Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس ستاد مشترک انتخاباتی اقوام ایرانی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: نقش حاج قاسم در تامین امنیت، میدان، توسعه دیپلماسی، محور مقاومت و اقتدار ایران و منطقه بی‌بدیل است. - اخبار استانها -

محمد محمدرضایی، رئیس ستاد مشترک انتخاباتی اقوام ایرانی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در‌ سنندج ‌در پاسخ به این سؤال که آیا مصاحبه اخیر ظریف با یک تیم رسانه‌ای غیرقابل اعتماد و بیان چنین اظهاراتی واقعاً کاری درست و عقلانی بود؟ اظهار داشت: باید دید اهداف واستراتژی انجام این گفتمان درونی چه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای ظریف که سابقه طولانی در سیاست‌ورزی دارند. فرد کم تجربه و تازه‌کاری نیست که نا‌آگاهانه برود جایی بنشیند و ساعت‌ها بحث کند. وی کسی بوده که در رژیم شاه در مبارزات انقلاب اسلامی در کنار کاخ سفید بلندگو در دست علیه شاه سخنرانی کرده است.

وی در پاسخ به سؤال دیگر که ظریف در این فایل طوری صحبت کرده که انگار تنها خودش به فکر منافع ملی بوده و  حاج قاسم فقط به فکر میدان بوده و اهمیتی به منافع ملی نداشته، گفت: نقش شهید قاسم سلیمانی به عنوان سردار ایرانی در صیانت از امنیت ملی بی‌بدیل بوده است و توسط هیچ کس قابل کتمان نیست.

 وی بیان کرد: هرچند شخصاً موافق سیاست پرهزینه ایران در سوریه همسو با منافع روسیه نیستم، اما اگر یادمان باشد در جریان سفر اعلام نشده بشار اسد به ایران در آن شرایط که به نوعی با قهر وزیر امورخارجه مواجه شد، شهید قاسم سلیمانی از ظریف بابت عدم هماهنگی‌ها دلجویی کرد.

محمدرضایی در پاسخ به این سؤال که به نظر شما این فایل چگونه از کشور درز پیدا کرده و سر از رسانه‌های خارجی درآورده است؟ آیا مقصر آشنا بوده یا وزارت خارجه این اقدام را انجام داده است؟ توضیح داد: چرایی درز این فایل صوتی و سردرآوردن در رسانه‌های خارجی معمایی پیچده است. هرچند مفاد مباحث مطرح شده محتوای  آن متضمن وجود دودیدگاه در سیاست خارجی کشور است. عده‌ای موافق تعدیل سیاست خارجی ایران در برابر آمریکا و غرب هستند و عده‌ای مخالف آن و هر کدام برای خود استدلالی دارند. 

واکنش نماینده ولی‌فقیه در سپاه به اظهارات ظریف/ حاج قاسم دیپلمات فوق‌العاده‌ای بود/ در حق شهید سلیمانی نمک‌نشناسی کردندواکنش استاندار خراسان شمالی به فایل صوتی ظریف: اگر حاج قاسم نبود هیچ توفیقی در سیاست خارجی نداشتیم‌/ شهید سلیمانی نگذاشت قدرت دیپلماسی ‌خدشه‌دار شود

وی اظهار کرد: گروهی از سیاست موازنه منفی و گروهی از سیاست موازنه مثبت پیروی می‌کنند. بارها این دونوع سیاست در محافل سیاسی، اجرایی پارلمانی و رسانه‌ای در جامعه ایران مورد بحث قرار گرفته و هرکدام طرفدارانی دارد. بدیهی است در مذاکرات برجام و تعدیل سیاست‌های خصمانه بین دو کشور ایران و آمریکا که در تضاد با منافع روسیه در ایران است. سیاست موازنه مثبت حکم می‌کند باید در مواردی از روسیه عبور کنیم.

محمدرضایی در پاسخ به این سؤال که نقش حاج قاسم در تامین امنیت، میدان، توسعه دیپلماسی، محور مقاومت و اقتدار ایران و منطقه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ بیان کرد: نقش سردار دل‌ها در تامین امنیت کشور بدیل نداشت. عقبه نظامی ایجاد شده توسط نیروهای فداکار نظامی پشتوانه محکم تیم مذاکره کننده ما در برجام بود که دستاوردهای اقتصادی خوبی در آن شرایط برای کشور ایجاد کرد. همان رشد اقتصادی که بعد از برجام در کشور حاصل شد محصول اتحاد دوبال نظامی و دیپلماسی کشور بود. متاسفانه برجام در اثر سیاست‌های دوگانه داخلی به چالش کشیده شد و در نهایت علاوه بر تحمیل تحریم‌ها ظالمانه از سوی دولت ترامپ دیوانه، به از دست رفتن سردار دل‌ها شهید سلیمانی هم منجر شد. ‌

انتهای پیام/481/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهید سلیمانی حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۷۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رضا نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی

رضا نصری تحلیل‌گر حوزه سیاست خارجی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: خدا می‌داند شبهه‌افکنی‌های بی اساس در مورد «ساخت قریب‌الوقوع بمب اتم» در فضای رسانه‌ای چه باری بر دوش وزارت امور خارجه، سازمان انرژی اتمی و دیپلمات‌های کشور می‌گذارد تا بلکه بتوانند اثرات سوء آن را خنثی کنند! تازه وقتی تکذیب کردند، این بار نوبت رسانه‌های مغرض آن‌طرفی می‌شود که ادعای اولیه را حقیقت جلوه دهند و دستگاه دیپلماسی را به «ماله‌کشی» متهم کنند!

طرح این قبیل ادعا‌های بی اساس، بنزین ریختن بر آتش ایران‌هراسی و جلب توجه افکار عمومی جهان به سمت ایران است. در حالی که می‌بایست تیتر اول رسانه‌ها «حمله اسرائیل به رفح باشد» - با کدام منطق به سود کشور تمام می‌شود؟

در روز‌هایی که وزارت امور خارجه رژیم اسرائیل در حال نامه‌نگاری به دولت‌های عضو سازمان ملل متحد و بر پا کردن کمپین‌های وسیع تبلیغاتی است تا برنامه موشکی ایران را تهدیدی برای اروپا و سایر کشور‌های جهان جلوه دهد، اینکه بگویید «تازه در ظرف یک هفته کلاهک هسته‌ای‌اش را هم سوار می‌کنیم» چطور قرار است به منافع ملی و امنیتی کشور کمک کند؟

پیش از این کریمی قدوسی نماینده مجلس دوازدهم و عضو کمیسیون امنیت ملی در پستی شبهه‌دار با هشتگ اقتدار ایران نوشت: در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد.

دیگر خبرها

  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • خشم مسلمانان و اپوزیسیون هند از اظهارات اسلام‌ستیزانه مودی
  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • اظهارات جدید رئیسی درباره میز مذاکره و دیپلماسی
  • واکنش رضا نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی