Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: انتخابات مهمترین تجلی گاه تعیین سرنوشت کشور بدست مردم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی فولیان در خصوص اهمیت حضور مردم در انتخابات اظهارداشت: انتخابات تجلی گاه و عرصه تعیین سرنوشت جامعه و هر شهروندی است که برای سهیم شدن در عرصه تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور شرکت می کند و می تواند در بهبود شرایط و حرکت به سمت تغییرات تاثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: باید بتوانیم در این شرایط حساس عوامل تقویت مشارکت حداکثریِ مردم در انتخابات را شناسایی کرده و برای تحقق آن اقدام کنیم و بدانیم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به نوعی پشتوانه مشروعیت نظام است.

فولیان اضافه کرد: باید بپذیریم جمهوری اسلامی که متکی بر رأی و اعتماد ملّت شکل گرفته در ادامه مسیر هم به این حمایت مردمی نیاز دارد و هر چه میزان مشارکت مردم بیشتر باشد، گام دوم انقلاب مستحکم تر برداشته شده و نفوذ و  سناریو دشمن در آسیب رساندن به نظام اسلامی خنثی می شود.

وی یادآورشد: در آستانه نزدیک شدن به انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای شهری و روستایی دشمنان ملّت ایران نیز بیکار ننشسته اند و در تلاشند موجب دلسردی و بی انگیزه شدن مردم برای حضور در پای صندوق های رأی شوند.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان یادآورشد: سه عنصر ناآگاهی، بی اعتمادی، نارضایتی از عوامل مهمی است که می تواند مانع حضور مردم شده و یا این مشارکت را تحت تاثیر قرار دهد لذا همه باید تلاش کنیم این موانع را از مسیر برداریم.

فولیان گفت: از آنجا که رسانه ها در اطلاع رسانی و روشنگری و تهییج مردم در این ایام نقش کلیدی دارند از رسانه های مکتوب، خبرگزاری ها و فعالان فضای مجازی بویژه صدا و سیما درخواست می کنیم با تولید برنامه های تبیینی و تهییجی اهمیت حضور در انتخابات را بدرستی بازگو کنند.

وی تصریح کرد: دوری از انتشار برخی مطالب نا امیدکننده، غیر واقعی و یاس آور در این شرایط الزامی است زیرا این کار می تواند انگیزه مردم را کاهش داده و آنها را به مسئولان بی اعتماد کند به همین دلیل انتظار داریم رسانه ها به تقویت روحیه امید آفرینی در جامعه کمک کنند.

 فولیان اضافه کرد: استفاده از نخبگان و صاحب نظران در بیان دستاوردهای علمی، فرهنگی و دفاعی و نیز بازگو کردن اهمیت مشارکت در رسانه ها بدون تردید می تواند به حضور بیشتر مردم در انتخابات منجر شود.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان اظهارداشت: همزمانی انتخابات شوراهای شهری و روستایی در کنار انتخابات ریاست جمهوری می تواند یک ظرفیت مناسب برای ایجاد شور و هیجان بیشتر و مشارکت گسترده مردم در این رویداد سیاسی اجتماعی باشد.

وی گفت: امیدواریم نامزدهای انتخاباتی شوراها نیز با رعایت قوانین و مقررات تدوین شده نسبت به ایجاد بستری سالم برای رقابت و نیز تقویت شور انتخاباتی کمک کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دادگستری قزوین مردم در انتخابات رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۴۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسترهای مشارکت و حضور فعال مردم در تولید و اقتصاد را فراهم کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی عبداللهی ظهر یکشنبه در جلسه قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه این قرارگاه با هدف اتخاذ تدابیر و اقدامات ویژه برای تحقق شعار سال تشکیل شده است، گفت: هدف کلی، ایجاد بسترهای مشارکت مردم در تولید است و بر این اساس با اخذ مشاوره از مدیران، صاحب نظران و نخبگان، تقسیم کار کرده‌ایم.

وی مطرح کرد: مردم باید در عرصه‌های مختلف تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور ورود کنند و ما باید شرایط لازم را برای این منظور فراهم کنیم. روند اجرای تمامی برنامه‌ها و مصوبات این قرارگاه باید مورد ارزیابی و نظارت قرار گیرد. باید چگونگی تحقق مشارکت مردم در تولید و اقتصاد را با بهره گیری از توان نخبگان استان مورد مطالعه قرار دهیم و خروجی علمی این امر را اجرایی کنیم.

استاندار البرز بیان کرد: مکان یابی ۲۷ نقطه سکونتگاهی جدید ساحلی در چهار استان جنوبی کشور با رویکرد مولدسازی با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم و تأکیدات مقام معظم رهبری انجام شده و البرز نیز جزو استان‌های معین در این زمینه است. ایجاد شهرک‌های مسکونی در نقاط تعیین شده در دستور کار است که با مشارکت مردم و سرمایه گذاران به مرحله اجرا در خواهد آمد.

کد خبر 6084425

دیگر خبرها

  • مهمترین اخبار چهار اردیبهشت/خودروهای برقی در صف دریافت پلاک
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • ببینید | کنایه رئیس قوه قضائیه به مشارکت پایین مردم در انتخابات
  • اصحاب رسانه وظیفه سنگینی در تحقق شعار سال برعهده دارند
  • بسترهای مشارکت و حضور فعال مردم در تولید و اقتصاد را فراهم کنیم
  • ولایت مداری و مردمی بودن، مهمترین ویژگی ارتش
  • علیپور: مردم برای تشکیل مجلسی مقتدر و قوی مشارکت گسترده‌ای در مرحله دوم انتخابات داشته باشند
  • برخورد جدی با پروژه‌های فاقد پیوست محیط زیستی/ تدوین کتاب برای آشنایی دانش‌آموزان با محیط زیست
  • پروانه چوبخوار پسته، مهمترین آفت درختان پسته
  • فاطمه مجلل اولین سهمیه قایقرانی ایران در المپیک را بدست آورد