Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@22:20:31 GMT

ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تدبر در قرآن است

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۵۵۱۲

ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تدبر در قرآن است

خیری صالحی از حافظان اهل سنت قرآن کریم در استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در قرآن سفارش‌های بسیار زیادی به استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان شده است و خداوند ماه مبارک رمضان را بهترین و برترین ماه قرار داده است.

وی شب‌های قدر را بهترین فرصت در ماه مبارک دانست و ادامه داد: یکی از بزرگترین امتیازات ماه رمضان قرار گرفتن شب قدر در این ماه است؛ شبی که بهتر از هزار ماه است، شب عظیمی که قرآن در آن نازل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حافظ کل قرآن کریم خاطرنشان کرد: شبی سرشار از رحمت و عظمت و برکت، شبی که فرشتگان و جبرئیل در آن به سوی آسمان دنیا نازل می‌شوند

وی با بیان اینکه قرآن کریم کتابی جامع و کامل است اضافه کرد: قرآن سرشار از رهنمودهای الهی است که قلب انسان را صیقل می‌دهد و هدایت زندگی دنیوی و اخروی را به همراه دارد.

صالحی ادامه داد: قرآن در شب قدر و در ماه رمضان نازل شده تا برکت این ماه بزرگ را مضاعف کند و این ماه عظیم فرصتی برای تلاوت و تدبر در قرآن است.

وی بیان کرد: خداوند ماه رمضان را فرصتی برای ما مسلمانان قرار داده است تا از فضائل آن بهرمند شویم و از کتاب الهی بهترین و بیشترین استفاده را ببریم.

کد خبر 5208332

منبع: مهر

کلیدواژه: قران قرآن ماه مبارك رمضان بوشهر قرآن کریم ویروس کرونا روز قدس روز جهانی قدس بوشهر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا عکس استانها گرگان واکسن کرونا شب قدر فلسطین اردبیل ماه مبارك رمضان ماه مبارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۵۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حجت سالاری مکی صبح یکشنبه در شورای فرهنگ عمومی ضمن تشکر از اقدام ارزشمند فراجا در اجرای قوی‌تر طرح نور اظهار کرد: توجه به محتوای قرآنی و روایی و به خصوص تدبر در معارف سوره نور می‌تواند به صورت ضمن خدمت کارکنان و نیز کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های آشنایی با مبانی عفت ورزی و غیرتمندی ویژه دانش آموزان و نوجوانان برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: تولیدات هنری و رسانه‌ای که رعایت ذائقه همه رده‌های سنی را داشته باشند با استفاده از ظرفیت نخبگانی دانش آموزان و نوجوانان در سطح ملی و استانی از الزامات موفقت آمیز اجرای این طرح نور است که امیدواریم شورای فرهنگ عمومی این مسئله را پیگیری و جزو دغدغه‌های اصلی خود قرار دهد.

سالاری ادامه داد: طرح تدبر در سوره نور به موازات طرح نور فراجا به صورت گسترده در قالب‌های مختلف با همراهی مجموعه‌های مردمی و قرآنی در استان اجرا خواهد شد تا گامی در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برداشته شود.

گفتنی است طرح تدبر در سوره نور در قالب ضمن خدمت ویژه کارکنان دولت در خراسان جنوبی مصوبه شورای فرهنگ عمومی قرار گرفت و مورد موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه واقع شد.

کد خبر 6088404

دیگر خبرها

  • طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود
  • جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان
  • آشوبی: پرسپولیس در این بازی فرصت اشتباه ندارد
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • رونق کنسرت‌ها تهدید یا فرصت؟