Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@02:24:26 GMT

آغاز واکسیناسیون گروه های سنی ۷۵ تا ۸۰ سال در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۵۸۶۸

آغاز واکسیناسیون گروه های سنی ۷۵ تا ۸۰ سال در استان مرکزی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک از آغاز واکسیناسیون گروه های سنی بالای ۷۵ سال از امروز ۲۰ اردیبهشت ماه در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی علیمحمدی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفتگو با دیارآفتاب؛ گفت: از فردا مورخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، افراد بالای ۷۵ سال واکسینه می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: واجدین شرایط طبق دعوت تلفنی فراخوان داده می شوند و می توانند به مراکز بهداشت شهر و شهرستان های استان مرکزی مراجعه نمایند.

وی تصریح کرد: در شهر اراک سالن شهید ساکی واقع در خیابان دانشگاه بلوار کشاورز و سالن ورزشی یادگار امام واقع در کوی رضوی واکسیناسیون این گروه ها را انجام می دهند.

علی محمدی تاکید کرد: به منظور جلوگیری از ایجاد ازدحام تنها افرادی که با آنها تلفنی تماس گرفته می‌شود، مراجعه نمایند و تصمیم داریم که در دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه بیست الی بیست و دوم اردیبهشت ماه واکسیناسیون اکثریت این گروه را انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد:۱۲ هزار دوز واکسن برای این گروه اختصاص داده شده و طبق آمارها حدود ۲۲ الی ۲۳ هزار نفر گروههای سنی بالای ۷۵ سال هستند، که نیاز به پارت ۱۲ هزار دوز دیگر می باشد و احتمالاً در یک دوره ۱۰ روزه واکسیناسیون این گروه انجام شود.

انتهای پیام /

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۵۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در مشهد اجرا می‌شود

زهرا نهبندانی رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هرچند تلاش‌ها برای تحقق اهداف برنامه ریشه کنی فلج اطفال در دو کشور همسایه و بومی فلج اطفال (افغانستان و پاکستان) همچنان تداوم دارد، اما افزایش تردد به داخل کشور به دنبال تحولات سیاسی کشور‌های همسایه و همچنین پوشش پایین واکسیناسیون جاری و تکمیلی در برخی مناطق این دو کشور، نشان دهنده خطر بالای ورود ویروس به کشورمان است.

او با بیان اینکه تداوم وضعیت عاری از فلج اطفال طی سال‌های اخیر، نشان از تلاش کارکنان بهداشتی برای دستیابی به پوشش بالای واکسیناسیون جاری و انجام با کیفیت عملیات ایمن سازی تکمیلی سالیانه است افزود: بر اساس توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت، برای حفظ این دستاورد بزرگ و به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ویروس فلج اطفال لازم است عملیات ایمن سازی تکمیلی سالانه انجام شود.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این برنامه کلیه مهاجرین خارجی که در اردوگاه‌ها و یا خارج از اردوگاه‌ها اقامت دارند، کلیه خانوار‌های ساکن در کلنی‌ها و محل تجمع عمده مهاجرین خارجی، کلیه مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار، کلیه کودکان زیر ٥ سالی که احتمالاً همراه مادران خود در زندان‌ها اقامت دارند و کلیه نقاطی که به تشخیص معاونین بهداشت پوشش نوبت سوم فلج اطفال آنها کمتر از ٩٥ درصد است تحت پوشش واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال قرار می‌گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در مشهد اجرا می‌شود
  • آغاز مرحله سوم طرح انتقال آب سد کمال صالح اراک
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • آغاز به کار دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در وزارت بهداشت
  • آغاز عملیات اجرایی فاز ‌سوم طرح آبرسانی رینگ جنوبی اراک
  • آغاز واکسیناسیون ۳۰۰ هزار راس دام در استان همدان
  • افتتاح سایت زلزله نگاری مرکزی تا ۲ ماه آتی در دانشگاه اراک
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد
  • سایت زلزله نگاری مرکزی تا ۲ ماه آتی در دانشگاه اراک افتتاح می‌شود