Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@12:20:56 GMT

دولت در بحث بیماریابی کرونا همکاری لازم را نداشت

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۵۸۵۴

دولت در بحث بیماریابی کرونا همکاری لازم را نداشت

مسلم چشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اهداف طرح شهید سلیمانی گفت: هدف‌گیری این طرح قطع زنجیره ویروس و درمان است، در تفاهم‌نامه‌ای که از ابتدا با وزارت بهداشت داشتیم طرح غربالگری را اجرا کرده و حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد مردم را غربالگری کردیم و با آسیب‌شناسی طرح غربالگری به طرح شهید حاج قاسم سلیمانی رسیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین راستا نیز سه تیم را در نظر گرفتیم که بحث بیماریابی فعال، نظارت بر رعایت پروتکل‌ها و تیم حمایتی برای خدمت به افراد کرونایی انجام شد.

چشمی در ادامه یادآور شد: در این راستا ستاد بسیج در مجموعه استان‌ها، نواحی، حوزه‌ها، دانشگاه‌های علوم پزشکی، مراکز درمانی، هلال احمر و باقی مراکز مرتبط یک تیم بزرگ شدند.

وی با بیان اینکه این طرح در ابتدا چهار ماهه بود و به تدریج قبل از عید طرح تشدید را ارائه کردیم، عنوان کرد: در این طرح به دنبال این بودیم که بیماریابی فعال را شدت ببخشیم و اطرافیان بیمار را ایزوله کنیم. این طرح خوبی بود و مبنای علمی داشت اما همکاری لازم انجام نشد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی با اشاره به اینکه در این طرح دو گروه کار انجام می‌دهیم، اظهار کرد: مجموعه‌ای از کارها ایجابی و یک سری کارها سلبی است که در وزارت کشور متمرکز شده و آنها باید به عنوان قرارگاه عملیاتی کمک کنند. مثل کنترل ورود و خروج‌ها، کنترل رفت و آمدها، اعمال محدودیت‌ها همه از وظائف این بخش بود که متأسفانه در این بخش کمک خوبی نشد و ما در این حوزه موفق نبودیم.

چشمی عنوان کرد: اخیراً به گام پنجم رسیدیم، در این گام این سه تیم کار خودشان را انجام می‌دهند. علاوه بر اینکه در حوزه نظارت کمک بیشتری به مجموعه بهداشت و درمان می‌کنیم چون ۲۲ قشر در بسیج داریم و در گام پنجم قرار شد که هر ۲۲ قشر در حوزه رعایت پروتکل‌ها نقش بیشتری داشته باشند.

وی ابراز داشت: موضوع دیگر واکسیناسیون عمومی است که ما در واکسیناسیون هم کمک بسیاری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت همکاری خوبی با بسیج داشت، اضافه کرد: اما مجموعه دولت آن طور که انتظار داشتیم کمک نکرد و می‌توانست همکاری بهتری با ما داشته باشد. به ویژه آنکه اگر در بخش‌های سلبی و پشتیبانی کمک بیشتری می‌شد قطعاً می‌توانستیم موفق‌تر عمل کنیم، البته قول‌هایی داده شده تا برای آینده کمک بیشتری شود.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور با تأکید بر اینکه هر جا استانداری و فرمانداری، علوم پزشکی همکاری خوبی داشتند در کنترل بیماری موفق بودیم و هر جا این همکاری خوب نبوده بیماری هم شدت بیشتری داشته، تصریح کرد: در برخی از شهرها بسیج دست تنها بود و توفیقی نداشتیم، مثلاً در همین گام چهارم، در هر صورت بخشی از وظائف به دولت برمی‌گردد، از طرف دیگر مردم هم رعایت نکردند در همین ایام نوروز ویروس هم چرخید و تمام استان‌ها را قرمز کرد.

چشمی در خصوص همکاری‌های بسیج با وزارت بهداشت در حوزه واکسیناسیون نیز بیان کرد: در خصوص واکسیناسیون یک سند ملی راهبردی تدوین شده و آنجا هم گام‌بندی شده و قرار است در گام پنجم به وزارت بهداشت در این حوزه نیز کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در هر صورت این یک کار تیمی است و کسی اینجا به دنبال سهم‌خواهی نیست، ما همه به دنبال کنترل اپیدمی هستیم و قرار نیست در اینجا پرچم دولت یا مجلس بالا رود. لذا مجموعه‌ها و تیم‌ها قشری و سیاسی به موضوع نگاه نکنند، این یک کار ملی است و همه باید دست به دست دهیم تا یک برگ زرینی در مجموعه اقدامات جمهوری اسلامی ثبت شود.

کد خبر 5207924 ساناز باقری راد

منبع: مهر

کلیدواژه: بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هیئت دولت ویروس کرونا ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ستاد ملی مقابله با کرونا مامایی علیرضا رئیسی کووید 19 علیرضا زالی اهدای خون سازمان بیمه سلامت سلامت روان سعید نمکی سالمندی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۵۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکمانچای شهرستان شد

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی از تبدیل بخش ترکمانچای به شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، تراب محمدی ضمن اعلام این خبر گفت: این اقدام در راستای سیاست محرومیت زدایی دولت سیزدهم و رعایت عدالت در جهت ارائه خدمات بهتر به مردم شریف منطقه و با توجه به پیگیری‌های اهالی بخش ترکمانچای با رای هیات دولت انجام گرفت. 

وی اضافه کرد: فرایند لازم برای ایجاد فرمانداری ترکمانچای در سه ماه آینده انجام خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: اقدامات کارشناسی لازم برای انجام این مهم توسط کارشناسان معاونت سیاسی استانداری آذربایجان شرقی و همچنین با نظر مساعد کارشناسان تقسیمات کشوری وزارت کشور در چندین مرحله بررسی و انجام شد.

وی بیان کرد: لازم می‌دانم از زحمات وزیر محترم کشور و هیات محترم دولت در این زمینه سپاسگزاری کنم. 

وی یادآوری کرد: ضمنا چندین بخش دیگر از جمله مهربان در حال تبدیل به شهرستان هستند و کارهای کارشناسی مرتبط با آن‌ها در حال انجام است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، شهرستان ترکمانچای با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت در فاصله حدود ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرق تبریز واقع شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آیا پیرترین مرد جهان در آذربایجان شرقی است؟ زیدآبادی: ظریف؛ ترکمانچای و خرافات

دیگر خبرها

  • بخش ترکمانچای آذربایجان شرقی شهرستان شد
  • واگذاری حداکثری سهام سرخ آبی‌ها به دو کنسرسیوم بانکی و پتروشیمی
  • ترکمانچای شهرستان شد
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • بیماریابی در بوشهر افزایش یافت/ تقویت مراکز مراقبت سلامت در استان
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • آمادگی بسیج برای همکاری با دستگاه‌های متولی و مجری امر حجاب
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • متولیان میدان عرضه دام در حذف واسطه‌گران همکاری کنند