Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@19:06:19 GMT

پیوند هنرمندان و شهرداری باغبادران در زیباسازی شهر

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۵۰۸۶

پیوند هنرمندان و شهرداری باغبادران در زیباسازی شهر

شهردار باغبادران از اجرای بیش از ۵۰ المان شهری توسط هنرمندان بومی این شهر خبر داد.

حجت الله امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شهرداری باغبادران در دوره پنجم مدیریت شهری توجه ویژه‌ای به زیباسازی و توسعه المان‌های شهری با نگاه کارشناسی شده داشته است، اظهار کرد: بافت‌های شهری ایران در طول تاریخ با تحولات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با تغییر شکل و شالوده مواجه بوده و این مسئله سبب شد شهرداری باغبادران به سمت ایجاد ترکیب بصری مناسب شهری گام بردارد تا ناهمگونی به وجود آمده را کاهش و از آلودگی بصری شهر کاسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اهمیت استفاده از نمادهای قدیمی و هویت بخش فرهنگی در توسعه و تقویت کمی و کیفی مبلمان و سیمای شهری شهرداری باغبادران تلاش کرده است با استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی شهر و میدان دادن به آنها از نمادهای مختلف در راستای زیباسازی فضاهای شهری استفاده کند.

شهردار باغبادران تصریح کرد: با توجه به نقش زیباسازی منظر شهر در افزایش نشاط شهروندان در ایام نوروز توجه ویژه‌ای به زیباسازی و فضاسازی محیطی با نصب المان‌های مختلف و همچنین نورپردازی سطح شهر داشته ایم تا از یک سو شاهد پیوند هنر با شهرسازی باشیم و از سوی دیگر پایداری شهر به واسطه این پیوند رقم بخورد.

وی با بیان اینکه نقاش‌هایی زیبا بر روی دیوارهای شهر زیبایی خاصی را خلق می‌کند، ادامه داد: مدیریت شهری باغبادران برای زیباسازی شهر فراتر از ایجاد فضا سبز شهری گام برداشته و با استفاده از ظرفیت هنرمندان شهر تصاویر بهار باغبادران را بر دیوارهای شهر نقاشی کردند تا روحی تازه به شهر بخشیده شود.

امینی با اشاره به اجرای بیش از ۵۰ المان شهری توسط هنرمندان بومی شهر باغبادران، اضافه کرد: در راستای اجرای المان‌های شهری به هنرمندان بومی شهر اجازه داده شد المان‌ها را خود ایده‌پردازی، طراحی و اجرا کنند و در ایده‌پردازی و اجرا مدیریت شهری دخالت چندانی نداشت تا آنان بتوانند آنچه در ما فی الضمیر خود دارند را به مرحله اجرا برسانند و آثار هنری خلق شده را در معرض عموم شهروندان قرار دهند.

وی عنوان کرد: هنرمندان بومی شهر باغبادران ظرفیت آن را دارند تا در زمینه‌های مختلف از جمله فرهنگ، ارزش‌ها و باورهای سنتی شهر مدیریت شهری را یاری کنند تا با گره‌زدن هنر به کالبد شهر علاوه بر افزایش زیبایی‌های بصری و بهبود منظر شهری، آرامش و نشاط شهروندان افزایش یابد.

شهردار باغبادران با اشاره به استفاده از گل‌های تولید شده در گلخانه مکانیزه شهرداری برای زیباسازی شهر، خاطرنشان کرد: شهرداری با احداث گلخانه مکانیزه، به سمت پویایی بیشتر فضای سبز شهری، کاهش و صرفه‌جویی اقتصادی در هزینه‌های مدیریت شهری گام برداشت و در این مسیر موفق به اخذ گواهی تولید گلخانه‌ای از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان شد.

وی یادآور شد: احداث شهرک گلخانه مکانیزه در شهر باغبادران سبب شد علاوه بر حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه‌ها، بالندگی و زیبایی فضای سبز شهری و گسترش آن شاهد باشیم به گونه‌ای که صد در صد گل‌کاری انجام‌شده در سطح شهر با استفاده از گل و گیاه تولید شده در گلخانه شهرداری انجام گرفت.

کد خبر 491541

منبع: ایمنا

کلیدواژه: باغبادران شهرداری باغبادران هنرمندان شهرهاي ايران شهر المان شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری باغبادران هنرمندان بومی شهر مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۵۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با جوندگان شهری با راهکار‌های جدید شهرداری مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره محیط زیست، سلامت و امینی شهرداری مشهدگفت:جوندگان از جمله موش‌ها، محیط انسانی را به طریق مختلفی تهدید کرده و علاوه بر خسارات بهداشتی و اقتصادی فراوان، میزبان یا منبع بیماری‌های متعددی هستند.

 محمد پذیرا  افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده موش‌ها حدود ۳۵ نوع بیماری مختلف از جمله هاری، طاعون، لپتوسپیروز، حصبه، یرسینیوزیس، تیفوس، تولارمی را به انسان منتقل می‌کنند که این مهم، به روزرسانی مستمر روش‌های مبارزه و شناخت پیوسته رفتار و عادات این حیوانات باهوش را می‌طلبد.

او گفت: در سالیان اخیر با مطالعات علمی و استفاده از روش‌های متنوع در شهر مشهد، تعداد کانون جوندگان از ۶۰ به ۸ کانون کاهش پیدا کرده است.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: فرآیند مطالعاتی شناخت تنوع گونه‌ای جوندگان آفت شهری و حاشیه شهر و ارائه راهکار‌های نوین مبارزه تلفیقی با آنها به صورت ویژه برای اولین بار در مشهد آغاز شده است و با برنامه‌ریزی بلند مدت، کاهش کانون‌های جوندگان شهری و توسعه پایدار بهداشت شهری امکان‌پذیر خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری
  • آشکارسازی المان‌های ترافیکی در بزرگراه‌های منطقه ۱۹
  • انجام بزرگترین تونل نوری در بلوار پیامبر اعظم(ص)/جانمایی بیش از ۲۰۰ المان شهری در قم
  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکار‌های جدید شهرداری مشهد
  • بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد
  • تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست
  • پیشروی مشهد در حوزه هوشمندسازی
  • «مرادیان‌نژاد» مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان شد
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد