بروید، اگر می‌خواهید این قدم بزرگ را بردارید، باید در نظر بگیرید که مورد انتقاد قرار می‌گیرید چون در کانون توجه قرار خواهید گرفت. باشگاه کار بزرگی انجام می‌دهد و اگر متوجه شوند که آماده نیستید، کار را برای شما آسان می‌کنند. ولی وقتی در رئال هستید، یعنی راه مدیریت فشارها را می‌دانید. من هرگز نمی‌توانستم تصور کنم بازی در رئال اینچنین است. این به عملکرد و گلزنی مربوط نیست. باید به این درک و احساس برسید که برای چه باشگاه بزرگی بازی می‌کنید. شما (فردیناند و لسکات) برای باشگاه‌های بزرگی بازی کرده‌اید. وقتی این نشان را روی سینه خود می‌بینم، حس غرور و افتخار به من دست می‌دهد. من از حضور در رئال سپاسگزارم. امیدوارم همچنان شب‌های زیادی مثل این داشته باشیم.»

جود در مورد ضربات پنالتی مقابل سیتی نیز اظهار داشت: «این باور نکردنی است. من فکر می‌کنم که امروز لحظات درخشانی توام با جادو را دیدم. همه چیز ذهنی بود. در ضربات پنالتی، بچه‌ها خونسردی خود را حفظ کردند. ما تیم بزرگی برای آینده داریم. آنها مدام ما را از این سو به آن سو می‌بردند و در موقعیت‌هایی قرار می‌گرفتیم که نمی‌خواستیم در آن باشیم. ما مجبور شدیم نفر به نفر آنها را دنبال کنیم تا آنها را مجازات کنیم و آنها این کار را با هدف انجام می‌دادند. اگر منصف باشیم، فکر می‌کنم وقتی سیتی گل تساوی را به یک تیم می‌زند، اکثر تیم‌ها از هم می‌پاشندريال ولی ما خوب ایستادیم و نیم ساعت دیگر سخت مقاومت کردیم.»

شماره 5 پادشاه اروپا در پایان گفت: «صعود در انگلیس عالی بود. برادرم امروز آمد و برای اولین بار بازی من با پیراهن رئال را از نزدیک تماشا کرد. بسیار مفتخرم. این یکی از بخش‌های زندگی است که من خیلی دوست دارم. من عاشق فوتبال هستم، اما ایده بازی کردن و بازگشت نزد پدر و مادرم یکی از چیزهایی است که بیشتر دوست دارم.»

دیگر خبرها

  • انتقام سپاه از اسرائیل دل مردم را شاد کرد
  • آیا چت کردن رابطه زوجین را خراب می‌کند؟
  • تقویت احساس ارزش واقعی تولید برنج در زندگی کشاورزان مازندرانی
  • بلینگام: هر تیمی جز رئال جلوی سیتی زانو می‌زد
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضاییه خطاب به کلیه مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور/ با مسدودسازی کد ملی، زندگی فرد را فلج می‌کنیم!/ انتقاد از وثیقه‌های سنگینی که با جرم متناسب نیست/ افراد در فرودگاه متوجه نشوند که ممنوع‌الخروج هستند/ به دریافت عوارض آلایندگی اهتم
  • چطور از مردها تعریف کنیم؟
  • اوکراین: احساس می‌کنیم غرب ما را در جنگ تنها گذاشته است
  • حمایت رئیس پورتو از اخراج چهار هم‌تیمی طارمی!
  • حمایت رییس پورتو از اخراج چهار هم‌تیمی طارمی!
  • کمبود این ویتامین سبب خواب رفتن پا می‌شود!