Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@06:37:06 GMT

/پیگیری سوژه/ تکمیل پل‌های پلدختر پیشا پاییز

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۷۲۷۱

/پیگیری سوژه/ تکمیل پل‌های پلدختر پیشا پاییز

ایسنا/لرستان بر اثر سیل فروردین ۹۸ حدود ۹۰۰ دهنه پل بزرگ و کوچک در لرستان دچار آسیب یا تخریب شد که سهم شهرستان پلدختر از این پل‌ها، زیاد بود.

برخی از این پل‌ها که اکثراً در مناطق روستایی و عشایری هستند پس از بالغ بر دو سال هنوز بازسازی نشده و مشکلات زیادی برای اهالی به‌وجود آورده‌اند.

۶۰ دهنه پل بزرگ و کوچک در شهرستان پلدختر بر اثر سیل تخریب شد و تا چندین روز هلال‌احمر، سپاه و ارتش با بالگرد به مناطق سیل‌زده امدادرسانی می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در لرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی، پل‌های زیاد وجود دارد که برای تردد حیاتی هستند اما هرچند بسیاری از پل‌ها پساسیل بازسازی یا احداث شده اما هنوز پل‌های نیمه‌تمام هم وجود دارد.

برای برخی روستاها نیز پل‌های موقت احداث شد که بعضاً در هنگام بارندگی‌ها یا وزش باد شدید، تخریب می‌شد و همواره نگرانی از این بابت وجود داشته است که حالا خبرهای خوبی به گوش می‌رسد.

حسن رضاییان، فرماندار پلدختر در خصوص آخرین وضعیت پل‌های نیمه‌تمام این شهرستان به ایسنا گفت: بسیاری از پل‌ها بازسازی یا احداث شده اما چندین پل مهم و بزرگ هنوز نیمه‌تمام است.

وی ادامه داد: هدف‌مان این است در فصل تابستان تمام پروژه‌های پل‌سازی به اتمام برسد و خوشبختانه کار زیادی برای تکمیل ندارند.

رضاییان تأکید کرد: پس از سیل اقدامات زیادی در پلدختر اجرا شد و امیدواریم این مطالبه بحق مردم نیز در زمان مقرر به سرانجام برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها شهرستان پلدختر پلدختر ارتش لرستان سپاه ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۷۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های پلدختر رفع شد

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله شریف‌زاده امروز شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها به عملکرد شاخص راهداری پلدختر در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: با پیگیری‌های مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و تلاش ادارات ستادی و شهرستان، روکش آسفالت ۶۵ کیلومتر از محورهای اصلی، فرعی و روستایی این شهرستان انجام شده است.

وی ادامه داد: از این ۶۵ کیلومتر روکش آسفالت، ۳۰ کیلومتر راه‌های روستایی، ۲۴ کیلومتر راه‌های اصلی و ۱۱ کیلومتر از راه‌های فرعی انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پلدختر، بیان کرد: در سال گذشته حذف و اصلاح شش نقطه حادثه‌خیز در محور پلدختر خرم‌آباد شامل پیچ بعد از «جلگه»، پیچ قبل از «مورانی»، پیچ «پران پرویز» و منطقه «گل گل» و محور پلدختر - پل زال شامل تقاطع تالاب‌های «ولیعصر» و تقاطع «کنار بلوط» با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال انجام شد.

شریف‌زاده، اضافه کرد: چهار دستگاه پل در محورهای روستایی «برگلان سوخته»، «چولهول»، «بن لار» و «تودار شاکرمی» احداث شد، همچنین هفت‌دستگاه پل در محورهای مواصلاتی این شهرستان مرمت و مورد بازسازی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات شاخص انجام شده احداث روشنایی نقطه حادثه‌خیز محور پلدختر - پل زال بعد از «پاعلم» و احداث برج نوری نقطه حادثه‌خیز محور پلدختر - خرم‌آباد و پیچ «پران پرویز» است.

کد خبر 6076897

دیگر خبرها

  • مردم در حفاظت آثار تاریخی نقش مهمی دارند
  • فرماندار شهرستان بستان آباد خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شد
  • ۳۱ فروردین آخرین مهلت کودکستان‌ها برای تکمیل فرآیند محاسبه شهریه
  • با مشارکت مشروع ایران در نبرد طوفان‌الاقصی، صف جهاد مقدس اسرائیل تکمیل شد
  • بیش از ٨١ دستگاه اجرایی برای خدمات دهی به عشایر، تکلیف دارند
  • ساختار سازمان امور عشایری کشور تغییر می‌کند
  • عشایر خط مقدم امنیت غذایی کشور هستند
  • ۶ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های پلدختر رفع شد
  • ساخت دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پاییز تکمیل می‌شود
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام بهداشتی و درمانی استان بوشهر ضروری است