Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@05:23:08 GMT

سهم 85 درصدی البرز از صادرات سبزی وصیفی کشور

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۶۶۸۹

سهم 85 درصدی البرز از صادرات سبزی وصیفی کشور

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه در سال ۹۹ نسبت به دو سال قبل آمار صادرات محصولات کشاورزی از البرز با رشد خوبی همراه بوده است، گفت: سال گذشته بیش از ۱۵ هزار کانتینر محصولات کشاورزی از البرز صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، سیداحمد میرجلیلی با بیان اینکه استان البرز در صادرات محصولات کشاورزی جزو رتبه های نخست کشور است، اظهار کرد: بخش کشاورزی یکی از اساسی ترین رکن های تولید کشور است و تولیدکنندگان این بخش با ارسال محموله صادراتی به کشورهایی مانند روسیه، عراق، افغانستان و حوزه خلیج فارس نقش مهمی در صادرات ایران دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: با شروع روند صادرات محصولات کشاورزی مانند سبزی و صیفی در حال حاضر روزانه بیش از ۱۰۰ کانتینر بار مشتمل بر این تولیدات از بندر شهید باهنر استان هرمزگان به دیگر کشورها صادر می شود که بیش از ۸۵ درصد این محصولات سهم تولید استان البرز است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه در سال ۹۹ نسبت به دو سال قبل آمار صادرات محصولات کشاورزی از البرز با رشد خوبی همراه بوده است، افزود: سال گذشته بیش از ۱۵ هزار کانتینر انواع محصولات کشاورزی استان البرز از مبدا بنادری مانند شهید باهنر، جاسک و دیر به مقاصد خارجی از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

وی در ادامه افزود: پیش بینی می شود که در سال جاری رشد صادرات محصولات کشاورزی البرز نسبت به سال قبل بیش از ۱۵ تا ۲۰درصد باشد.

میرجلیلی ادامه داد: کیفیت مطلوب انواع محصولات باغی ایرانی از جمله گیلاس، زدآلو و گلابی موجب شده که در سالیان اخیر نام کشورمان در میان ۱۳۰ کشور تولید کننده این محصولات همیشه جزو ۱۰ کشور برتر دنیا باشد.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه انواع تولیدات کشاورزی ایران در قالب محصولات صیفی، باغی و زراعی دارای فرصت های مناسبی برای عرضه درسطح بازارهای خارجی است، گفت: حدود ۹۰درصد محصولات تولیدی ایران کشت باز است و کشاورزان ایرانی به تولید روزافزون می اندیشند، به همین دلیل تولیدات کشورمان در این زمینه قابل رقابت با بسیاری از محصولات کشاورزی دنیا است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محصولات کشاورزی البرز صادرات اتاق بازرگانی صادرات محصولات کشاورزی استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۶۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، غلامحسین تیموری، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 84 هزار و 539 تن محصولات کشاورزی با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرزهای رسمی استان سیستان و بلوچستان شامل مرز میلک، پیشین، میرجاوه، گمشاد، چابهار، ریمدان، زاهدان مبادله شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

وی گفت: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی، واردات 39 هزار و 225 تن کالاهای شامل برنج، موز و  کنجد و بیش‌ از 44 هزار و 198 تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتاً شامل انواع خرما، گوجه فرنگی، هندوانه و سیب درختی  و سایر خشکبار است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان کل ترانزیت محصولات کشاورزی در  یک ماه اول سال که از مرزهای رسمی انجام شده را 1116 تن اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد