Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@06:56:03 GMT

حجاب و عفاف ضامن سلامت جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۷۱۳۷

حجاب و عفاف ضامن سلامت جامعه است

حجت الاسلام فاطمی نسب، گفت: حجاب و عفاف ضامن سلامت جامعه و رعایت آنها پاس داشت ارزشهای دینی و اخلاقی است .

امام جمعه سرپل ذهاب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: حجاب و عفاف یکی از ارزشهای دین اسلام است که همواره توسط ایرانیان دنبال شده ولی در زمان طاغوت تلاش های بسیاری برای حذف آن توسط رژیم پهلوی انجام گرفت که ناکام ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب اظهار کرد: کشف حجاب توسط کشورهای غربی تحمیل شد تا به فرهنگ و ارزش ملت رسوخ کرده و باورهای دینی و فرهنگی یک کشور را نابود کنند اما مردم ایران اسلامی خصوصا روحانیت و زنان جامعه با آگاهی و هوشیاری از این ترفند دشمنان به مخالفت با این طرح پرداخته و بسیاری از زنان خانه نشین شدند و بااین طرح ضددینی مخالفت کردند.

 

وی خاطرنشان کرد : ترویج بی حجابی و بدحجابی همواره از ترفندهای دشمن برای حمله به فرهنگ و باورهای دینی مسلمانان بوده است ولی مردم ایران همواره بصیر و هوشیار بوده و توطئه و نقشه های دشمنان را خنثی ساخته است.


امام جمعه سرپل ذهاب با اشاره به مسئله کشف حجاب و پوشش نوع جدیدی از البسه در زمان رضاخان، تصریح کرد: کشف حجاب اهداف شومی بود که فرهنگ ملت مسلمان ایران را تحت تاثیر قرار دهند که مردم آن زمان رغبت به عمل آن نداشتند و تغییر پوشش همواره پیامد تغییر یک فرهنگ است بنابراین رضاخان با این سیاست خواست که فرهنگ کشور مسلمان را تغییر دهد و توطئه برای فساد جامعه اسلامی رقم‌ زند.

 

حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: ترویج بدحجابی از ترفندهای دشمن برای حمله به باورهای دینی و فرهنگی مسلمانان است که باید آگاهانه برای خنثی کردن آن برنامه ریزی شود زیرا که حجاب و عفاف یک ارزش دینی و اخلاقی است.

 

پایان پیام/712

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام جمعه سرپل ذهاب ترفند دشمنان کشف حجاب توسط رضاخان ترویج فرهنگ عفاف و حجاب حجاب و عفاف حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۷۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، متن بیانیه مشترک مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در حمایت از اجرای طرح نور(عفاف و حجاب) به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: ولْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ¹

«کرامت و ارزش والای انسان و آزادی توأم با مسئولیت او در برابر خدا»² پیام سعادت بخش و مشترک همه ادیان توحیدی است که بر تارک میثاق ملی ملت مؤمن ایران اسلامی می‌درخشد.

فتنه‌ها و تلاش‌های دشمنان انقلاب اسلامی پیوسته این کرامت و آزادی مقید را مورد هدف مستقیم و غیرمستقیم خود قرار داده و می‌دهند و با زدودن عفت و پاکدامنی، در محور فتنه‌ها و تلاش‌های خود پاکدامنی زنان را نشانه رفته اند.

«ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه‌ مظاهر فساد و تباهی»³ اولین و مهم‌ترین وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی است که امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در قالب «طرح نور» با تکیه بر تجارب گذشته و پختگی و سنجیدگی و دقت عمل بیش از پیش تلاش برای تأمین «محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» در جامعه را مأموریت خود تعریف کرده است.

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها براساس رسالت ذاتی، وظیفه‌ی شرعی و قانونی و مسئولیت اجتماعی حمایت همه جانبه از تحقق این مهم و رفع کاستی‌های گذشته را تکلیفی اجتماعی دانسته و همچون آحاد دیگر ملت ایران اسلامی خود را در تلاش و حمایت از تحقق این هدف مقدس سهیم می‌دانند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران
جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها

۱_سوره‌ آل عمران آیه ۱۰۴

۲_بند ۶ اصل دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

۳_بند یک اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • اصناف و بازاریان لباس‌هایی با پوشش مناسب در اختیار مردم قرار دهند
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • توجه به مقوله حجاب و عفاف مهم‌ترین رکن در سعادت جامعه است