Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد باقری مقدم گفت: به دستور ستاد ملی کرونا اماکن ورزشی را در زیر گروه سوم قرار داده گرفته‌اند. تا زمانی که نامه‌ی ستاد کرونا مبنی بر بازگشایی باشگاه‌ها به ما ابلاغ شود، باشگاه‌ها همچنان اجازه بازگشایی ندارند. هنوز الویت بندی واکسیناسیون ورزشی به طور رسمی منتشر نشده است.

احمد باقری مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص عدم بازگشایی باشگاه‌ها و اماکن ورزشی و قرارگیری در زیر گروه سه، اظهار کرد: قبل از موج چهارم شیوع کرونا در کشور، اماکن ورزشی در زیر گروه دوم شغلی قرار داشتند همچنین به نظر من اماکن ورزشی باید در زیر گروه دوم مشاغل در دوران کرونا قرار داشته باشند ولی ستاد ملی کرونا اماکن ورزشی را در زیر گروه سوم قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به شرایط نارنجی استان و مکاتباتی که با ستاد ملی کرونا داشتیم، باشگاه‌ها همچنان اجازه بازگشایی ندارند.

وی افزود: تا زمانی که نامه رسمی به اداره کل ورزش و جوانان و هیئت پزشکی ورزشی ابلاغ نشود، باشگاه‌ها باید رعایت کنند و بسته بمانند. ما مکاتباتی داشته‌ایم و منتظر جواب هستیم.

باقری مقدم در خصوص علت قرارگیری باشگاه‌ها در زیر گروه سوم، گفت: با توجه به این که به خوبی پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند و نظارت عالی و کافی بر آن‌ها وجود دارد به مراتب ایمن تر از آرایشگاه‌ها و رستوران‌ها است. من مخالف قرارگیری باشگاه‌ها در زیر گروه سوم هستم. عمل کرد باشگاه‌ها و اماکن ورزشی به صورتی بوده که حداقل ابتلاء و عوارض را در اماکن ورزشی و بین ورزشکاران داشته‌ایم. ورزش نقش مؤثری در پیشگیری و کنترل کننده بیماری دارد. ورزش با ایجاد نشاط و انگیزه در ورزش کار باعث می‌شود از افسردگی و فشارهای روانی در دوران شیوع بیماری کاسته شود. به هیچ عنوان اعتقادی به تعطیلی ورزش در این دوران نداریم.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی اصفهان، در خصوص بازگشایی استخرها، تصریح کرد: استخرها در زیر گروه سوم قرار دارند و در شرایط زرد استخرها می‌توانند فعالیت داشته باشند. امیدواریم در روزهای آینده با زرد شدن شرایط استان اصفهان شاهد بازگشایی تمامی اماکن ورزشی باشیم زیرا در حال حاضر ورزش در شرایط کما قرار دارد.

باقری مقدم با اشاره به باشگاه‌های خاطی در زمان قرنطینه، گفت: در گشت‌های بازرسی که داشتیم در مرحله اول تذکر کتبی داده و در مرحله دوم دستور پلمپ باشگاه‌ها صادر شد. در این مدت ۲۰ باشگاه‌خاطی داشتیم که تعدادی از آن‌ها پلمپ شده اند و تعداد کمی نیز در حال پلمپ شدن هستند.

باقری مقدم با اشاره به لزوم قرارگیری ورزشکاران در الویت‌های واکسیناسیون کرونا، تصریح کرد: هنوز الویت بندی واکسیناسیون ورزشی به طور رسمی منتشر نشده است. ورزشکاران نیز مثل بقیه زیر گروه‌ها باید طبقه بندی شوند. در الویت‌های ابتدایی ورزشکاران تیم‌های ملی و المپیکی هستند که در واکسیناسیون این گروه در حال انجام است؛ همچنین ورزشکاران تیم‌های لیگ‌برتر که باید مسابقات بین‌المللی شرکت کنند. به نظرم در مرحله دوم باید ورزش‌های برخوردی و تماسی مثل کشتی و ورزش‌های رزمی، پیشکسوتان و سالمندان که در حال ورزش هستند و همچنین ورزش‌کاران جانبازان و معلولین در اولویت قرار گیرند. ورزشکاران با بیماری خاص نیز باید در الویت‌های اولیه قرار بگیرند. در نهایت همه باید واکسن بزنند اما با توجه به شرایط موجود باید طبق گروه بندی واکسیناسیون انجام شود.

وی در پایان گفت: با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی باشگاه‌ها که منجر به بسته شدن باشگاه‌ها شده است، تقاضا داریم اماکن ورزشی همچنان در گروه شغلی دوم قرار داشته باشند و با نظارتی که ما داریم و رعایت پروتکل‌ها در باشگاه‌ها این اماکن، مراکز امنی هستند. امیدواریم که مسؤلین مربوطه همکاری‌های لازم را انجام دهند و شاهد بازگشایی اماکن ورزشی و جان گرفتن دوباره ورزش باشیم.

کد خبر 492335

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کرونا و ورزش ویروس کرونا کرونا ویروس ستاد کرونا در ورزش بازگشایی استخرها بازگشایی باشگاه های ورزشی تعطیلی باشگاه ها هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان واکسیناسیون واکسیناسیون کرونا بازرسی پلمپ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق زیر گروه سوم اماکن ورزشی باقری مقدم باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۶۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در شورای ششم به دنبال توسعه ورزش محلات و حمایت از هیئت‌های ورزشی هستیم و به همین خاطر تلاش شد تا مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف والیبال، بسکتبال و فوتسال برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، قاسم اللهیاری امروز -سه‌شنبه چهارم اردیبهشت- در مراسم پایانی «مسابقات فوتسال محلات شهر قزوین» با تأکید بر اهمیت ورزش در حفظ نشاط و سلامتی جامعه اظهار کرد: مهم‌تر از اینکه چه تیمی به عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات دست یافته یا مقام دوم و سوم را کسب کرده، این است که همه شما در قالب برگزاری یک دوره ورزشی بانشاط، گرد هم جمع شدید.

وی با اشاره به سطح کیفی بالای این دوره از مسابقات افزود: مشاهده عناوین تیم‌های شرکت‌کننده که مزین به نام شهدا و اهل بیت (ع) است، حکایت از آن دارد که اخلاق سرلوحه همه تیم‌ها بوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: یکی از سیاست‌هایی که در شورای ششم به دنبال تحقق آن بودیم، موضوع ورزش محلات و حمایت از هیئت‌های ورزشی بود لذا تلاش شد تا مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف والیبال، بسکتبال و فوتسال برگزار شود.

اللهیاری ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن فصل تابستان و امکان برگزاری مسابقات در فضای باز امیدواریم این رقابت‌ها در سطح محلات تقویت شده و سری جدید مسابقات را با شور و نشاط بیشتر در شهر قزوین شاهد باشیم.

ولی چگینی، عضو شورای شهر قزوین نیز در این مراسم اختتامیه خطاب به همه شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات عنوان کرد: معتقد هستم همه شما برنده این مسابقات هستید، اما پیروز واقعی میدان کسی است که همیشه اخلاق ورزشی را رعایت می‌کند.

وی افزود: خلاق مهمترین مقوله در زندگی شخصی، ورزشی و اجتماعی شماست که می‌تواند در کنار موفقیت در عرصه‌های ورزشی، موجب سربلندی انسان شود. در ضمن شورای شهر قزوین همواره پیگیر تقویت حوزه‌های مختلف به ویژه مباحث ورزشی بوده تا تا اتفاقات خوبی در عرصه ورزش شهر رقم بخورد تا ورزشکاران قزوینی در سطح ملی زبانزد بوده و به موفقیت‌های بالایی دست پیدا کنند.

رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و مالی شورای شهر قزوین ادامه داد: هر یک از شما نونهالان و نوجوانان می‌توانید سرمایه‌ای ارزشمند برای آینده شهر قزوین و ایران عزیزمان باشید و ظرفیت‌های بسیار مهمی را در حوزه ورزش فوتبال ایجاد کنید.

چگینی تأکید کرد: شما ورزشکاران با خودباوری، اتکای به نفس، تلاش فراوان و باور به این شعار که «من می‌توانم» می‌توانید به یکی از فوتبالیست‌های مشهور و برجسته جهانی تبدیل شوید و به جایگاه‌های بالایی در عرصه ورزشی برسید؛ تنها کافی است که به این باور برسید.

کد خبر 747197

دیگر خبرها

  • کشتار ورزشکاران، تخریب اماکن ورزشی و فدراسیون‌ها
  • «آکادمی ورزش و تندرستی» دانشگاه علامه‌طباطبائی راه‌اندازی شد
  • شورای اسلامی شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • شورای شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • بسترسازی برای اعتلای ورزش اردبیل
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۳ اردیبهشت
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • آشنایی باشگاه‌های ورزشی با اصول باشگاه داری نوین
  • ورزش کرمانشاه میزبان حداقل ۴ رویداد بین المللی در سال‌جاری