Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@12:06:55 GMT

کووید-۱۹ خفیف، آسیب بلندمدت به قلب را در پی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۵۵۸۹

کووید-۱۹ خفیف، آسیب بلندمدت به قلب را در پی ندارد

پژوهشگران انگلیسی در بررسی جدید خود دریافته‌اند که شاید کووید-۱۹ خفیف، آسیب‌های بلندمدت به قلب را در پی نداشته باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گلف‌نیوز، پژوهشگران "کالج دانشگاهی لندن"(UCL) در بررسی جدید خود دریافته‌اند که احتمال کمی وجود دارد که نوع خفیف کووید-۱۹، آسیب‌های بلندمدت به ساختار یا عملکرد قلب را در پی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران باور دارند که یافته‌های این پژوهش باید به مردم اطمینان خاطر دهند زیرا این یافته‌ها به بیشتر مردمی مربوط هستند که به کووید-۱۹ خفیف یا بدون نشانه مبتلا می‌شوند.

"توماس تریبل"(Thomas Treibel)، از پژوهشگران این پروژه گفت: جدا کردن تاثیر کووید-۱۹ بر قلب، یک چالش به شمار می‌رود اما ما در مرحله‌ای از همه‌گیری قرار داریم که می‌توانیم پیامدهای بلندمدت کووید-۱۹ را بر سلامت قلب و رگ‌های خونی مورد بررسی قرار دهیم.

پژوهشگران در این پروژه، ۱۴۹ نفر از کادر درمان را مورد بررسی قرار دادند. آنها نمونه‌های خون، بزاق دهان و سواب بینی را طی ۱۶ هفته مورد بررسی قرار دادند.

آنها شش ماه پس از ابتلای شرکت‌کنندگان به کووید-۱۹ خفیف، ساختار و عملکرد قلب را با بررسی اسکن‌های ام‌آرآی ۷۴ نفر از کادر درمان مورد بررسی قرار دادند و به مقایسه آنها با اسکن‌های ۷۵ فرد سالم پرداختند که پیشتر به کووید-۱۹ مبتلا نشده بودند.

آنها هیچ تفاوتی را در اندازه یا مقدار عضله بطن چپ یا توانایی قلب در پمپاژ خون پیدا نکردند.

میزان التهاب قلب و ویژگی ارتجاعی آئورت نیز بین دو گروه ثابت بود.

هنگامی که پژوهشگران به تجزیه و تحلیل نمونه‌های خون پرداختند، شش ماه پس از ابتلا به کووید-۱۹ خفیف، هیچ تفاوتی را در دو نشانگر آسیب عضلانی قلب یعنی "تروپونین"(Troponin) و "NT-proBNP" نیافتند.

پژوهشگران تاکید دارند که این پژوهش باید دوباره روی عموم مردم انجام شود تا نتایج آن مورد تایید قرار بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کووید 19 قلب کادر درمانی کرونا در جهان همه باهم علیه کرونا مورد بررسی قرار کووید ۱۹ خفیف کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۵۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر بروز رسانی دانش پژوهشگران بخش کشاورزی

به گزارش­ خبرگزاری صدا و سیما، حجت‌السلام والمسلمین سیدحسن ربانی در همایش ملی پژوهشگران و مروجان ارشد وزارتخانه گفت: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی مغز روشنگر و قلب تپنده بخش کشاورزی است و پژوهشگران این حوزه در جهت‌دهی، آموزش و ترویج کشاورزان نقش مهمی را ایفا می‌کنند.
وی با بیان این که ایران­ آباد به­ انگیزه­ پژوشگران کشور نیازمند است گفت: پژوشگران به­ کار خود را باور داشته باشند و به آن افتخار کنند.
ربانی، کشاورزان را فرزندان ایران و پژوهشگران را معلم کشاورزان دانست و­ افزود: یکی از شروط موفقیت در جهت‌دهی، آموزش­و ترویج کشاورزان این است که پژوهشگران آنان را دوست داشته باشند.
وی رشد علمی و مطالعه را از ویژگی‌های پژوهشگری عنوان و گفت: دانش پژوهشگران باید به‌روز باشد، زیرا دیگران از این قشر یادگیری می‌کنند.

دیگر خبرها

  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا/ثبت بارش ۱۱۹ میلی متری در شیرآباد
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • ویسی دنبال قرارداد بلندمدت با فولاد در حال سقوط
  • ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
  • برای توسعه لرستان باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم
  • سند چشم‌انداز بلندمدت در حوزه گردشگری قم طراحی شود
  • تاکید بر بروز رسانی دانش پژوهشگران بخش کشاورزی
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • خسارات درمانی صورت ۱۴۰۳