Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون راهبردی استان ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی گفت: جریان انقلابی به ویژه در فضای مجازی و رسانه قله‌ها را یکی پس از دیگری، فتح و کید دشمن را خنثی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حریزاوی، معاون راهبردی استان ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی کشور در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به ماموریت های دستگاه های فرهنگی در جامعه کنونی اظهار کرد: یکی از ماموریت هایی که از سوی مقام معظم رهبری بر عهده دستگاه‌های فرهنگی تبلیغی و عموم جریان مومن انقلابی گذاشته شده، ماموریتی تحت عنوان «تشکیل زنجیره تواصی» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به تشریح زنجیره تواصی پرداخت و افزود: تواصی از رفتارهای عملی اسلامی و مورد سفارش قرآن کریم به شکل صریح است. با مراجعه به سیره انبیاء و اولیای الهی در جای جای قرآن درمی یابیم که آنچه از راهبردهای آن بزرگواران برای جامعه سازی و جامعه پردازی است؛ در شرایط امروز انقلاب اسلامی می تواند بسیار راهگشا باشد.
معاون راهبردی استان ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران امروزه بیش از هر زمان دیگری، از طریق شبهه افکنی و تزئین امر باطل (روش شیطان برای زیباجلوه دادن خطا و اشتباه) و تضییع امر حق (بی ارزش ساختن مفاهیم ارزشی) در تلاشند اهداف و مقاصد شوم خود را به پیش ببرند.

حریزاوی در ادامه؛ ناامیدی مردم و یأس و از بین بردن روحیه اراده و عزم برای فتح قله ها و پیشرفت را نتیجه فعالیت دشمن عنوان کرد و ابراز کرد: مادامی که با تلاش دشمنان برای ناامیدی و یأس مردم مواجه هستیم و همزمان از بین این همه شبکه های ماهواره ای، سه شبکه فاسد سیاسی، اخلاقی و امنیتی اعم از «بی بی سی، من و تو و اینترنشنال» با ارائه ملت ایران مبارزه می کنند برای تبیین حرف حق و از بین بردن حرف باطل، نیازمند سازماندهی و عزم مجدد و ظهور و بروز گفتمانی و حضور میدانی هستیم.

وی گفت: بعد از فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، شاهد حرکت منسجم پر انرژی و پر انگیزه از سوی جریان انقلابی و حزب اللهی به ویژه در فضای مجازی هستیم چراکه معظم له تاکید فرمدوه اند که کید دشمن را در فضای مجازی ناکار کرد. نمونه امر در ماجرای انتشار فایل صوتی وزیر کشور و اظهارات نسنجیده ای که صورت گرفته بود شاهد حضور منسجم عموم مردم و جریان انقلابی در فضای مجازی بودیم که خون سردار دلها جوشید و سبب شد غیرت دینی به حرکت درآید و در نتیجه مقام معم رهبری با تبیین نشان دادند که دوگانه سازی ها کار دشمن بوده و موهوم و اشتباه است.

معاون راهبردی استان ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه اظهار امیدواری کرد: با این تجربه موفق که در نوع خود ارزنده و کم نظیر است، جریان انقلابی خصوصا در فضای مجازی و رسانه بتواند قله های بعدی را فتح و کید دشمن را خنثی کند.

حریزاوی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مهم و سرنوشت ساز انتخابات اشاره و اذعان کرد: با توجه به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری، نیازمند عزم جدی جهت حضور موثر جریان حزب اللهی برای گفتمان سازی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها موظفند نسبت به کاندیداها اظهار نکنند و اجازه دهند فرایند مردمی طی شود، گفت: اما دستگاه های تبلیغی وظیفه دارند گفتمان سازی و گفتمان پردازی کنند. گفتمان پردازی عبارت است از توجه به دلالت های گفتمانی و وجوه ممتاز و تلاش برای تبیین آن در سطح جامعه چه در افکار عمومی و چه خواص و اندیشه گفتمانی مورد نیاز جریان پیشرو.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جریان انقلابی فضای مجازی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۷۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«محفل امام حسنی ها» توطئه ها و تبلیغات دشمن را خنثی کرد

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: در حالی که ایام نوروز را سپری می‌کنیم و خبری از شلوغی‌های عجیب و غریب و ترافیک سرسام آور تهران نیست، اطراف ورزشگاه آزادی جمعیت قابل ملاحظه‌ای به چشم می‌خورد و مردم دسته دسته وارد ورزشگاه می‌شوند.

بله بیش از ۱۰۰ هزار نفر در روز سه شنبه محفلی قرآنی را با توسل به امام حسن مجتبی (ع) شکل دادند، شرک کنندگان در این محفل پرچم‌های رنگی با ذکر «امام حسن (ع) » پرچم ایران و یا فلسطین در دست داشتند و شور و نشاط و جذابیت وصف ناپذیری در ورزشگاه به چشم می‌خورد.

در خصوص تأثیر این محفل بزرگ بر فرهنگ عمومی جامعه با حجت الاسلام سید محسن محمودی، معاون پارلمانی و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران که عضو شورای فرهنگ عمومی این استان هم است، به گفت وگو نشستیم، که حاصل آن در ادامه می‌آید:

* نظر شما در خصوص ضیافت بزرگ قرآن تهران در روز سه شنبه چیست؟

محفل قرآنی که در ورزشگاه آزادی تحت عنوان «محفل امام حسنی ها» برگزار شد، اقدام خوب و مناسبی بود، که نیاز اجتماعات قرآنی ما است.

بحمدالله در حوزه قرآن اقدامات گروهی و انفرادی فراوانی در حال انجام است و تلاش‌های خوبی صورت گرفته اما اینکه بیاید و در یک اجتماع باشکوه این حرکت‌ها و توجهات قرآنی در معرض دید و توجه قرار گرفته و تبدیل به یک مانور قرآنی در جامعه شود، کمتر اتفاق افتاده و یا در نوع خود تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده بود.

* تداوم چنین برنامه‌هایی چقدر در جامعه ما می‌تواند، اهمیت داشته باشد؟

ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند چنین مانورهایی در زمینه مسائل فرهنگی هستیم، چه در زمینه قرآن که پایه و اساس فرهنگ دینی ما است و چه اجتماعات منتسب به اهل بیت، در جشن‌ها، توسل ها، عیدها و عزاداری‌ها که آن‌ها هم در جایگاه خود باید مورد توجه قرار بگیرد.

در واقع باید این شور و شوق دینی مردم به رخ کشیده شود.

* روز سه شنبه شاهد سر دادن شعارهایی توسط شرکت کنندگان در اعلام حمایت از مردم فلسطین و نیز انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی بودیم، به نظر شما به عنوان رئیس ستاد برگزاری مراسم روز جهانی قدس استان تهران، این اقدام در آستانه روز قدس چه پیامی داشت؟

من از زحمتکشان این برنامه تشکر می‌کنم، خصوصاً در برهه زمانی اخیر که ما شاهد جنایات رژیم غاصب صهیونیستی هستیم و مظلومیت ملت فلسطین بیش از هر زمان دیگر به رخ کشیده می‌شود، این جشن باشکوه قرآنی در ورزشگاه آزادی یک مانور ضد صهیونیستی بود، که شعارهای کوبنده ضد صهیونیستی و برنامه‌ها و ابراز احساسات مردم در حمایت و همدردی با مردم فلسطین که برگرفته از آیات قرآن است، حال و هوای ویژه ای در شرایط موجود ایجاد کرد، که جای تقدیر دارد.

* تأثیر چنین مراسمی بر فرهنگ عمومی جامعه را چطور می‌بینید؟

باید این برنامه‌ها و جلسات قرآنی و دینی رونق بیشتر و استمرار پیدا کند، در شرایطی که برخی افراد تبلیغات سو کرده و برداشت‌های منفی دارند و این طور القا می‌کنند، که گرایش دینی جامعه ضعیف شده و نگاه مردم به قرآن و اهل بیت (ع) کمرنگ شده باید به خوبی نشان دهیم، که واقعیت جامعه چنین نیست.

درست است، که ممکن است، برخی رفتارها سبب بروز گلایه مندی هایی شده باشد، اما انس مردم با قرآن و اهل بیت واقعیتی است، که در وجود هر مسلمان و شیعه‌ای متبلور است و در بزنگاه‌ها خودش را نشان می‌دهد.

چنین اجتماعات قرآنی به نوعی خط بطلان کشیدن بر تفکرات انحرافی و تبلیغات سو دشمنان مبنی بر فاصله گرفتن جامعه از معنویات است، دشمن در تبلیغات خود سعی دارد، نشان دهد، جامعه عامل به تعالیم قرآن نیست و برخی ظواهر انحرافی را به کل جامعه تسری می‌دهند.

این برنامه‌های قرآنی و اجتماعات بزرگ در قالب همایش‌ها و تجمعات ضمن اینکه نشان دهنده انس و علاقه مردم به ساحت قرآن و اهل بیت است، توطئه‌های دشمنان را نیز خنثی می‌کند و تبلیغات سو دشمن را بی اثر می‌سازد.

امیدواریم قرآن کریم و حضرات معصومیت (ع) به ما عنایت کنند و روز به روز برنامه‌های قرآنی و توسلات به معصومین در جامعه ما رونق بیشتری پیدا کند.

کد خبر 6063907

دیگر خبرها

  • برگزاری محفل امام حسنی‌ها درورزشگاه آزادی اقدام جریان انقلابی بود
  • هشدار جدی مقام بلندپایه نظامی ایران به دشمنان؛ در جنگ نرم و فضای مجازی دستتان را کوتاه می کنیم
  • «محفل امام حسنی ها» توطئه ها و تبلیغات دشمن را خنثی کرد
  • امکان حضور فعالان فضای مجازی در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم
  • دستگیری سه نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات
  • دستگیری ۳ نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات
  • عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات در بروجرد دستگیر شدند
  • عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی در بروجرد دستگیر شدند
  • ساحل بوشهر در ایام نوروز فضای معنوی و قرآنی به خود گرفته است
  • رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در ارتقاء نظم و امنیت هستند