Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@04:16:55 GMT

۳۰ درصد از حجم مطالب کتاب درسی کم شده است

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۵۹۷۵

۳۰ درصد از حجم مطالب کتاب درسی کم شده است

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا کریمی مشاور وزیر آموزش و پرورش در سنجش و ارزشیابی در برنامه تلویزیونی انتهای الوند با اشاره به شرایط برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان اظهار کرد: براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش به جز پایه نهم و دوازدهم در سایر پایه‌های تحصیلی آزمون‌ها به طور غیر حضوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: پایه نهم به دلیل پایان مقطع متوسطه اول و انجام فرآیند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان اگر آزمون استاندارد نداشته باشیم تا یافته‌های دانش‌آموزان را مبتنی بر سنجش تحصیلی حساب کنیم اجحاف در حق آن‌ها خواهد بود همچنین در پایه دوازدهم به دلیل تاثیر در کنکور آزمون حضوری است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در سنجش و ارزشیابی با بیان اینکه امسال امتحانات پایه نهم در سطح مدرسه است، اما طراحی سوالات در سطح مدرسه توسط معلم نیست ادامه داد: براساس استاندارد‌های دقیق آزمون حضوری برگزار می‌کنیم تا شرایط دانش‌آموزان برای انتخاب رشته برابر باشد.

کریمی اظهار کرد: بیش از یک میلیون دانش‌آموز پایه نهم در آزمون حضوری با هم رقابت می‌کنند و در حوزه‌های امتحانی شرایط به گونه‌ای نیست که تجمع آن‌ها زیاد باشد.

او به موضوع حذفیات با توجه به شرایط هم اشاره و بیان کرد: طبق تصمیم‌گیری‌ها وزارت آموزش و پرورش برای طراحی آزمون‌ها ۳۰ درصد از حجم مطالب درسی را کم کرده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در سنجش و ارزشیابی درباره دانش آموزانی که مبتلابه کرونا هستند، تصریح کرد: این افراد می‌توانند در آزمون اواخر خرداد یا آزمون‌های شهریور شرکت کنند همچنین برای پایه دوازدهم هم این شرایط برقرار است.

به گفته او در مقطع ابتدایی هم آزمون پیشرفت تحصیلی برعهده مدرسه و معلم است همچنین آموزش و پرورش سامانه سیدا را طراحی کرده است تا نمرات از سوی معلمان وارد سامانه شود و اولیا با مراجعه به سامانه، کارنامه را دریافت کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش امتحان نهایی آموزش و پرورش دانش آموزان پایه نهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۵۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرفته شدگان استخدامی آموزگاری فردا مشخص می شوند

علی فرهادی درباره اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش گفت: سازمان سنجش پیش از این اعلام کرده بود که نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار را تا پایان فروردین اعلام خواهد کرد و هم‌اکنون منتظر اعلام از سوی آنها هستیم.

وی اظهار داشت: پس از اعلام نتایج اولیه از سوی سازمان سنجش، مرحله ارزیابی تکمیلی و گزینش داوطلبان آغاز خواهد شد و هم‌اکنون کانون‌های ارزیابی در تمام کشور فعال شده‌اند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره زمان اعلام نتایج نهایی گفت: تلاش می‌کنیم مرحله ارزیابی تکمیلی و گزینش تا پایان تیر ماه به اتمام برسد تا در تابستان دوره‌های آموزشی پذیرفته شدگان نهایی برگزار شود و تا اول مهر با آمادگی به کلاس‌های درس بروند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اعلام نتایج آزمون استخدامی معلمان؛ شاید هفته آینده
  • ورود بیش از ۳۸۰۰ معلم به مدارس ابتدایی در استان
  • نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تا فردا اعلام می‌شود
  • پذیرفته شدگان استخدامی آموزگاری فردا مشخص می شوند
  • آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تا آخر فروردین
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴
  • ماجرای به تعویق افتادن سفارش کتاب‌های درسی چیست؟
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده