Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای استهلال اهل سنت استان گلستان در بیانیه‌ای مبنای اعلام حلول ماه شوال و عید سعید فطر را نظر ولی فقیه و حاکم اسلامی اعلام کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

ما اعضای ستاد استهلال اهل سنت استان گلستان با تکیه بر معارف الهی، آیات وحی و سیره و سنت رسول اکرم (ص)، همه تحرکات دشمنان و خصوصاً عزت و سربلندی مسلمانان جهان را رصد کرده و با تعامل و تشریک مساعی برادران دینی از مذاهب مختلف اسلامی، فرصت هرگونه اختلاف و تفرقه افکنی را از آنها خواهیم گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علمای آگاه و روشن حوزه‌های علمیه از مذاهب مختلف اسلامی در طول تاریخ و تمدن سترگ این مرز و بوم نشان داده‌اند همواره با تعامل و تفاهم و گفتگوهای برادرانه اما صریح و علمی به راهی روشن و مشترک برای اتحاد و پیوند مستحکم‌تر دینی و ملی و ناامیدی دشمنان گام بر می‌دارند.

یکی از راه‌های مؤثر و اساسی در ایجاد وحدت بین صفوف امت اسلامی در ایران و جهان اسلام، تشکیل مجمع عالی استهلال با حضور علما و اندیشمندان فقهی و نجومی برجسته دنیای اسلام است.

اعضای ستاد استهلال مناطق قومی استان گلستان با تاکید بر آموزه‌های وحی معتقدند رمز عبور از همه بحران‌ها و پیروزی بر دنیای کفر و شرک و نفاق، رهبری واحد و وحدت کلمه است و مصمم بوده و عزم خود را جزم کرده‌اند که عید فطر امسال و همه سال‌های بعد را منصه ظهور وحدت شکوهمند مسلمانان حول محور ولی امر و رهبر معظم انقلاب اسلامی نمایند.

ما اعضای ستاد استهلال مناطق قومی استان گلستان، به پاس نعمت وحدت و اتحاد و برادری، پیشانی شکر و سپاس بر آستان کبریایی خداوند متعال می سائیم و دست در دست برادران از همه مذاهب اسلامی اعلام می‌کنیم:

مبنای اعلام حلول ماه شوال و عید سعید فطر، نظر ولی فقیه و حاکم اسلامی می‌باشد.

همچنین در ادامه بیانیه آمده است که حلول هر ماه قمری شرایطی دارد که در صورت رؤیت توسط هر فرد مسلمان باید مراتب جهت بررسی صحت و سقم آن به ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری و یا دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان اعلام گردد.

و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین

کد خبر 5151660

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری عید سعید فطر علمای اهل سنت گلستان وحدت اسلامی بیانیه ماه رمضان ۱۴۰۰ استان گلستان ماه مبارك رمضان قرآن کریم فعالیت های قرآنی دعای روزهای ماه رمضان ماه رمضان ۱۴۰۰ قرآن روز قدس محمد علی انصاری دعا و نیایش اوقات شرعی نمایشگاه مجازی قرآن کریم روز جهانی قدس ستاد استهلال استان گلستان ولی فقیه عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۶۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به آغاز دوران تازه‌ای از عزت رسیده‌ایم

به گزارش خبرگزاری مهر، ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) در پیامی از عملیات مقتدرانه سپاه علیه رژیم صهیونیستی قدردانی و حمایت خود را از اقدامات نیروهای مسلح علیه رژیم اشغالگر قدس اعلام کرد.

این ستاد در ابتدای پیام خود با اشاره به آیه ۲۲ سوره مبارکه سجده که می‌فرماید "انا من المجرمین منتقمون بی‌تردید ما از مجرمان انتقام می‌گیریم" آورده است: ما ندای ای لشکر صاحب الزمان (ع) آماده باش را بیش از چهل سال است که فریاد کرده‌ایم و امروز همگام با پیادگان طریق حسین (ع) به مرزهای عبور از خط پایان عصر نکبت، برای آغاز دوران تازه‌ای از عزت رسیده‌ایم. طلایه داران سپاه اسلام باران ستارگان خشم مقدس یک امت را بر سر جنود شیطان فرو ریختند.

در ادامه این پیام آمده است: مردمان سواحل مقاومت از خلیج فارس تا خزر و از دریای سرخ تا سواحل مدیترانه، به شکرانه نور باران شبانه مسجدالاقصی با چشمان گریان از شوق سر به سجده نهاده‌اند و آیه (و مارمیت…) این روزها و شب‌ها ورد زبان کودکان غزه شده است.

ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) در بخش دیگری از این پیام اشاره کرده است: در موعد شکسته شدن بغض مقاومت و خروش زمین و آسمان وعده صادق تحقق یافت و حجت بر اهل ایمان تمام شد که ای مردم، این راه آمده را تا آزادی قدس ادامه دهید و در آدینه‌ای که مزین است به نام زیبای حضرت فرمانده (عج)، در یادآوری و گرامیداشت غیور مردی رزمندگان سپاه اسلام همگام با موکب داران، حسینیان، اربعینیان و نمازگزاران بعد از نماز وحدت بخش جمعه در سرتا سر جغرافیای عزت و شرف و سربلندی در حمایت از عملیات وعده صادق نیروهای مسلح و حمایت از مردم مظلوم غزه غریو الله اکبر را از سویدای دل بر زبان جاری می‌سازیم و رجاء واثق داریم به زودی شاهد آزادی قدس شریف و بازگشت فلسطین به آغوش جهان اسلام خواهیم بود.

کد خبر 6081463

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» را باید زنگ وحدت و اتحاد جهان اسلام دانست
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • آیت الله نوری همدانی: مراکز علمی قم، نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • به آغاز دوران تازه‌ای از عزت رسیده‌ایم
  • کشور‌های اسلامی بیش از گذشته وحدت داشته باشند
  • حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • درخواست ویژه آیت الله نوری همدانی از جهان اسلام درباره اسرائیل
  • تاکید آیت الله نوری همدانی بر وحدت بیش از پیش علمای جهان اسلام
  • آیت‌الله نوری همدانی: در مقابل دشمن متحد و همراه رهبر باشید