Web Analytics Made Easy - Statcounter

لشکر بلوکی رییس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: با توجه به نقش ویتامین A در تقویت سیستم ایمنی بدن توصیه می‌شود در وعده‌های سحر و افطار از منابع گیاهی شامل انواع سبزی‌ها و میوه‌های زرد و نارنجی مانند، هویج، کدوحلوایی، موزو انواع مرکبات و منابع حیوانی مانند، زرده تخم مرغ، شیر و لبنیات استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: برای تامین ویتامین E به عنوان آنتی اکسیدان و کمک کننده به عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌توان از روغن‌های مایع مانند، کانولا، آفتابگردان و ذرت در طبخ غذا و سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم پیچ سویا و سیب زمینی در وعده‌های غذایی سحرو افطار با انواع آجیل مانند، فندق، بادام وگردو در فاصله وعده افطار تا شام استفاده کرد.

لشکر بلوکی افزود: مصرف منابع غذایی حاوی ویتامین C شامل انواع میوه‌ها و سبزی‌ها از جمله سبزی‌های برگ سبز مانند سبزی خوردن و انواع کلم و گوجه فرنگی، جوانه‌های گندم، ماش و شبدر انواع مرکبات در هر سه وعده افطار و شام و سحر توصیه می‌شود.

او افزود:مصرف ویتامین‌های گروه B مانند انواع سبزی‌های برگ سبز و میوه‌ها شیر و لبنیات انواع گوشت ها، زرده تخم مرغ، غلات سبوس دار، حبوبات مانند نخود، انواع لوبیا، عدس، باقلا، لپه و ماش، مغز‌ها برای ارتقای سیستم ایمنی بدن در این ایام توصیه می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیستم ایمنی بدن تغذیه سالم ماه مبارک رمضان سیستم ایمنی بدن سبزی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۴۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،شایسته در گفتگو با خبرگزاری صدا وسیمای استان  با اشاره به اینکه از ابتدای سال از سطح ۹۳.۵ هکتار از گلخانه‌های استان بیش از ۱۲ هزار تن تن انواع محصولات سبزی و صیفی، ۱.۵ میلیون انواع گل شاخه بریده، ۲۸۰ هزار عدد انواع نشاء گل و گیاه زینتی و محصولات سبزی و صیفی و ۹۶۰ تن انواع سبزیجات برگی برداشت شده است گفت :این میزان نسبت به سال گذشته ا ۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ارزش  محصولات گلخانه‌ای  از جمله  گوجه فرنگی، فلفل، خیار و سبزیجات برگی،796 میلیارد و 800 ملیون تومان  است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  گفت: بیشترین سطح گلخانه در استان به ترتیب مربوط به شهرستان‌های فردوس، قاین و خوسف است.

شایسته افزود: خراسان جنوبی  ۵۷۰ خانوار بهره بردار دارد.

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند