Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@23:01:56 GMT

میوه‌های خوشمزه که خواب راحت به شما هدیه می‌دهند

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۵۵۲۷

میوه‌های خوشمزه که خواب راحت به شما هدیه می‌دهند

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سایت پزشکی "elconsolto" گزارشی را در مورد مشکلات افراد مبتلا به بی خوابی و ناتوانی در خواب که آن‌ها را به استفاده از قرص‌های خواب آور یا انواع مختلف آرام بخش سوق می‌دهند، منتشر کرد.

جدا از این نوع داروها، می‌توان از برخی مواد مغذی نیز استفاده کرد که با بی خوابی مقابله می‌کنند و جایگزین خواب آورهای مختلف می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین این غذاها بادام است که علاوه بر چربی‌های غیر اشباع نشده حاوی فیبر و آنتی اکسیدان است و به ترشح هورمون تنظیم کننده خواب یعنی هورمون ملاتونین کمک می‌کند.

همچنین کیوی نیز علاوه بر ارزش غذایی بالا و فواید مختلفی که دارد، به تنظیم چرخه خواب کمک می‌کند، زیرا حاوی ماده سروتونین است. ماهی چرب نیز به ترشح این هورمون کمک می‌کند.

موز نیز منبع غنی از منیزیم و حاوی تریپتوفان است که به تنظیم خواب کمک می‌کند.

بابونه هم که حاوی آنتی اکسیدان‌های مرتبط با گیرنده‌های خاصی در مغز است به کاهش احساس بی خوابی و تنظیم خواب کمک می‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 فطریه نشست وین دعای روز بیست و ششم رمضان خواب میوه خواب راحت نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 فطریه نشست وین دعای روز بیست و ششم رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۵۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه سوسیس جگر گاو توسط زوج پرتغالی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه خوشمزه‌ترین سیب زمینی تنوری پنیری (فیلم) طرز تهیه جوجه کباب زغالی توسط ذوج جوان غارنشین (فیلم) طرز تهیه کوکی زنجبیلی، ترد و خوشمزه (فیلم)

دیگر خبرها

  • دلیل کیفیت خواب پایین تر زنان نسبت به مردان مشخص شد
  • دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند
  • خواب کافی و راحت یکی از پایه‌های اصلی سلامتی است
  • عوارض مصرف بیش از اندازه میوه
  • دلایل افزایش وزن که از آن بی خبر هستید
  • طرز تهیه سوسیس جگر گاو توسط زوج پرتغالی (فیلم)
  • اگر مدام خسته هستید، این مورد را چک کنید
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • زنان کمتر می‌خوابند و استرس بیشتری دارند
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ چگونه تلفن هوشمند چرخه زیستی را مختل می‌کند؟