Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@16:53:42 GMT

نصف شدن درآمد مردم جهان تحت تاثیر کرونا

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۵۶۵۹

نصف شدن درآمد مردم جهان تحت تاثیر کرونا

در دو سال اخیر اقتصاد جهانی شاهد یکی از بدترین شرایط خود در نتیجه شیوع ویروس کرونا و تعطیلی گسترده کسب و کارها بود. شمار زیادی از مردم در سراسر جهان کار خود را به شکل موقت یا همیشگی از دست دادند و بخش بزرگی هم با کاهش محسوس درآمدهای خود مواجه شدند. موسسه گالوپ در بررسی جدید خود دریافته است از هر دو نفر، یک نفر در نتیجه شیوع کرونا با کاهش درآمدهای خود مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق برآورد این موسسه که با مشارکت ۳۰۰ هزار نفر از ۱۱۷ کشور تهیه شده، مجموع درآمد شاغلین جهانی طی این مدت ۱.۶ تریلیون دلار کاهش یافته است.  

در بین کشورهای مختلف، بیشترین کاهش درآمد در تایلند به ثبت رسیده که درآمد شاغلین در آن ۷۶ درصد به نسبت دوران قبل همه گیری کمتر شده است. در طرف مقابل اما سوییسی ها با کاهش ۱۰ درصدی، کمترین خسارت را از کرونا دیده اند. در بولیوی، میانمار، کنیا، اوگاندا، کنیا و اندونزی هم کاهش درآمدها بیش از ۷۰ درصد بوده است. این رقم برای آمریکا هم ۳۴ درصد کاهش عنوان شد.  

در بین بخش های مختلف، فعالین حوزه صنایع غذایی، خرده فروشی و گردشگری متحمل بیشترین کاهش درآمد شده اند. بیش از ۶۵ درصد پاسخ دهندگان از ۵۷ کشور نظیر هند، فیلیپین، بنگلادش و اکوادور گفته اند در نتیجه کرونا به طور موقت یا دایم بیکاری را تجربه کرده اند. در طرف دیگر اما کمترین میزان بروز بیکاری مربوط به اتریش، سوییس و آلمان بوده است. ۳۹ درصد پاسخ دهندگان آمریکایی گفته اند دست کم برای مدتی، در نتیجه کرونا بیکار شده اند.  

همچنین یک مطالعه جداگانه توسط موسسه آکسفام هم نشان می دهد زنان بیشترین تاثیر را از کرونا دیده اند و درآمد آن ها در مجموع ۸۰۰ میلیارد دلار کمتر شده است. نرخ بیکاری در بسیاری از کشورهای جهان سال قبل رکوردهای جدیدی را به ثبت رساند.  

223224

کد خبر 1513166

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اقتصاد جهان ویروس کرونا درآمد کاهش درآمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۵۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: بخش قابل‌توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد برنامه این وزارتخانه برای افزایش رفاه اجتماعی در سال جدید اظهار کرد: در سال گذشته در حوزه عدالت اجتماعی کار‌های مؤثر و مفیدی را انجام دادیم. ابتدا برای شناسایی نیازمندان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سامانه‌ای تعریف شد، تا میزان درآمد و دهک‌های درآمدی را، نه به‌صورت پیمایشی و نمونه‌گیری بلکه به‌صورت واقعی صفر تا صد برای کل جمعیت ۸۶ میلیونی کشور مشخص کنیم.

مرتضوی بیان کرد: مشاغل و درآمد همه افراد کشور شناسایی و گروهی که زیرخط فقر هستند، مشخص شدند. یعنی ما خط فقر، فقر شدید و فقر مطلق را تعریف کردیم و اکنون با قاطعیت عرض می‌کنم که بخش قابل‌توجهی از فقر شدید کشور کاسته شده است.

وزیر کار تأکید کرد: از جنبه کمک‌هایی که کمیته امداد و سازمان بهزیستی انجام می‌دهند، در دهک‌های اول، دوم و سوم نه ما و نه کمیته امداد کسی را در صف نداریم و اعلام می‌کنم اگر کسی تصور می‌کند استحقاق تحت پوشش قرار گرفتن را دارد حتماً به کمیته امداد و سازمان بهزیستی مراجعه کند. شایان‌ذکر است منابع برای رسیدگی به این افراد به‌اندازه کافی پیش‌بینی‌شده است.

وی افزود: از دیگر اقدامات ما برای ایجاد عدالت اجتماعی، افزایش سنواتی حقوق دهک‌های پایین و مستمری‌بگیران و تهیه بستری برای ایجاد سالی یک‌میلیون فرصت شغلی است تا نرخ بیکاری کاهش پیدا کند. ما الآن در محدوده نرخ بیکاری ۷ درصدی هستیم و امیدواریم در سنوات آینده بازهم بتوانیم نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: فراهم کردن آموزش فنی حرفه‌ای، ایجاد بستر‌های مناسب و فرایند استادشاگردی ازجمله اقدامات ما در کاهش نرخ بیکاری بوده است.

وزیر کار تصریح کرد: دولت همه تلاش خود را برای مدیریت تورم انجام می‌دهد و سال گذشته نیز بر اساس گزارش‌های مراکز رسمی، تورم رو به کاهش بود؛ امسال نیز امیدواریم این روند کاهشی ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

راحله کاویار

دیگر خبرها

  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • چه بر سر طبقه متوسط آمد؟
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • ببینید | تاثیر آب و سرکه سیب در کاهش وزن
  • وزیر کار: بخش قابل‌توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است
  • کاهش سهم سفر برای اقشار کم درآمد
  • کیفیت و پایداری درآمد‌های مالیاتی و حفظ رضایت مردم، اولویت نظام مالیاتی است
  • آیت‌ الله سبحانی: مرد باید ببیند پول مالیات کجا خرج می‌شود
  • غول پوشاک ورزشی ۷۴۰ کارمند خود را اخراج کرد