Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-18@21:29:00 GMT

بالاترین علت تصادفات پایتخت مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۶۱۶۴

بالاترین علت تصادفات پایتخت مشخص شد

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فرماندهی انتظامی تهران بزرگ (فاتب) اعلام کرد: بالاترین علت تصادفات با آمار ۳۴ درصدی، مربوط به بی توجهی به جلو و حواس پرتی رانندگان است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ "احسان مومنی" با اشاره به بررسی آنالیز تصادفات سال ۹۹ افزود: دومین علت حوادث رانندگی در خیابان‌ها و تقاطع‌ها مربوط به عدم رعایت حق تقدم عبور با ۱۶ درصد و در بزرگراه‌ها عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطئمنه و سرعت غیرمجاز حدود ۱۲ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار داشت: حدود ۴۲ درصد متوفیان را عابران پیاده، ۴۴ درصد متوفیان موتورسیکلت سواران و ۱۴ درصد راننده و سرنشینان خودرو را شامل می‌شوند.

به گفته این مقام انتظامی، با توجه به رشد استفاده از موتورسیکلت توسط شهروندان در سال ۹۹ حدود هفت درصد نسبت به سال ۹۸ تعداد متوفیان موتورسیکلت افزایش داشته است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب پایتخت خاطرنشان کرد: بیشترین ساعت وقوع حوادث رانندگی با آمار ۲۶ درصدی در ساعت ۲۰ الی ۱۶ است و حدود ۴۲ درصد در ساعات تاریکی هوا و شب به وقوع پیوسته است.

مومنی گفت: بالاترین سهم متوفیان حوادث رانندگی مربوط به منطقه چهار شهرداری تهران با ۱۲ درصد از کل متوفیان و منطقه ۱۵ شهرداری تهران با ۹ درصد از کل متوفیان و منطقه ۱۹ شهرداری تهران با هشت درصد از کل متوفیان است.

وی به منظور کاهش حوادث رانندگی و جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار به کلیه کاربران ترافیک توصیه کرد: رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را سرلوحه خود قرار دهند به توصیه‌های ایمنی کارشناسان پلیس راهور توجه داشته باشند.

این مقام انتظامی بیان داشت: رانندگان موتورسیکلت حتماً در حین رانندگی از کلاه ایمنی استاندارد استفاده و از تردد در محور‌های بزرگراهی با توجه به سرعت زیاد وسایل نقلیه خودداری کنند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب تاکید کرد: عابران پیاده از تردد و توقف در محور‌های بزرگراهی خودداری کرده و برای تردد از عرض معابر از پل‌های هوایی و گذرگاه‌های عابر پیاده استفاده کنند.

مومنی گفت: رانندگان وسایل نقلیه در حین رانندگی کاملاً به جلو توجه داشته باشند و از اقداماتی مانند استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن و ... که باعث حواس‌پرتی می‌شود خودداری کنند تا شاهد وقوع حوادث دلخراشی در سطح معابر شهر تهران نباشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تصادف فاتب آمار آنالیز حوادث رانندگی پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۶۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری مدیریت حریم پایتخت به شهرداری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیریت حریم ۶ هزار کیلومتری پایتخت به شهرداری تهران واگذار شد. براساس این ابلاغیه ، محدوده حریم از پایین فرودگاه امام تا حریم شهرستان دماوند، مشخص و مقرر شده در جلساتی با مسئولان شهری و استانی ، نوع و ساختار مدیریت حریم پایتخت مشخص شود.

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • نداشتن رانندگی قابل پیش‌بینی، زمینه‌ساز تصادفات است
  • تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
  • سهم بالای عابران پیاده در تصادفات فوتی سال گذشته تهران
  • ۴۱ درصد تصادفات فوتی سال گذشته تهران مربوط به عابران پیاده بود
  • سهم ۴۱ درصدی عابران پیاده در تصادفات منجر به فوت
  • کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت
  • واگذاری مدیریت حریم پایتخت به شهرداری
  • روند کاهشی تصادفات رانندگی نوروزی مهاباد در طول سال هم تداوم یابد
  • کاهش 100درصدی تصادفات در کردستان
  • هشدار پلیس راهور پایتخت: عابران پیاده شب‌ها لباس تیره نپوشند