Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - دود بی‌تدبیری حوزه مسکن مسئولان در چشم مردم نطنز می رود به نحوی که دلالان در بازار مسکن جولان می‌دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  نطنز ، مسکن یکی از مهمترین نیازهای زندگی خانواده است اما در حال حاضر با توجه به افزایش بسیار زیاد قیمت زمین، مصالح ساختمانی، آهن آلات و سایر هزینه‌های جانبی برای ساخت یک مسکن معمولی، این نیاز زندگی به دغدغه‌ای برای خانواده‌ها به ویژه جوانان تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌هایی که در کارهای ساخت و ساز فعالیت دارند حتما با این موضوع و انتظار برای تامین مصالح و به طور ویژه آجر آشناتر هستند و خیلی وقت‌ها پس از گذر از هفت خوان رستم، سپس با قیمت بالا شاید بتوانند مصالح مورد نیاز خود را تامین کنند.

اما در این آشفته بازار آنچه که به نظر می‌رسد بی‌توجهی به تبعات گرانی مصالح ساختمانی است چراکه این موضوع شرایط خانه‌دار شدن مردم را سخت‌تر می‌کند و در نهایت رکود تورمی در حوزه مسکن را رقم می‌زند و در ماه‌های اخیر با وجود اینکه قیمت مسکن سر به فلک کشیده، دولت هیچ اقدامی برای کنترل آن انجام نداده و تنها محدود به مصاحبه‌ها و امضای تفاهمنامه‌هایی در زمینه ساخت مسکن ملی شده است.

وضعیت اقتصاد کشور و گرانی تورم تا جایی به آن دامن زده است که نه کسی توان خرید ملک دارد و نه مالکی حاضر به فروش ملک است زیرا معتقد است قیمت مسکن بازهم بالاتر می رود و در چند مدت اخیر هم مجلس اعلام کرده برای کاهش قیمت مصالح ساختمانی به دولت فشار می‌آورد تا نرخ این اقلام کاهش یابد،
تغییر روزانه، ساعتی و حتی لحظه‌ای در قیمت‌ها علاوه بر بخش کالاهای اساسی سبد خانوار، مدت‌ها است که به حوزه مصالح ساختمانی و مواد اولیه ساخت و ساز هم کشیده شده و مشخص نیست با این بی‌ثباتی که در بازار وجود دارد و با بی‌انگیزگی سازندگان مسکن چه اتفاقاتی در انتظار صنعت ساختمان کشور است.

رحمت‌الله فیروزی‌پور عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نطنز پیرامون افزایش قیمت مصالح ساختمانی اظهار داشت: ‌مصالح ساختمانی به تبع سایر افزایش قیمت‌ها در همه عرصه‌ها نیز افزایش سر سام آور داشته است که همه موارد به هم ارتباط دارد.

تعلل دولت در قبال حق و حقوق کارگران/ "حق مسکن کارگران" هنوز تصویب نشده استافزایش 1000درصدی هزینه ساخت مسکن در دولت روحانی/ تولید مسکن یک بیمار در حال احتضار استطرح ارائه مسکن حمایتی برای اقشار ضعیف جامعه اجرا می‌شود

نماینده نطنز و بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه جوانان برای تامین مسکن ناتوان هستند علت‌های متعدد دارد از جمله نداشتن شغل مناسب، عدم درآمد کافی، گرانی زمین و  مصالح ساختمانی و عدم تامین تسهیلات است.

وی تاکید کرد: می‌طلبد مسئولان ذی ربط در خصوص ساماندهی و نظارت بر قیمت مصالح مورد نیاز ساختمان از آهن، سیمان، سنگ، کاشی، سرامیک و درب و پنجره و غیره تدابیر لازم را اتخاذ و اجرا کنند.

فیروزی‌پور افزود: کمیسیون عمران مجلس در جلسات متعدد با وزیر صنعت و معدن و تجارت علت گرانی را در کمیسیون مورد بررسی و از وزارت مربوطه درخواست اعمال نظارت و فراهم‌ کردن نیازمندی‌های مردم ملزم کرده است.

نماینده مردم نطنز و بادرود و قمصر به لزوم همکاری دولت و مجلس برای نظارت بیشتر بر بازار مصالح ساختمانی تاکید کرد و گفت: باید دولت و مجلس در کنار یکدیگر برای این موضوع تصمیم‌های مهمی بگیرند تا اقشار کم درآمد و نیازمند مسکن، بیشتر از این آسیب نبینند.

حسن شکاری، یکی از فروشندگان مصالح ساختمانی در بادرود در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص وضعیت بازار مصالح ساختمانی گفت: با شیوع کرونا در کشور و کاهش واردات و صادرات، قیمت مصالح ساختمانی با افزایش نرخ و کمبود در بازار مواجه شده است.

وی به گرانی مسکن اشاره کرد و افزود: اگرچه صنعت ساختمان‌سازی در پی گران شدن مصالح ساختمانی دچار مشکل و رکود شده است اما ملک‌هایی که تا چند ماه پیش برای فروش راکد مانده بودند امروز مشتری زیادی پیدا کرده‌اند و البته خرید و فروش هم دچار پیچیدگی‌های متعدد شده است.

مجتبی چاکری پیمانکار ساختمانی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از بی‌توجهی مسئولان به مسئله مهم گرانی گلایه کرد و اظهار داشت: قیمت میلگرد و سیمان افزایش چشم‌گیری داشته است در حالی که هیچ کدام از این‌ها وابستگی چندانی به نرخ دلار ندارند و این امر نتیجه بی‌برنامگی و عدم نظارت مسوولین بر بازار را می‌رساند و همین بی‌کفایتی، عرصه جولان دلالان را باز گذاشته تا دود افزایش قیمت مصالح ساختمانی، باز هم به چشم مردم برود.

انتهای پیام/801/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت مصالح ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۵۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت فروش آپارتمان در مناطق 22گانه تهران (+عکس)

بازار عرضه «فایل فروش آپارتمان» در شروع ماه دوم از سال 1403، با یک تغییر محسوس نسبت به فروردین روبه‌رو شده است؛ افزایش نسبی فروشنده‌‌‌ها.

به گزارش دنیای اقتصاد، نتایج تحقیقات میدانی دنیای‌اقتصاد از بازارهای آنلاین معاملات مسکن در شهر تهران حاکی است، برخلاف هفته‌‌‌های ابتدای سال‌جاری که در برخی از محله‌‌‌های انتخابی متقاضیان خرید آپارتمان، فایل عرضه وجود نداشت و در دیگر محله‌‌‌ها، تعداد فایل‌‌‌ها بسیار ناچیز بود، در حال حاضر نبض عرضه تغییر کرده است.

بازار مسکن به شکل سنتی در شروع هر سال با کاهش شدید عرضه فایل روبه‌رو می‌شود به‌طوری که مالکانی که قصد فروش آپارتمان دارند منتظر رصد چشم‌‌‌انداز قیمت‌ها و متغیرهای موثر بر نبض مسکن می‌‌‌مانند و در میانه بهار به تدریج وارد بازار می‌‌‌شوند. امسال اما علاوه بر این رفتار سنتی، دو متغیر بیرونی بسیار موثر بر نبض قیمت مسکن، در وضعیت بسیار خاص قرار گرفت.

این دو متغیر شامل ریسک‌‌‌ غیراقتصادی مرتبط با اوضاع منطقه –تنش‌‌‌های سیاسی حوزه بین‌الملل همچون جنگ- و همچنین نوسانات نرخ دلار بود.

بازار مسکن طی ۶سال گذشته همواره تحت‌تاثیر متغیرهای بیرونی بوده و تغییر جهت وضعیت این متغیرها یا تشدید نوسانات آنها، ابتدا روی رفتار تقاضای سرمایه‌‌‌ای ملک و سپس روی سمت عرضه و قیمت مسکن تاثیرگذار بوده است.

 از وضعیت کنونی فایل‌‌‌های فروش آپارتمان در ۲۲ منطقه تهران و بیش از ۱۰۰محله شهر حاکی است، در حال حاضر میانگین قیمت پیشنهادی فروشنده‌‌‌ها برای واحدهای مسکونی با میانگین مساحت ۸۰ مترمربع و عمربنای ۸ سال، رقمی معادل ۸۶ میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان در هر مترمربع است.

در اولین هفته‌‌‌کاری بازار مسکن ۱۴۰۳، در همین ستون، گزارشی از وضعیت فایل‌‌‌های فروش آپارتمان در محله‌‌‌های منتخب ۲۲ منطقه تهران به چاپ رسید که در آن زمان، میانگین قیمت پیشنهادی در فایل‌‌‌های آپارتمانی، ۸۴ میلیون تومان در مترمربع برآورده شده بود.

به این ترتیب تورم در فایل‌‌‌های فروش آپارتمان طی این مدت حدود ۳‌درصد است.

با این حال، برحسب حجم عرضه و مقایسه آن با حجم تقاضای خرید در بازار فروردین، «قیمت قطعی در معاملات انجام شده»، احتمال خیلی زیاد با «قیمت پیشنهادی» تفاوت داشته است و حتی تورم مسکن نیز نرخ دیگری می‌تواند باشد.

هنوز بانک مرکزی گزارش معاملات مسکن فروردین که «قیمت قطعی» از آن استخراج می‌شود را منتشر نکرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن
  • آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می شود؟
  • انتشار آگهی املاک در دیوار و شیپور مسدود می‌شود | فقط به یک شرط امکان ثبت آگهی وجود دارد
  • قدردانی خانواده مرحوم آیت الله امامی کاشانی از مردم و مسئولان
  • جدیدترین قیمت فروش آپارتمان در مناطق 22گانه تهران (+عکس)
  • نرخ خرید بازار مسکن در تهران؛ خرید مسکن در زمزم با ۲.۵ میلیارد
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم
  • در دام دلالان خرید و فروش «امتیاز نهضت ملی مسکن» نیفتید